
S211, E270 CDI Махане на катализаторПроблем с катализатор
Започната от Flameff, 08 яну 2016 - 00:22:31
Катализатор
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 януари 2016 - 00:22
Здравейте колеги,
От скоро съм горд собственик на Мерцедес S211, E270 CDI 2005 г. Както си му е редът направих пълна профилактика - масла, филтри, антифриз, промивка на автоматика и т.н. Остана само лек паразитен шум от лещата на ауспуха, който ме дразнеше. Закарах колата да я сменим, но при демонтирането на изпускателната система се оказа, че катализатора след турбото има отчупени парчета.
Майсторът ми знае, че ме чака дълъг път извън България другата седмица (около 3000км) и каза че не смее да ме пусне така, защото ако се отчупи друго парче може да запуши задния катализатор и колата да спре, което не е приятно упражнение навън.
Предложи ми три варианта:
1. Смяна с оригинален катализатор - твърде скъпо и незнам дали си заслужава;
2. Смяна с алтернативен катализатор (Loake или нещо такова) - тук проблемът е доколко е надажден;
3. Отстраняване на катализатора.
Четох мненията из форума, но всички са доста противоречиви. MSI200 има хубава тема в раздела за S класи, но незнам доколко това е приложимо при Е класата.
Има ли някой, който е правил това упражнение и какъв е бил ефекта?
Според майсторът ми след махането на катализтора, турбото може да започне да се чува повече, както и колата да пропушва. Също така можело да стане малко по-пъргава. Като казва, че по-добре компютърът да даде грешка (има необходимия софтуеър и star диагностика, за да не дава грешки, но не изключва вариант да трябва да се донастрои), но колата да се движи, отколкото да ме остави на пътя.
Винаги остава и варианта ако не са наред нещата да сложа нов катализатор като се прибера.
Моля за вашите мнения и съвети.
Благодаря!
От скоро съм горд собственик на Мерцедес S211, E270 CDI 2005 г. Както си му е редът направих пълна профилактика - масла, филтри, антифриз, промивка на автоматика и т.н. Остана само лек паразитен шум от лещата на ауспуха, който ме дразнеше. Закарах колата да я сменим, но при демонтирането на изпускателната система се оказа, че катализатора след турбото има отчупени парчета.
Майсторът ми знае, че ме чака дълъг път извън България другата седмица (около 3000км) и каза че не смее да ме пусне така, защото ако се отчупи друго парче може да запуши задния катализатор и колата да спре, което не е приятно упражнение навън.
Предложи ми три варианта:
1. Смяна с оригинален катализатор - твърде скъпо и незнам дали си заслужава;
2. Смяна с алтернативен катализатор (Loake или нещо такова) - тук проблемът е доколко е надажден;
3. Отстраняване на катализатора.
Четох мненията из форума, но всички са доста противоречиви. MSI200 има хубава тема в раздела за S класи, но незнам доколко това е приложимо при Е класата.
Има ли някой, който е правил това упражнение и какъв е бил ефекта?
Според майсторът ми след махането на катализтора, турбото може да започне да се чува повече, както и колата да пропушва. Също така можело да стане малко по-пъргава. Като казва, че по-добре компютърът да даде грешка (има необходимия софтуеър и star диагностика, за да не дава грешки, но не изключва вариант да трябва да се донастрои), но колата да се движи, отколкото да ме остави на пътя.
Винаги остава и варианта ако не са наред нещата да сложа нов катализатор като се прибера.
Моля за вашите мнения и съвети.
Благодаря!
#2
Публикувано 08 януари 2016 - 11:52
Ти почти си си отговорил на въпроса.За начало нека да ти изтърбушат катализатора или да го заменят с резонансно гърне и после софтуерно да нагласят нещата.Ако се получи междувременно някакъв проблем,като се прибереш ще си сложиш катализатор,но невярвам да се наложи.
#3
Публикувано 08 януари 2016 - 11:59
На в211 е270 няма какво да нагласят софтуерно, освен ако не иска да изключи ЕГР клапана, няма какво да пипат по софтуера. Тя няма ДПФ затова само махане, резонаторно гърне не е нужно, не става неприятно шумна или гадна ако само се изтърбушат.
#4
Публикувано 08 януари 2016 - 15:27
Майсторът също не очаква изненади, но искам да разбера ако някой е правил това упражнение на Е270 какъв е бил ефекта и какво да очаквам.
Имам и Пежо 307 2.0HDI 110HP 2002 г., FAP-а му сдаде багажа, съответно го махнах преди 5 години с единия катализатор и като бонус го чипнаха. След процедурите колата започна да върви осезаемо по добре, разходът падна с около литър/100км, промяна в звука не усетих (или поне не такава в отрицателна посока), единствено като го настъпя по-силно, особено по баир, пропушва в началото, но не е болка за умиране. Ако постигна същият ефект и с Мерцедеса ще съм много доволен :-)
Утре като го взема от майстора мисля да му направя един тест София-Пловдив-София и ще кажа какъв е ефекта.
#5
Публикувано 08 януари 2016 - 16:46
Турбината се чува повече,ако не сложиш резонатор.Зависи кой колко се ослушва де.Не е лошо както казах да се остави поне корпуса на катализатора?Не се знае при последващи прегледи какво ще се гледа.
#6
Публикувано 08 януари 2016 - 21:13
Преди малко взех колата. Майсторът каза, че на катализатора зад турбината не може да сложи резонатор. Софтуерно нищо не е пипал. След първите 40 км. впечатленията са следните:
- Чува се леко завихряне от турбината, но само при изключена музика и климатроник, така че daimler1 е прав - зависи кой колко слуша :-)
- Пропушване не се забелязва за момента
- Няма грешки на компютъра и Star диагностиката
- Като че ли емалко по-пъргава, но може и да е психологически ефект
- Информация за разхода ще получа утре като я изкарам на магистралата за тест как ще се държи при висока скорост.
Лека засега.
- Чува се леко завихряне от турбината, но само при изключена музика и климатроник, така че daimler1 е прав - зависи кой колко слуша :-)
- Пропушване не се забелязва за момента
- Няма грешки на компютъра и Star диагностиката
- Като че ли емалко по-пъргава, но може и да е психологически ефект
- Информация за разхода ще получа утре като я изкарам на магистралата за тест как ще се държи при висока скорост.
Лека засега.
#7
Публикувано 08 януари 2016 - 22:16
Много ми е интересно къде майстора ти може да сложи резонатор преди турбината!?

#8
Публикувано 08 януари 2016 - 23:29
Може аз да съм се изразил грешно. Каза ми че за първия катализатор няма къде да се сложи резонатор, за втория нямало проблеми.
#9
Публикувано 09 януари 2016 - 10:16
Ок,няма значение всеки си говори някакви неща.Важното е че работата е свършена.Може аз да съм се изразил грешно. Каза ми че за първия катализатор няма къде да се сложи резонатор, за втория нямало проблеми.
За някои първото е саждоуловител ,а второто е катализатор.
#10
Публикувано 09 януари 2016 - 19:27
След теста по магистралата мога да потвърдя още веднъж горенаписаното. Турбината се чува леко - това го излекувах като сложих ски багажниците,които шумят повече :-) не пуши и няма грешки на компютъра, при kickdown реагира малко по-пъргаво. Разходът също е добър - 8.3/100 при поддържани 150 км/ч.
Ще пиша след 3000 км да кажа има ли промени ;-)
Ще пиша след 3000 км да кажа има ли промени ;-)
#11
Публикувано 26 януари 2016 - 21:34
3200 км. по-късно, колата се държи доста прилично. Няма грешки, неприятни миризми и не пуши. Непредубеден човек не би казал, че има допълнителен шум от турбото. Даде среден разход 7,3/100 при 130-140 км/ч. Товара представляваше 4 човека плюс багаж и пълен автобокс 480л. На връщане разходът беше по-малък, може би защото олекнахме с 4л ракия и 10л вино :-) Така че за момента операцията се оказа успешна и спокойно бих я препоръчал на човек с проблемен катализатор. Остава на пролет да увелича конете с трийсетина и мисля да приключа с модификациите :-)
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни