Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Електрическа перка на вентилатора


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 16 декември 2015 - 21:44

Намерих си електрическа перка на вентилатора за охлаждане на антифриза. Виското ще отиде в историята.

Направата на управлението на перката не е проблем, защото ще работи само на максималните обороти и ще се осъществи с реле.

Релето ще взема + от бушониерата след контакт, за да не прави връзка когато е изключено захранването.

Минуса ще се командва от термошалтера.

Проблема или по-точно умуването ми е къде точно да се сложи термошалтера.

Единия вариант е този.

Ако някой е правил това упражнение нека да сподели мнението си.

Къде е най-подходящото място да се постави въпросния термошалтер?

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от sv_trener: 16 декември 2015 - 21:46

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 16 декември 2015 - 22:34

Лошото е, че при мен въпросите пораждат нови въпроси.

На снимката термошалтера е поставен на горния /топлия/ маркуч. Така при достигането на 90 градуса например перката ще се включи и няма да спре изобщо.

Все пак целта на перката е когато насрещния въздух от движението не успее да охлади достатъчно охладителната течност тогава да сработи.

Не е ли по-удачно термошалтера да се монтира на долния /студения/ маркуч.

Дори имам спомени, че такъв телмошалтер се монтира на някои модели W202 точно на корпуса на термостата, което е на долния маркуч.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 19 декември 2015 - 20:34

Никой ли няма идея?


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#4 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 декември 2015 - 20:48

Здрасти колега :)

Това упражнение го бях правил на старата ми 140-ка която беше с мотор 3.5 дизел(разбираемо защо) и го бях поставил на горния маркуч.Драми не е имало работеше си нормално самата перка....включваше  между 90 и 95 градуса.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#5 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 19 декември 2015 - 23:20

И аз така го реших.

Сега изникна нов проблем.

Имам термошалтера, но никъде и от нищо не мога да намеря тройника, който ми е необходим.

Резбата на термошалтера е 22х1,5 мм.

Ако не открия тройник май ще го правя от тръба и заварена гайка с резба.


Този пост е редактиран от sv_trener: 19 декември 2015 - 23:21

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#6 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 22 декември 2015 - 06:25

Ние отдавна правим такива конверсии и на w140 и на w208 и на w202,и на тръба заваряваме гайка като проверяваме за теч преди това да не демонтираме.Има обаче един проблем който ни се появява,когато е взето след контакт като работи перката и се изгаси мотора не гасне веднага че перката действа като динамо и връща ток :D.Така че колегата втъзва един диод да спира тока в обратна посока,задължително и голям бушон 40А.Аз съм вече с такава перка 3г и съм мн доволен.Взимай мн здрави скоби и стягай здраво че нали няма ръбчета тръбата да не плювне маркуча ще загубиш антифриза.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 mupk0

mupk0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 121 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor

Публикувано 22 декември 2015 - 08:09

Какви перки ползвате и слагате ли им дифузьори? Че и аз се чудя на моята...
  • 0

#8 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 22 декември 2015 - 09:31

Ние отдавна правим такива конверсии и на w140 и на w208 и на w202,и на тръба заваряваме гайка като проверяваме за теч преди това да не демонтираме.Има обаче един проблем който ни се появява,когато е взето след контакт като работи перката и се изгаси мотора не гасне веднага че перката действа като динамо и връща ток :D.Така че колегата втъзва един диод да спира тока в обратна посока,задължително и голям бушон 40А.Аз съм вече с такава перка 3г и съм мн доволен.Взимай мн здрави скоби и стягай здраво че нали няма ръбчета тръбата да не плювне маркуча ще загубиш антифриза.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Мите, може да плювне маркуча ако тръбата на тройника е прекалено къса и някой при направата е икономисал от нея /габровско изпълнение/ или е отрязано по-голямо от необходимото маркуч.

При правилен монтаж страшно няма. Не е кой-знае колко голямо налягането на системата. Все пак капачката е клапан и при 1,4 бара изпуска излишното.

Иначе вярно може да се остави антифризена следа на пътя. :D


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#9 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 22 декември 2015 - 09:40

Какви перки ползвате и слагате ли им дифузьори? Че и аз се чудя на моята...

https://bazar.bg/обя...ес-ц-класа-w202

Ето такива перки се ползват.

Оригинални са за W202. Намират се по моргите.

Имат си дифузьор и пасват перфектно.

И други перки може да се монтират, но проблема със закрепването си съществува и ще трябва да се правят доработки.

Другия вариант е ако колата няма климатик да се сложат климатични перки като резервна и допълнителна система.

https://bazar.bg/обя...дес-ц-и-е-класа

Ако има климатични перки може и те да се използват за целта.

Без значение какво ще се прави ролята на дифузьора е огромна. Без дифузьор перката не работи с пълния си дебит и не си изпълнява ролята пълноценно.

Перката пак ще охлажда, но ще работи по-дълго време и няма да е на 100% ефективна.


Този пост е редактиран от sv_trener: 22 декември 2015 - 09:42

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#10 mupk0

mupk0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 121 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor

Публикувано 22 декември 2015 - 10:20

И аз съм си мислил за климатичните перки...лятото си работят и охлаждат супер дори с климатик. При мене са 2бр отпред . иначе това с ел перката го знаех ,но също така бях чел в чуждите форуми,че радиатора с ел перки и тоз с виско има разлика..или да не се притеснявам :)
  • 0

#11 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 22 декември 2015 - 17:28

Не се притеснявай. Всичко си пасва перфектно.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#12 mupk0

mupk0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 121 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor

Публикувано 22 декември 2015 - 22:28

Значи остана малка инсталация да си направя. Ще взема едно реле за подгревни свещи от голф3 че е много кадърна кутията му с бушоните и релето и един термошалтер..да видим на кой маркуч :) имаше един бмв шалтер дето ставаше да се монтира на тялото под капака на челото на мотора и беше на около 92-95 гр
  • 0

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 25 декември 2015 - 07:55

Да от БМВ-то е най-тъничко и става.Ама е хубаво да не ти е на главата на мотора а по близо до радиатора,последното е мое мнение.Вече дойде ли кола за виско направо за същите пари и бодваме ел.перка


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#14 mupk0

mupk0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 121 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor

Публикувано 25 декември 2015 - 22:02

Значи да се ориентирам за фланец на маркуча..а на кой маркуч е най-добре? Бмв шалтера е 14х1.5 , и е с 2 степени...едната около 95 и около 100гр втората
  • 0

#15 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 25 декември 2015 - 23:10

На горния маркуч на радиатора.

Прави се от тръба с Ф38 мм. и заварена гайка с резба М22х1,5. Минималния диаметър на тръбата трябва да е Ф35 мм.

Поставя се близо до радиатора и датчика да е отдолу или отстрани, за да може да има директен контакт с охладителната течност.

Задължително се поставят усилени скоби, за да се предотврати измъкване на маркуча.


Този пост е редактиран от sv_trener: 25 декември 2015 - 23:13

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни