Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

DYI: Почистване на дроселова клапа (air recirculation flap)почистване на дроселова клапа при проблем с компресора


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 ноември 2015 - 17:37

Здравейте колеги,

 

С тази тема искам да споделя един DIY „ремонт“, ако някой има подобен проблем. Сравнително нов собственик съм на MB CLK 200 Kompressor 2000 г. (facelift).

Проблема, с който се сблъсках беше, че компресора работеше когато си поиска. Двигателя се форсираше, но мощността липсваше. След доста ровене из форуми (наши и чуждестранни) попаднах на какви ли не причини от изгорял MOSFET транзистор в ECU до напълно неработещ компресор. Накрая отидох на чичо доктор и Стар диагностиката показа нисък волтаж към дроселовата клапа при въздушния филтър /air recirculation flap/. Разбира се ми предложиха да оставя колата, да отворят, да видят…и евентуално да я сменят. За цена не съм питал. Но аз съм си инат и тази седмица запретнах ръкави. Въоръжих се с чисти парцалчета, клечки за уши, спирт, контактен спрей и инструменти. Свалих въпросната клапа. С парцалчета и спирт я изчистих до блясък. След това махнах шестте скоби (които скачат доста на далеч) и отворих електрониката. С контактен спрей и клечки за уши много внимателно изчистих потенциометрите от вътрешната страна на капака и клемите за захранване. Ушенцата, които са на самото зъбно колело няколко пъти напръсках с контактен спрей, БЕЗ да ги докосвам. Оставих за 15-20 минути да изсъхне и по обратен ред събрах всичко. Колата заспа. Компресора си работи без проблем вече пети ден. Други проблеми, които смятах за незначителни също се решиха. Например, когато я запаля сутрин леко играеха оборотите, както и при превключване на газ /когато е студена/ също играеха оборотите. Сега всичко това изчезна /надявам се окончателно/.

За съжаление нямам снимков материал на процеса, но се надявам, че така, както съм го описал ще е ясно.

 

Поздрави

 

 


  • 1

#2 niko_nikolov

niko_nikolov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor

Публикувано 13 юни 2017 - 11:23

Колега имаше ли нужда от някакво обучение на клапата или просто я монтира и всичко си тръгна? предполагам си свалил клемите на акумолатора?


  • 0

#3 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2017 - 15:25

Здравей колега,

 

Не съм откачал акумулатора и не се наложи обучение на клапата след сваляне /поне в моя случай/.

Но ми се е случвало да "зацикля" в отворено положение и тогава при изключен контакт ръчно я бутам да се затвори /тя се връща в отворена позиция, понеже е на пружина/, после включвам на контакт за 10-ина секунди и паля...това ми е вършило работа до сега.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни