Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Парното спря да духа !чува се само лек шум


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 sunman

sunman

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Град:Гоце Делчев
  • Автомобил:
    124 - 2.0 - 122 к.с.

Публикувано 15 декември 2015 - 16:13

Здравейте, колеги .

Сутринта колата беше замръзнала и пуснах парното на макс да изсуши стъклата малко ( парното ми е с едната врътка и многото копчета).

Всичко супер, изсушиха се и си тръгнах, но като стигнах дестинацията, изведнъж спря туй парно.

Пробвах да натискам и другите копчета, но нишо няма, само се чува някакъв лек шум от моторчето, обаче не зацепва да тръгне .

Помогнете с нещо, че е много студено ! :(


  • 0

#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 15 декември 2015 - 18:45

В много теми съм писал, че моторчето на парното трябва да се ревизира всяка година на нашите по-старички коли. Аз го правя всяка есен. Така си гарантирам, че няма да имам замръзнали стъкла и няма да вибрирам от студ точно в най-неподходящия момент.

При теб регулатора на оборотите е една кутия със съпротивления вътре и е практически вечна и нечупяема.

Остават ти два варианта:

1. Повреда в самия превключвател на оборотите на вентилатора, който ти е на централната конзола.

2. Повреда в електродвигателя на вентилатора. Тук има също два варианта.

     А: Блокирали лагерни втулки - чува се свирене, пищене, но се опитва да тръгне. Смазва се, раздвижва се.

     В: Износени четки на двигателя - подменят се с нови и готово.

При повреда в електродвигателя или при всяка негова ревизия се правят задължително А и В проверка.

Ако имаш елементарни електро познания няма да е проблем сам да извършиш тези проверки.

Веригата на електровентилатора на отоплителя е защитена от предпазител. Първо провери да не е изгорял. Подмени го със здрав със същия капацитет, за да не си запалиш инсталацията.

Също така може предпазителя да се е окислил от влагата, така че може първо да го свалиш и да напръскаш хубаво с контактен спрей както предпазителя, така и контактните пластини на бушониерата.

Тези проверки се правят за 5 минути с обикновена пробна лампа.

Ако ти е трудно хващай някой с познания по токовете и ще види къде е проблема.

Ако не идвай до Плевен да видим какво я боли тази кола.

:beer


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 sunman

sunman

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Град:Гоце Делчев
  • Автомобил:
    124 - 2.0 - 122 к.с.

Публикувано 16 декември 2015 - 01:10

Тъкмо щях да правя проверките и се наложи да тръгна за работа  :droid_cry

Тъкмо тръгнах и пуснах парното на макс и си знаех, че ако мина през една дупка, има шанс да тръгне :Д :Д, и познай какво стана хаха.

Тръгна, но свири ужасно, при следващата дупка спря, при следващата тръгва и така 5-6 пъти, докато не си зацепи нормално и си духа като пич ! :beer

Почивните дни ще го отварям това моторче, че четките му са изядени сигурно !

 

П.С. - за съжаление няма читави майстори в нашия град, които да разбират добре от климатичните системи, особено за нашите  :beer , та след празниците, ако успея ще си направя едно трипче, до Плевен, да го умуваме, че климатика изобщо не ми е закачен, та да го помъчим и него (живот и здраве, разбирасе)  :hailandkill  :beer


  • 0

#4 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 16 декември 2015 - 09:51

От това, което си написал ми се струва, че проблема основно е в моторчето. Не е трудно свалянето. Свали го и му смажи втулките, че после много трудно се намира моторче.

Четките също се сменят лесно.

Не го бави това, че може да ти изгори моторчето, а в студа без него работата е мъка.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#5 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 25 декември 2015 - 07:58

Тренера е дал мн изчерпателен отговор и не е нужно мисля друг да се включва,успех с начинанието.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни