Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

почистване с водород


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#31 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 13 July 2016 - 23:43

С машината е съвсем друга бира от тия пръскалки със "Seafoam"или пък с чешмяна вода.
Даже с машина и аз бих пробвал,ама до колкото виждам в нета във Варна още няма такава.

 

Ами ще се разходиш до Любимец, то се е видяло. :)

 

Тъкмо е сезонът на дините.


  • 0

#32 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 21 October 2016 - 09:59

Прочетох темата с огромен интерес. Българина е много изобретателен и когато нещо не му е ясно измисля какво ли не обяснение. Вижте една статия за това къде и как се получават нагари в двигателя и причините за да се получат.   http://www.hho-bulga...а-нагар-при-двг

 Напълно нормално е да се чистят нагари както се вкара вода. Обяснението е много просто. Водата се състои от кислород и водород. Нагара и саждите е въглерод . Като влезе в цилиндъра водата в следствие на високата температура се разлага на кислород и водород. Въглерода се свързва с кислорода и прави въглероден окис. Въглеродния окис изгаря. И ето ви почистване на двигателя. По принцип не е за препоръчване да се вкарва в двигателя директно вода, защото ако е в по-голямо количество тя понижава температурата в цилиндъра и вместо да почистим цилиндъра може да образуваме още нагари да не говорим че може и да го удавим. По добре е да се ползва директно разградена вече на кислород и водород вода - това е газа на Браун или HHO газ както е популярен. Напълно безопасно е да се подава в двигателя през въздушния тракт. Така че почистването с водород реално е невъзможно а трябва да е Газ на Браун. Тези машини за почистване с водорд не чистят с чист водорд а с газ на Браун , което си е чиста разделена на кислород и водород вода. Впрочем същия ефект се постига и като се подаде прегрята пара да кажем над 300 - 400 градуса.


  • 0

#33 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 October 2016 - 11:29

Колега,  можеш ли да ни обясниш на каква температура в цилиндъра водата се разгражда на кислород и водород?

 

Защото аз мисля, че се разгражда на кислореден и хидроксилен йон - наречи го чиста интуция. Ако въобще се достига такава Т.

 

И също, ако предположим за момент че т. нар. HHO генератор работи - получените от реакцията вещества са доста волатилни, всъщност даже се наричат радикали.

Кое им пречи да не се свържат пак във вода още преди да влязат в цилиндъра, а просто си стоят така отделно?

 

Българинът е много изобретателен, когато се опита да изкарва пари с псевдо-наука.


  • 3

#34 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 21 October 2016 - 11:51

Българинът е много изобретателен, когато се опита да изкарва пари с псевдо-наука.

 

:)


  • 2

logo-600-1002.png


#35 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 21 October 2016 - 17:47

Вижте с температурите в цилиндъра не съм наясно. Но по пътя преди да попадне газа в цилиндъра няма как да се свържат молекулите защото им трябва от някъде енергия която да ги свърже. Брауновия газ минава за секунди от електролизера на почистващата машина до цилиндъра.   А в цилиндъра процеса всъщност е доста сложен и за да получим чисто горене и да може да се свърже въглерода с активния кислород или водорода и да се превърне да кажем в въглероден окис, метан, етан и др. елементарни газове протичат няколко реакция много бързо. За съжаление знанията ми стигат до тук и не желая да правя псевдонаука. Добре би било специалист химик и то точно по горивните процеси да го обясни по подробно. Но принципа е този - трябва нагара който е всъщност въглерод да се свърже с активния кислород или водород и да изгори.


  • 0

#36 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 21 October 2016 - 17:51

А за радикалите мисля че сте в грешка. До колкото знам радикала е молекула на която и липсва някой електрон или йон и е доста нестабилен. Но пак казвам не съм химик но се занимавам с горивни процеси и в това което казвам за ННО газа и въглерода съм сигурен защото съм го изпитал. 


  • 0

#37 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
Garage View Garage

Posted 21 October 2016 - 19:06

Във епизод на ''Да продадеш колата си " бяха закупили един SL  от Щатите , но не в движение тъй като не можеше да влезе в допуска за въглеродни емисии.Показателите му бяха над CO2 бяха над 800г /км. Само от промиването с водород ,при замерването преди и след процедурата нивата на CO2 бяха сведени до 370г/км,След  доп. регулировки  беше сведено до нормата.В епизода механика Ед Чайна каза  че закупили машината и ще я използват за първи път.Даже той бе учуден от ефекта.


  • 1

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#38 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 21 October 2016 - 19:50

Явно двигателя е бил много задръстен. По принцип СО2 се вдига при почистване с газ на Браун - вярно малко с 1-2%. Но драстично падат СО и всичко останало. Да не би да имахте в предвид въглероден окис СО. Там съм виждал редукция до 96%. Не знам как да прикача файл - бих ви показал резултати след почистване.

Във епизод на ''Да продадеш колата си " бяха закупили един SL  от Щатите , но не в движение тъй като не можеше да влезе в допуска за въглеродни емисии.Показателите му бяха над CO2 бяха над 800г /км. Само от промиването с водород ,при замерването преди и след процедурата нивата на CO2 бяха сведени до 370г/км,След  доп. регулировки  беше сведено до нормата.В епизода механика Ед Чайна каза  че закупили машината и ще я използват за първи път.Даже той бе учуден от ефекта.


  • 0

#39 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 21 October 2016 - 20:27

Малко бъркате принципа на действе на брауновия газ или както е известно в научните среди окси-водород.

 

Първо нека започнем със това как се създава този газ. Той се създава чрез електролиза от "чиста" вода H2O. След електролизата водата се разгражда от 2 водни молекули H20 до три молекули 2H2 и 1О2.

 

Второ - тази смес се вкарва в двигателя и пак чрез процеса оксидация по време на възпламенитиления цикъл тези три молекули обратно се свързват в H2O (вода).

И сега като знаем, че окси-водорода е станал обратно вода и не се свързал с въглерода "нагар" както колегата по-горе твърди, как така се получава изчистването на двигателя.

Ами много просто. Тази вода като се оксидира в цилиндрите се получава температурна разлика между нагара и метала върху който този нагар е залепнал. Водата отнема част от топлината на нагара. Поради този факт този нагар просто се откъсва от метала и с изпускателния такт на двигателя бива изхвърлен.

 

Няма изгаряне на нагара. Въглерода няма как да изгори както мнозина твърдят, че се случва.

 

За невярващите нека да се замислят, когато имаш сдухана гарнитура и антифриза (водата) влиза в цилиндрите защо този цилиндър е толкова чист спрямо останалите. На същия принцип работят и тези машини за почистване.

 

Сега да започнем с минусите.

 

Първо ако двигателя има твърде много нагар, този нагар може да причини щети в самия цилиндър след като се откъсне. Може да попречи на клапаните да се затворят изцяло и да създаде повече поражения.

Второ - ако двигателя има турбокомпресор. Този нагар по време на напускането на двигателя минава през топлата част на турбината и може да я увреди.

Трето - ако колата има DPF може по-бързо да се запуши филтъра тъй като частиците нагар няма как да преминат през него.

 

Аз лично не бих препоръчал на колеги с автомобили на много километри да направят тази процедура. А на такива с турбокомпресори направо бих казал не.


Edited by madwifi, 21 October 2016 - 20:30 .

  • 6

#40 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 22 October 2016 - 10:19

Колега за съжаление бъркате за някой неща. Категорично никакъв нагар не се откъсва от цилиндъра. Процеса на премахване на нагара не е механичен а чисто химичен. Да при изгарянето си газа на Браун се превръща отново във вода но ако горим само Газ на Браун в стерилна среда, а тук освен него имаме и въглерод(разбирай нагар), фосилно гориво кислород и азот от въздуха и един куп други елементи от менделеевата таблица. Така че газа на браун участва в  разни реакции със всичката химия която се намира в цилиндъра на автомобила. Например Газа на Браун при горене прави имплозия но ако успеем да му осигурим отсъствие на други елементи и въздух. Взвривил съм доста клетки които правят газ на Браун, арестори, бъблери и маркучи. Бих ви заснел и показал едно видео за да се уверите че ННО експлоадира но не знам как да го кача във форума.

 

 

Малко бъркате принципа на действе на брауновия газ или както е известно в научните среди окси-водород.

 

Първо нека започнем със това как се създава този газ. Той се създава чрез електролиза от "чиста" вода H2O. След електролизата водата се разгражда от 2 водни молекули H20 до три молекули 2H2 и 1О2.

 

Второ - тази смес се вкарва в двигателя и пак чрез процеса оксидация по време на възпламенитиления цикъл тези три молекули обратно се свързват в H2O (вода).

И сега като знаем, че окси-водорода е станал обратно вода и не се свързал с въглерода "нагар" както колегата по-горе твърди, как така се получава изчистването на двигателя.

Ами много просто. Тази вода като се оксидира в цилиндрите се получава температурна разлика между нагара и метала върху който този нагар е залепнал. Водата отнема част от топлината на нагара. Поради този факт този нагар просто се откъсва от метала и с изпускателния такт на двигателя бива изхвърлен.

 

Няма изгаряне на нагара. Въглерода няма как да изгори както мнозина твърдят, че се случва.

 

За невярващите нека да се замислят, когато имаш сдухана гарнитура и антифриза (водата) влиза в цилиндрите защо този цилиндър е толкова чист спрямо останалите. На същия принцип работят и тези машини за почистване.

 

Сега да започнем с минусите.

 

Първо ако двигателя има твърде много нагар, този нагар може да причини щети в самия цилиндър след като се откъсне. Може да попречи на клапаните да се затворят изцяло и да създаде повече поражения.

Второ - ако двигателя има турбокомпресор. Този нагар по време на напускането на двигателя минава през топлата част на турбината и може да я увреди.

Трето - ако колата има DPF може по-бързо да се запуши филтъра тъй като частиците нагар няма как да преминат през него.

 

Аз лично не бих препоръчал на колеги с автомобили на много километри да направят тази процедура. А на такива с турбокомпресори направо бих казал не.


  • 0

#41 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 22 October 2016 - 11:01

Добре обясни тогава какво става с този нагар (въглерод) и как точно изгаря. Какво представлява горенето. Какво се получава след горенето на въглерода. Защо при отсъствието на браунов газ не изгаря? Защо се натрупва?


Edited by madwifi, 22 October 2016 - 11:02 .

  • 0

#42 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 22 October 2016 - 13:15

Аз не съм химик и малко трудно боравя с тази материя но общия принцип е следния. 

Въглерода се натрупва защото нямаме добро изгаряне. При добро изгаряне се отделя само въглероден окис и вода.  За да не остане въглерод той трябва да се свърже или с кислород и да стане на въглероден окис или с водород да стане да кажем метан. Това са прости газове които изгарят чисто и след тяхното изгаряне остава само вода и въглероден двуокис. 

По принцип в цилиндъра по време на горенето протичат няколко реакции една след друга. Трябва човек специалист по горивните процеси да го обясни по-научно.


  • 0

#43 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 22 October 2016 - 13:28

Добре де тогава как окси-водорода спомага за по-добро изгаряне? То е ясно, че произтичат няколко процеса по време на детонацията на въздушно-горивната смес. Аз още си държа на моето, че основната част от нагара се изхвърля а не изгаря.

Докато някой не ми обясни как точно изгаря не мога да вярвам на казаното по-горе от вас твърдение.

Ако принципа е еднакъв с това да вкарваме водна пара както няколко поста по-горе описахте. Защо се вкарва оксиводород а не водна пара?


  • 0

#44 stefan_panayotov

stefan_panayotov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Град:varna
  • Автомобил:
    мерцедес вито

Posted 22 October 2016 - 15:25

Апарат за прегрята пара ще е много скъп и опасен за живота. Прегрята пара се получава при голямо налягане и висока температура - говорим за 300-500 градуса и налягания над 100 атмосфери. Нали разбирате колко е опасно това. А прегрятата пара все още е пара а не вече разделен водород и кислород а просто са разхлабени връзките и много лесно се разрушават за да влязат водорода и кислорода в реакция с други елементи. 

Апарат за газ на Браун е сравнително евтин и много безопасен - няма налягане и най вече получаваме готов разделен водород и кислород който е готов да влезе в реакция с друг елемент. Например водорода е нещото което е най-много в природата но за съжаление не съществува в чист вид а винаги е в съединение. 

При висока температура се случва следното с нагара който си е въглерод:

 

въглерод с кислород

2C + O2 → 2CO – в +2 валентност на въглерода

C + O2 → CO2 – в +4 валентност на въглерода

C + 2H2 → CH4 – получава се метан, както и други въглеводороди в зависимост от условията

Ето за това се чисти защото влиза в реакция и се превръща в горим газ или не горим като СО2.

Чува ли ли сте за газификация на въглища - въглищата са си въглерод като нагара в ДВГ. В тецовете въглерода (въглищата) се газифицират и така се горят. Процеса пиролиза е същото - газификация. 


  • 0

#45 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 20 December 2016 - 18:34

Днес си прекарах патфайндъра 2.5Dci през тази процедури - ами усеща се подобрение в отзивчивостта и набирането при по-високите предавки. За 50лв съм доволен.


  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users