В много теми съм писал, че моторчето на парното трябва да се ревизира всяка година на нашите по-старички коли. Аз го правя всяка есен. Така си гарантирам, че няма да имам замръзнали стъкла и няма да вибрирам от студ точно в най-неподходящия момент.
При теб регулатора на оборотите е една кутия със съпротивления вътре и е практически вечна и нечупяема.
Остават ти два варианта:
1. Повреда в самия превключвател на оборотите на вентилатора, който ти е на централната конзола.
2. Повреда в електродвигателя на вентилатора. Тук има също два варианта.
А: Блокирали лагерни втулки - чува се свирене, пищене, но се опитва да тръгне. Смазва се, раздвижва се.
В: Износени четки на двигателя - подменят се с нови и готово.
При повреда в електродвигателя или при всяка негова ревизия се правят задължително А и В проверка.
Ако имаш елементарни електро познания няма да е проблем сам да извършиш тези проверки.
Веригата на електровентилатора на отоплителя е защитена от предпазител. Първо провери да не е изгорял. Подмени го със здрав със същия капацитет, за да не си запалиш инсталацията.
Също така може предпазителя да се е окислил от влагата, така че може първо да го свалиш и да напръскаш хубаво с контактен спрей както предпазителя, така и контактните пластини на бушониерата.
Тези проверки се правят за 5 минути с обикновена пробна лампа.
Ако ти е трудно хващай някой с познания по токовете и ще види къде е проблема.
Ако не идвай до Плевен да видим какво я боли тази кола.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...