Малко бъркате принципа на действе на брауновия газ или както е известно в научните среди окси-водород.
Първо нека започнем със това как се създава този газ. Той се създава чрез електролиза от "чиста" вода H2O. След електролизата водата се разгражда от 2 водни молекули H20 до три молекули 2H2 и 1О2.
Второ - тази смес се вкарва в двигателя и пак чрез процеса оксидация по време на възпламенитиления цикъл тези три молекули обратно се свързват в H2O (вода).
И сега като знаем, че окси-водорода е станал обратно вода и не се свързал с въглерода "нагар" както колегата по-горе твърди, как така се получава изчистването на двигателя.
Ами много просто. Тази вода като се оксидира в цилиндрите се получава температурна разлика между нагара и метала върху който този нагар е залепнал. Водата отнема част от топлината на нагара. Поради този факт този нагар просто се откъсва от метала и с изпускателния такт на двигателя бива изхвърлен.
Няма изгаряне на нагара. Въглерода няма как да изгори както мнозина твърдят, че се случва.
За невярващите нека да се замислят, когато имаш сдухана гарнитура и антифриза (водата) влиза в цилиндрите защо този цилиндър е толкова чист спрямо останалите. На същия принцип работят и тези машини за почистване.
Сега да започнем с минусите.
Първо ако двигателя има твърде много нагар, този нагар може да причини щети в самия цилиндър след като се откъсне. Може да попречи на клапаните да се затворят изцяло и да създаде повече поражения.
Второ - ако двигателя има турбокомпресор. Този нагар по време на напускането на двигателя минава през топлата част на турбината и може да я увреди.
Трето - ако колата има DPF може по-бързо да се запуши филтъра тъй като частиците нагар няма как да преминат през него.
Аз лично не бих препоръчал на колеги с автомобили на много километри да направят тази процедура. А на такива с турбокомпресори направо бих казал не.
Този пост е редактиран от madwifi: 21 октомври 2016 - 20:30