
Колата въртеше на стартер дори без ключ.
Започната от mupk0, 19 дек 2015 - 09:50:59
27 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 декември 2015 - 09:50
Здравейте..искам да разкажа за един проблем и дали на някой се е случвало. Колата е цедка компресор 192коня 1999г. До този момент не съм имал никакви проблеми. Заредих на бензиностанцията ,запалих и чух ромолене. Помислих че е ролка,загасих я и установих,че стартера върти дори с изваден ключ и не спира. Избутах колата ,но той не спираше. За мое съжаление нямах ключ 13 и реших да извадя малко бушони ( в паниката забравих ,че релето на стартера е в кутията с буксата за диагностика ) . след като се усетих ,че не са тея предпазители с едни клещи успях да махна минуса на акумулатора. Колата въртя на стартер грубо 5мин. За мое учудване стартера не изкъдя. Извиках мой авер майстор на коли и той веднага отвори релето ( главното на колата,което е в кутията при компютъра) и от долната му страна имаше изгоряла пътека. Управляващото реле не беше запекло. Запоихме платката и колата запали. Сега си купих друго и го смених,защото трябваше да пътувам сутринта и това беше временно решение. Та мисълта ми е поради какви пеичини това реле е запекло и изгорило платката си?
#2
Публикувано 19 декември 2015 - 20:31
Провери си цялата инсталация за ронеща се изолация на кабелите.
Повредата в релето е следствие, а не е причина за проблема.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#3
Публикувано 19 декември 2015 - 21:12
В кутията нямам нито един ронещ се кабел. Около фаровете и като по инсталацията нямам изронен кабел. Като и слагахме газ я прегледахме. Отделно и уж след фейса нямат проблем с кабелите
#4
Публикувано 19 декември 2015 - 22:12
Пробвай след като е покарана колата да пипнеш новото реле дали грее.Може да сравниш с друго реле.Не е задължително да има драма,възможно е просто на релето да му е дошло времето.
#5
Публикувано 19 декември 2015 - 23:16
Еми новото реле е в Стара Загора. Аз сега съм в София в една болница и колата е с запоеното реле. Чак да грее не бих казал. За разстоянието от стз до софия с обикалянето и престоя по бензиностанциите ( не я гасих ) релето беше топло,но не и парещо на допир с ръка. Доколкото разбрах е сравнително чест проблем това реле да изгаря.
#6
Публикувано 19 декември 2015 - 23:53
Е това реле е под напрежение само когато е включен стартера. През останалото време няма напрежение на управляващата намотка.
Няма никаква логика да е топло релето при липса на напрежение.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#7
Публикувано 19 декември 2015 - 23:55
Под релето визирам черната кутия в която влизат няколко бушона и един голям 40амперов. Отделно едно 6-7 букси влизат в таз кутия

Прикачени файлове
Този пост е редактиран от mupk0: 19 декември 2015 - 23:58
#8
Публикувано 20 декември 2015 - 00:08
Щом няма проблеми с кабелите следващата причина за греенето са хлабави връзки.
Предполагам, че си ги проверил всичките обстойно.
Гледам, че работиш с поялника професионално, значи имаш техническа грамотност и няма да имаш проблем с тези работи.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#9
Публикувано 20 декември 2015 - 08:19
Ще видя с новото реле как е...възможно е това от топлината да е нагоряло и от по-труднодосръпната страна. Просто реших да пиша,защото ми стана интересно дали и на друг се е случвало. Попринцип би трябвало да е леко топло винаги след време,но не знам колко е нормалното
#10
Публикувано 20 декември 2015 - 23:05
Днес реших да я припаля..но уви. Същата работа 3 поредни пъти. Извадих главното реле ,огледах букси,кабели...няма закачен или прегорял кабел. Вторник ми идва здравото реле...ако пак не спира да върти....явно съм за стартер . бендикса явно не се връща и стартера остава под напрежение
#11
Публикувано 21 декември 2015 - 20:26
Провери преди всичко дали на тънкия управляващ кабел има напрежение.
Ако има проблема не е в стартера.
На този кабел трябва да има напрежение само при положение стартер на контактния ключ.
Да не ти се е прецакал електропакета на ключа.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#12
Публикувано 21 декември 2015 - 22:28
За жалост в болницата нямам нищо освен 2-3 ключа и отвертка
а и няма как да бръкна до стартера на място...с бутане иначе си пали..днес я размърдах малко. Сряда я бутам и директно в СтЗ


#13
Публикувано 22 декември 2015 - 09:50
За жалост в болницата нямам нищо освен 2-3 ключа и отвертка
а и няма как да бръкна до стартера на място...с бутане иначе си пали..днес я размърдах малко. Сряда я бутам и директно в СтЗ
Нищо от тези инструменти не ти трябва.
Само пробна лампа, която може да си я направиш сам с една обикновена 5W крушка и два кабела.
Просто ти остава да измислиш как да бръкнеш до малкия болт на стартера покрай въздушния колектор без да разглобяваш абсолютно нищо.
Не е трудна задачата.
Ех, как не е тук при мен да я видя тая кола. Тези ситуации са ми любимите.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#14
Публикувано 22 декември 2015 - 10:14
Имам абукати по ръцете исъм на химиотерапия..иначе досега да бях легнал под нея мамичката и мръсна хаха
иначе в колата нямам нищо..дори и 2 жички..ама вече ще си взема това онова...за 2г и 60хил км само поддръжка и вече взе да се чупи по нещо
дано проблема си остане в стартера , а релето да е изгоряло от продължителното въртене,че ще е филм


Този пост е редактиран от mupk0: 22 декември 2015 - 10:15
#15
Публикувано 22 декември 2015 - 17:30
Най-важно е здравето.
Пожелавам ти като свалят абокатите да не се налага повече никога да ги слагаш.
Всички други неща се оправят.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни