Jump to content

  •  

Photo

Спират колите без застраховка


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#16 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 19 April 2016 - 17:42

Бла,бла,бла....защо все започваме с негативизъм за всичко около нас?...щото е по-лесно :)


  • 1

#17 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 19 April 2016 - 18:09

как бре, и аз и Преториан-а гледаме позитивно в случая.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#18 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 19 April 2016 - 20:54

Колеги, понеже сте ме цитирали ... Имам две коли - едната карам всеки ден - другата стои в частен двор и я реставрирам лека полека колкото и когато мога. До тук ми отне една година - предполагам че ще ми отнеме още една. Колата е едва ли не на трупчета - каква е идеята според вас тази кола да бъде застрахована. Колежката има малък фолксваген, който кара цяла година - на село имат второ МПС - паджеро, което ползват 3 месеца през лятото, ходят по лозята с него - през останалите 9-10 месеца стои в плевника - какъв е смисъла тук от годишна ГО. Имам приятел автотърговец - 2/3 от колите продаващите се при него коли са регистрирани с БГ табли - някои висят на плаца година - две - три - докато се продадат - какъв е смисъла тези коли да са постоянно застраховани .......

Не ми се спори и на мен - за 2015-та КАТ са хванали около 10 000 шофьори да карат без гражданска - Да, за тези идиоти и потенциални безотговорни убийци на пътя - Да - солена глоба - дерегистрация - публично бичуване ако трябва ... съгласен съм ...

Но съвсем не е в тях проблема - Консорциум от застрахователни компании проучили, че в България към ден днешен има около 700 000 автомобила, които са с регистрация, но нямат активна гражданска отговорност. И внезапно им потекли лигите - 700 000 х 200 лв. грубо = това прави 140 000 000 лв. на година ... И се започнало едно бутане на пари под масата ... лобиране ... и в крайна сметка се появил този "чудесен" закон. За съжаление това е всичко, което е важно за тях - кеш Парата - не моят и вашият живот ... :beer


  • 0

#19 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 19 April 2016 - 21:08

Казвате - какво ще стане ако човек без гражданска блъсне някой друг човек/кола/сграда? И това оправдавало задължителните граждански... А аз питам друго - ако тарикатите които до сега са карали без граждански, сега просто продължават да карат без граждански, но и с последващото от това "фиктивно" спрени от движение коли? Нещо по-различно ли ще е? Не, нищо няма да е по-различно. И в двата случая тарикатите ще си карат спокойно докато не се блъснат или не ги спрат за проверка...

 

Другото - притежанието на кола не било задължително... Ето няколко примерни сценария да ви демонстрирам колко е грешно това.

 

1)Имате проектна кола/коли, които не карате и не се очертава да карате в близките месеци/години, вместо да инвестирате по 200 и нагоре лева годишно във по-скорошното подкарване на колата, те се дават за гражданска, която при всички положения няма да използвате..

 

2)Същото като горното, но вместо "проектна" кола имате кола за реставрация

 

3)Имате кола, но ви удрят лошо, искате да си оправите колата, но ремонта ще ви струва няколко месечно/годишно събиране на пари... От там нататък се връщаме на първия случай

 

4)Някой ви завещава кола - нямате възможност да я карате, но не искате да я продавате -> трябва да я продадете защото не можете да си позволите гражданска????.... 

 

Ясно ми е че веднага няколко души ще скочат че ако човек има проектна кола или кола за реставрация значи ще има пари и за гражданска... Ок всеки си има право на мнение. За мен това е поредната огромна глупост. Някои от колите ми са стояли с години без преглед и гражданска, и в същото време никога не съм карал кола без преглед или гражданска, освен по пътя към самия пункт за прегледи (ако случайно съм изпуснал срока). Гражданските поне са достатъчно толерантни да се правят по документи и няма нужда от присъствие на автомобила на място, което е някакво улеснение и можеш да отидеш с друга кола да си оправиш документите и да не рискуваш да караш без гражданска. Това в момента е абсолютна простотия, независимо дали спирането от движение е фиктивно или реално, както преди е имало гратисчии, ще има и сега, и те ще бъдат хванати единствено при случайна проверка или ако катастрофират....


  • 0
Follow your own star...

#20 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 19 April 2016 - 21:16

веднага ти давам контра пример - като имаш такава кола защо и плащаш данъци? тя ти се води на твое име в данъчното.

 

решението - отиваш и си я отписваш от кат. от този момент нито данъци плащаш, нито гражданска. като си я направиш отиваш и си я регистрираш пак. ако тези две неща се случат в рамките на година и имаш валиден технически преглед регистрацията обратно ти струва 20-30лв. ако ти е изтекъл прегледа ще трябва да минеш технотест мисля че за без промяна в конструкцята е нещо около 100тина лв.


  • 0

#21 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 19 April 2016 - 21:38

Данъка е нещо с което се примиряваш когато си купиш къща/кола, тоест такса че притежаваш нещо, но това което се случва в момента е че правят гражданските втори данък, а те са необходимост когато колата е в движение, и за мен човек трябва да е малоумен да кара без гражданска, защото ще се набие в гъза на някоя S-ка и после цял живот не може да я плати, за сметка на това ще е спестил няколко стотин лева от каране гратис... Не си струва нито риска нито напрежението от това да трепериш всеки път като видиш полиция.

 

Ако всичко става автоматично, тоест имаш гражданска - в движение си, нямаш гражданска - фиктивно те спират от движение за да се освободят от отговорност при инцидент, и няма глоби за "подновяването" на регистрацията, и всичко се прави заради уж официалната причина - да не се точат пари от фонда - ок, нямам нищо против, но това означава че всичко ще си е точно както преди и се вдига някакъв фалшив шум, който лично за мен граничи с тормоз при положение че на двора имам 3 МПС-та без гражданска и всеки ден по радиото да чувам как ще има някакви глоби и ще се спират регистрации и ще се привикват хора в кат и не знам си какво още...


  • 0
Follow your own star...

#22 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 19 April 2016 - 21:46

значи можем да кажем, че идеята е добра, а каква ще е реализацията....

 

и все пак аз мразя да плащам данъци и гледам да ги избягвам по всички възможни законни начини ;)


  • 3

#23 Boych

Boych

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 29 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Наблюдател...
    на темата и манията МВ, с напън да не става брутален, хард извратеняк!
    Привет на всички.
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц Е-350, 272 к.с. 4-матик, Автоматик, Бензин и ГАЗирана вода.
Garage View Garage

Posted 19 April 2016 - 22:29

Аз казах че няма да споря. Нали си бъбрим.

 

На Salat Küchenchef,  специално  мога да кажа че привидно "държавата иска...",... но това е просто определена малка власт имаща група от т.нар. пирамида на властта.  Прав е Чирака от Силистра (в началото). И тук спирам.

 

Нека да поразсъждаваме обаче по-широко, като не се поддаваме на внушения!

 

Приемам че "неприкосновеността на собствеността, на живота и здравето" са важни и затова са в конституцията и слава Богу.

Но какво би казал, ако утре същата тази "държава" започне да иска задължителни застраховки от всеки един гражданин, защото просто е "гражданин" и... застрашава същата тази  "неприкосновеност на собствеността, на живота и здравето" на някои друг... "гражданин" със самото си съществуване? Дали го застрашава чрез автомобил, тухла, автомат, пояс от бомби или... подострена като клечка "мисъл" (да речем) като средство, няма значение, нали!... Огледайте се...(някои от оръжията на застрашаване да са ви неприятно познати и напоследък, за засилване на убеждението - зачестило използвани?!).

Просто става дума за вземане авансово и необосновано на още пари от една по-заможна група (на автомобилистите), която "има пари за вземане", щом кара коли!... (Защото има и такива, които нямат и няма какво да им вземеш, но прилагайки древния ритуал: "разделяй и владей" - крадеш от определени групи, като ги противопоставяш.)

Тук е  все пак Клуб на автомобилисти и трябва малко по-внимателно да следим нещата. Не че има значение, но все пак.  :closed

Следите ли потока на мислите и логиката!?

Е, ако правилно ги следите...

Забелязваш ли кое точно не се връзва (или кое "ще се върже", ако следваме тази логика до край) защото иначе - мислиш само на парче!

 

Пак казвам:  застраховката е принципно нещо добро, като допълнителна гаранция, но превръщането му в задължение нарушава равновесието и налива в канчетата на група хитреци.

И за какво става дума: Става дума за политическа корупция. (Веднага за общо спокойствие уточнявам: корупцията по този повод не е само в България, а е над национална...)

Пробутват този крив интерес навсякъде в Европа, е като европейци - набутаха ни... и нас.

И се чудим защо живота става по-труден и... безмислен, ами защото се поддаваме на индоктринация и внушения, които в крайна сметка ни струват едни добро-зорлем взети допълнителни пари от идеи на разни лобисти. (които обикновено дължат и то много пари и се чудят как да станат всички като тях...)

С тези пари от същата тази "група" се придобива отново мощ за пре потвържаване контрола над властта, нищо друго. И други гледам пишат за това.

 

Колкото до смисъла от застраховките - и те като всяко нещо могат да се изродят, (като и в случая на практика става). Практика няма да споделям, но се увеличава и е все по-скандална...

Ако си близко до структурите - може при нужда да бъдеш прилично обезщетен, но по-често е точно обратното.

По някога - (забележете - без да знаеш и без да си получил... си по-щедро обезщетен, но по отчетни документи) и т.н. и т.н., сещате се за посредниците  (и колеги) дето уреждат по-добри обезщетения... смрад!

Създава се нов обществен казан, който се "администрира" доста често за доста странни и "нецелеви неща". И се мятат и там "мераклиите" като мухи на лампа.

 

А е достатъчно да се спазва само един прост принцип - на равновесието (не на равенството!). Всичко друго - дебалансира.

 

В момента дебаланса е от това, че всички автомобилисти по дифолт са превърнати в нарушители! и поради това трябва всички авансово да внесат "гаранция" срещу правото да управляват автомобил, защото "принципно" са заплаха...

По-горе някои е сметнал една теоретична сметка, колко милиона е възможно да бъдат условно привлечени. Мъка. Да, тези дето са го сметнали правят на всички други живота ни мъка...

Не усещате ли смрадта?

На практика - от 10 %, до макс.  26 % от случайте на сериозни суми като обезщетения (по отделни години на статистика).  Като извадим и тези които са сериозни, но непълно обезщетени, извращенията и счетоводните хватки  в гилдията... са от 10 до макс. 16 %. Осреднено и реално 10 %. Останалите са си чист кяр. Но трябва да се мъчим всички 100 %...

А колкото повече "бензин в кръвта" имаш - толкова на по-голяма мъка си обречен... 

 

Е, аз имам електричество (в кръвта), ама чакам по-сгодни цени, за да хвана една "Тесла" па бой  по бензиново-газовката...  :yeah 

 

А в другото сте прави:

Никой не ти гарантира, че като имаш "задължителна застраховка", ако не дай си Боже нещо се случи ще бъдеш сносно (не напълно)... обезщетен!

Виж практиката. Тя е като тази за ГТП... за да е по ясно: Все повече извращения, недоверие и скандали. 

 

Аз поне я наблюдавам от няколко посоки и то от доста време. Дори и в нея се появиха едни странни "тъкалки", но да не досаждам с дълги теми.

 

Важното обаче, че авансово на ВСИЧКИ автомобилисти (пардонь, автомобили!) вече им прибират задължително по едни пари. (Това както искаш го наречи, но като резултат е с характера на нов данък).

Тук има още една несправедливост:

"Гражданската" е на автомобил, а не на водач....

Е, аз като имам 5 автомобила - няма как  да ги карам едновременно като водач. (В някои страни това вече го признаха, ето това е връщане в частично изходна позиция).

Т.е. който е в движение трябва да е задължен.

Схващате  ли поне "това" или и това е... "глупост" (че сметката е изсилена допълнително, за по-голяма събираемост...?

Те целта въобще не е в... реда и "безопасността на движението", а колкото се може повече пари са се съберат от "приспани" групи манияци?!

 

Накрая:

Аз с никого не споря, но споделям своята гледна точка, (като случаен НАБЛЮДАТЕЛ), докато си пия виртуалното питие.  :beer (чай...)

Радвам се, ако сте дочели "наблюденията ми".

 

Нали затова... си бъбрим. (За цаките, надцакването и прецакването). Та да си спестим (клубно) едни пари, за да остане от тях %  за членски внос...

 

Лека.


Edited by Boych, 19 April 2016 - 23:18 .

  • 1

#24 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 19 April 2016 - 22:34

Каквото и да си разправяме тук - целта е една и съща винаги - стадото трябва да бъде доено и стригано редовно - и докато е стадо ще бъде доено и стригано... Всички много добре знаем, че ако някой иска да реши проблема то много лесно гражданската няма да се иска на автомобил, а на шофьор... Все още не се е родил този, който би могъл да кара 2 коли едновременно... Ако това стане обаче - всички знаем какво ще последва за застрахователите... Ще секнат едни реки от кинти... Мамка ви бееееееее на оня свят ли ще си ги носите... От друга страна я ми кажете, КОЙ? е успял да накара застраховател да изплати щета при причиняване на ПТП, която да се доближава дори на 50% само до вписаните обезщетения в полиците? При по-тежки случаи винаги застрахователите си намират вратички така, че да не се изплащат обезщетенията...

 

ЕДИТ: Писали сме едновременно с Boych почти едно и също нещо....

 

ЕДИТ2: То и с минетките е почти същото... Какъв е смисъла да плащам минетка на всяка кола, с която мога да излезна извън града? Нима две или повече коли мога да ги карам едновременно и едновременно с двете да руша пътищата? Пак ще припомня всеизвестния лаф - на всякъде по света в държавите има мафия... само в БГ мафията си има държава...


Edited by koleto_70, 19 April 2016 - 22:45 .

  • 0

#25 CH2222

CH2222

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    R 170 1997 BMW E36 320 Touring 1997

Posted 19 April 2016 - 22:58

Имам два автомобила.Управлявам ги по отделно.Никой не може да кара две коли едновременно.Не е справедливо да плащам две ГО а да ползувам една.Зтащо застраховката да е свързана с автомобила а не с лицето което го управлява?


  • 0

#26 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 19 April 2016 - 23:01

и за гражданската да е на човек, както и номерата да са на човек а не на кола съм за

 

и винетката да е за човек съм за. това са демократичните варианти

 

но все пак би трябвало да има гражданска застраховка която предпазва точно мен ако някой ми съсипе живота, или пък ако аз случайно съсипя нечии...

 

не за друго а просто сме си племе което не обича да дава пари и някои от по дъртите тук може би си спомнят как се решаваха проблеми след катастрофи 91-96г...


  • 2

#27 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 19 April 2016 - 23:11

И според мен е много по-демократично ГО и винетката да касаят водача, а не МПС-то. Обаче има много семейства с един автомобил, който се управлява и от двамата. Тогава те ще бъдат ощетени. Ще пишат абсолютното същото, за какво трябва да плащаме две ГО за една кола.
  • 2

#28 Nanko

Nanko

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 60 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C270 CDI T-mod (S203),
    190E 1.8i (W201)

Posted 20 April 2016 - 06:22

Съгласен съм с @Boych. Аз вече 11г. си плащам гражданската като поп, от тия пари една стотника не съм видял/използвал/оползотворил. Нито са ми намалили полицата, нито са ме освободили от нея. Сега имам и втора кола, и на нея ще и плащам гражданската ей така, просто щото трябва.  


Edited by Nanko, 20 April 2016 - 06:26 .

  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users