Здравейте колеги,
С тази тема искам да споделя един DIY „ремонт“, ако някой има подобен проблем. Сравнително нов собственик съм на MB CLK 200 Kompressor 2000 г. (facelift).
Проблема, с който се сблъсках беше, че компресора работеше когато си поиска. Двигателя се форсираше, но мощността липсваше. След доста ровене из форуми (наши и чуждестранни) попаднах на какви ли не причини от изгорял MOSFET транзистор в ECU до напълно неработещ компресор. Накрая отидох на чичо доктор и Стар диагностиката показа нисък волтаж към дроселовата клапа при въздушния филтър /air recirculation flap/. Разбира се ми предложиха да оставя колата, да отворят, да видят…и евентуално да я сменят. За цена не съм питал. Но аз съм си инат и тази седмица запретнах ръкави. Въоръжих се с чисти парцалчета, клечки за уши, спирт, контактен спрей и инструменти. Свалих въпросната клапа. С парцалчета и спирт я изчистих до блясък. След това махнах шестте скоби (които скачат доста на далеч) и отворих електрониката. С контактен спрей и клечки за уши много внимателно изчистих потенциометрите от вътрешната страна на капака и клемите за захранване. Ушенцата, които са на самото зъбно колело няколко пъти напръсках с контактен спрей, БЕЗ да ги докосвам. Оставих за 15-20 минути да изсъхне и по обратен ред събрах всичко. Колата заспа. Компресора си работи без проблем вече пети ден. Други проблеми, които смятах за незначителни също се решиха. Например, когато я запаля сутрин леко играеха оборотите, както и при превключване на газ /когато е студена/ също играеха оборотите. Сега всичко това изчезна /надявам се окончателно/.
За съжаление нямам снимков материал на процеса, но се надявам, че така, както съм го описал ще е ясно.
Поздрави