-Аз
Здрасти. Първо да се извиня за притеснението и към въпроса.
Понеже съм забелязал ,че си доста запознат с механиката на мерцедес двигателите ще питам направо. Понеже пак се прибрах и смених дистрибутора и палеца на СЕКа и пак продължава да тресе и да гасне ,но рядко поне вече след като оправих втората перка не грее. Ако имаш някакво предположение ще съм благодарен. Свещи ,жици ,дистрибутор ,палец ,въздухомер всичко е изрядно. А и първия път мисли леко като пали аз единствено имам съмнения в допълнителния разпръсквач за неувереното паленето и дросела за загасването и несигурния празен ход. Обикновено се ебава като намаля изведнъж. Не изглежда да е от моторчето за свободен ход по никакъв начин ,а и нямам под ръка засега да го разкача и пробвам. Ако кажеше някакъв простичък начин как да пробвам сопоменатите ще съм благодарен.Все пак тия дни ще пробвам моторчето за празен ход как бачка и ще пиша.
Благодаря.
-Субсоник
Здрасти,
м117 мотора не ми е много познат като електроника.
Боян /Lorinser/ е с такъв на купето. Питай и него.
Този инжекцион е по-близо до инжекциона, който монтират на w123 на първите м102.
Моторчето е със собствено управление, отделно от компютъра.
Дай ми кода на мотора и годината на производство за да потърся повече информация.
Поздрави,
-Аз
Ето го 117963 12 061594 как ли не съм е мислил не се оправя и не се оправя. Като че нещо стиска коляновия вал ,така претириса. Ето има и видео качено за по нагледно
Линк към клипа
както се вижда не са и равномерни претрисанията смисъл няма установена честота ,едва ли са и механично предизвикани според мен. Като ,че губи цилиндър на мигове. Което представа си нямам как се хваща. Абе навежда ме и на мисълта ,че може да е праснал комутатор /или не знам как точно се хваща това управление/ за да гасне така изневиделица абе не приемливо и изключително дразнещо е. А като се засвятка и се намали изведнъж гасне.
Благодаря за отделеното време.
-Субсоник
Сега гледах в ЕПЦ-то, че на този мотор инжекциона е с ЕХА, като на w124, а аз мислех, че е с WUR (warm-up regulator) като на w123.
Това, което ми направи впечатление от клипчето е, че стрелката на економайзера е залепена в дясно и не помръдва. Това значи, че или вакумът към нея е откачен, или че имаш някъде откачен вакум по колата.
Съветвам те да намериш къде и да го възстановиш за да си сигурен, че нещо толкова наглед незнаичтелно не ти предизивиква главоболията.
Иначе това прихълцване може да е от повече аванс от необходимото, но не знам делкото на осмака делкото позволяваше реглаж на аванса. Ще погледна в детайли и ще пиша.
Междувременно, виж тази схема дали ще ти помогне да се ориентираш за вакумите на мотора:
http://www.auto-part...b3c11060c0f82b4
-Аз
Благодаря за схемата ще ги прегледам връзките ,но колата не губи от никъде смисъл всичко което работи вакумно си работи. Но всъшност нищо не пречи някой да е затапен ,лееле даже всъшност дори сега се сещам ,че имаше един такъв около делкото/което впрочем има ход точно колкото на W124 и е конструктивно еднакво/ ,но самия мъркуч не идва от делкото май понеже всички за него са боднати. Едната снадка за вакум клапичката на дистрибутора беше сцепена оправих е. Има и един огромен предпазител 30А който не е вързан не знам за какво е търсих в интернет ,но не откривам изглежда като за перка да е ,но пък всичко си работи ще прасна снимка за да видиш. Оправя ли го ще пусна една нова тема със всичко тук което сме изписали за да е нагледно. Благодаря.
П.П. От къде взимаш схемита ,аз имам ръководствата на руски ,но там не са така хубави. Твоите са ми някак по лесни.
-Аз
Здрасти,
значи открих ,че вакум резервоара е със скапани мъркучи направо се разложиха и има нужда от смяна. Отсрани на въздушната/вакумната помпа едната снадка изглежда зверски сцепена ,но не успях да е достигна прилично да видя дали има пробойна в стената/снадката. Отделно ,че има два затапени мъркуча и не знам къде отиват нямат никъде нагласено. Просто дори и схемата която ми прати корено се различава от това което е на колата. Видях се ш чудо с тия връзки.
Междувремено се замислих за EFI ,но тук не знам подходящ настроичик/специалист който да настрой смесите. Другото на което попаднах междувремено докато ровех е това http://www.benzworld...o_do_things.jpgсещаш се за какво намеквам предполагам ,би ли казал каво ти мислиш по върпоса общо взето. Благодаря и поздрави.
-Субсоник
Здравей,
Схемата е от EPC каталога - ако се различава може да не съм уделил годината.
Преди 85-та ли е или след?
Важното е, че си открил част от проблемите.
Според мен, но това е мое мнение, е възможно липса на вакум да е компенсирана с повече статичен аванс на делкото.
След като възстановиш вакумните връзки е добре да го направиш на белег - двигателя на ОТ и после по корпуса на делкото някъде трябва да има отметка за 1-ви цилиндър.
След това ще трябва да си нагласиш сместа.
Относно EFI - недей, там ще се сблъскаш с куп други проблеми, а и ще загубиш от стойността на колата. Тя е ценна в оригинален вид.
Заради няколко сцепени вакума е неоправдано да се хвърляш на такъв мод.
Относно карбуратор - ми те свестните майстори, които разбират от карбуратори са по-малко от тези, които разбират от КЕ-Джетроник, плюс горното, което вече ти казах и за EFI за стойността на колата. Освен това там се хвърляш на толкова неизвестни, какъв карб, какви дифузьори, какви дюзи за въздух, за гориво, за това, за онова, че шансът да я докараш до сегашния разход и динамика не е много голям а ще си изсипал кофи с пари.
Вакумите са дребно, но вредно нещо. Оправи ги и нагласи аванса и сместа.
Ще помагам с каквото мога със схеми.
Поздрави,
Стани
-Субсоник
Виж тази тема - има схеми и снимки, но не знам дали е точно за твоя двигател.
http://www.benzworld...d-ignition.html
–Субсоник
Здравей,
Имаш ли напредък с вакумната система на купето, че ми е интересно?
Кажи колата дали е преди или след 85г. да търся по-точна схема.
Поздрави,
-Аз
Здрасти,
ами аз се отказах от допълнителни работи по колата ,за самия експонат е по добре да е заводски. Прав си. Иначе за самото прекъсване набавих си нужните мъркучи за смяна и възчици към тях. Запуших единия от двата мъркуча който не води до никъде и има някаква разлика дори колата ста приятна за каране ако мога така да кажа. В смисъл няма го това зверско чукане на место вече почти не се забелязва ,но забелязах някой допълнителни неща неща.
-има разлика топъл и студен на студен удря по осезаемо
-при високи обороти удрянето пак го има ,но трептенията изчезват и не се усеща ,а аз си мислех ,че наистина изчезват
-при намаляне по страшно ако натисне спирачките човек и колицата е напът да загасне оборотите в минута падат до 200 и ако
не изгасне си е леко късмет или чалъм в случая да съм включил на Н общо взето.
Пряка връзка между вакум помпата и вакумите на двигателя не открих. Когато колата си работи на свободен вакума на дистрибутора смуче толкова зверски ,че направо е изскубне кожата от пръста ,май ми се вижда множно на мен. Не трябваше ли да е над 3000 оборота в минута. Силата не знам да се настроива отнякъде.Сигурен съм ,че най вероятно е нещо малко ,но какво.
Не ми е оставало време иначе пак ще поразхвърлям малко. Мисля ,следващия път да навържа кавото мога да загрее и да пробвам с откачен и затапен изход на вакумирането на делкото да пробвам рязкото спиране да видим какво ще се получи. Не мисля ,че е изключено да е прекалено силен и да преавансира и да губи част от мощност. Макар ,че е малко вероятно ,но съчетано и с това ,че имам съмнения и за статичната настройка на делкото и дистрибутора ,че не е където трябва не е изключено да се получава. Единствената зависимост е ,че при загрял двигател и рязко спиране на Д колата претриса и оборотите падат и ако не изгасне удря зверски неприятно подобно на неработещ цилиндър или цилиндри образно казано.
-Аз
Ще търся някой с осцилоскоп да е провери.
Иначе благодаря за помоща и отношенито имам да черпя.За сега щом намеря малко свободно време ще е барна пак колицата да видим какво ще направя. Между другото е 1984 година стария двигател 231 конски сили ето
Chassis WDB1260441A110530
Sales designation: 500 SEC
Order number: 0 4 839 13493
Paint code 1: 737 No code designation available
Equipment: 972 No code designation available
Engine no.: 117963 12 061594
Transmission: 722311 02 564380
Иначе как се кажваш аз съм Иван някак си ми е по удобно и уважително да се обръщам по име ,а не така по прякор. И още веднъж благодаря.
-Субсоник
Здравей,
Извинявай за закъснелия отговор, но последните дни ми беше доста натоварено в работата.
Казвам се Станислав. Може да ми викаш Стани, както ме наричат повечето познати и приятели.
Щом е 84 колата ще погледна в EPC каталога схемата за вакумите за този модел. Благодаря за VIN-а.
Поздрави,
Стани
-Субсоник
Сега гледах схема на вакумите в EPC по VIN.
Схемата е тази, която вече съм ти пращал.
Евентуално ще проверя във WIS дали няма по-подробна схема.
Най-много вакумни връзки имаш на дросела - около 5 по схемата.
Имаш 3 термо-клапана, в които влизат по два маркуча. Двата термоклапана са отпред на главата и един е някъде по-назад.
Вакумът към делкото 38 трябва да идва откъм един четворник - 113. Едната страна на четворника е свързана под дросела, друга през термоклапан се разтоварва над дросела. Тези термоклапани обикновено отварят над 60 градуса и идеята им е да намалят вакум авансирането на делкото.
Втория термоклапан ти е изцяло за управление на ЕГР-а, и третия е за регенрацията на бензиновите пари.
http://www.auto-part...a6d20373d3e5365
-Аз
Стани благодаря много. ЕПЦ не ми го отваря. Аз имам малко развитие ,единия от мъчещите ме вакуми започва от това чудо 001 540 7097 в интернет го дават като някакв вакум клапан и се ползва чак до 2010 година ,но не успявам да намеря къде се свързва ако помогнеш със схема или чертеж ще е отлично. Вчера понеже вече ми писна да се лигавя взех та разхлабих болта на дистрибутора запалих колата и го затаегнах на възможно най-сигурния празен ход който успях да установя на ръка естествено, и с откачен вакум на делкото при това. И колата сравнение с преди заспа ,но лекичко претрисане все още има ,а бодна ли вакума на делкото и става сложно ,мисля ,че някое вакум клапанче от описаните от теб е заминало. Ето и малко снимки. http://ivanoja.snimk...884086.36186564На снимка 2 е въпросното клапънче от което тръгва неизвестния мъркуч аз съм го затапил за сега. На другите снимки се вижда къде делкото успя да докара най стабилен ход ,отметнал съм с една рескичка иначе на снимката пак е напред ,но после го преместих.
-Аз
Имаш ли представа какво е чудото заобиколено от 86 и 95 пада се точно под четворника и в него влиза отдолу мъркуч 44 там. Всъшност не е ли точно това дросела. Май точно единия от двата мъркуча които не са свързани ми е точно за там ,но пък изглежда да е на друго място. Страно ще го следя и него. После ще пиша.
-Аз
http://ivanoja.snimk...884086.36187460последните две снимки ги качих сега. Горе долу разгадах нещата от четворника тръбичките отиват в
-блока
-делкото
-в двойник от там в 1 термодатчика и 2 незвестно къде ,но предполагам е за дроселовата
-отива в незвестния термодатчик който съм споменал горе от там се раздвоява и отива пак в незвестен затапен мъркуч
Мисля ,че ако ги навържа нещата ще се оправят ,а и този за вакума на делкото е прекалено силен според мен като го закача и се влошава мисля ,че термодатчика е възможно да е заминал дори. Това е засега.
Благодаря и поздрави.
-Субсоник
Здравей,
Това е дроселът,да.
-Субсоник
Според мен, за делкото ти е затапено разтоварването през дросела. Термокалапанът като отвори, вакумът към делкото се разтоварва през дросела.
Струва ми се че и статичният аванс на делкото е доста. По часовника се намалява, обратно на часовника се увеличава.
Виж дали всички изводи на дросела са свързани - някой от затапените маркучи ще да е за там според мен.
Поздрави,
Стани
-Аз
Здрасти Стани,
благодаря ,че се отзоваваш. Точно преди малко се прибрах и колицата ми изяде душата на 5 километра от жилището. Опънах е днеска хубаво едни 20 километра работи стегнато без никакви смущения и викам айде това и беше навързвам и всичко, карам е за една прецизна настроика и е страшна. Но взе да гасне да дърпа все едно скоростната кутия приплъзва да сяца абе не е тя. И прееба се работата порядъчно, сигурно 10 пъти гасна и от 10 път с молитва палеше и се на смотани места. Спрях е в гаража отворих да не би нещо да се откачило нищо ей така изневиделица почна пак да пресяцва и да гасне. Сега не се кара толкова е счупена. Странното е ,че и помпата горивната взе да жужи странно и ме съмнява да не е взела да се скапва тя и да губи гориво и да се ебава при палене или по високи обороти ама такова съвпадение. Като имам време ще е мъча.
На мен само ,че както съм показал на снимките в галерия /качих и допълнителни/ от четворника имам един допълнителен
мъркуч и той отива в 001 540 7097 което уж е термоклапан и от него започва втория мъркуч който е нейзвестен. Ако успееш за него в ЕПЦ да намериш някави указани къде отива ще е страхотно. Иначе запушеният горе при делкото най вероятно е за дроселовата.
Благодаря
-Аз
Здрасти,
за радост този път ти пиша от щастие така да се каже. Открих извръщението което най вероятно е причинител на изперкването ,образно казано, на автомобила оказа се ,че липсва цяла част от горивната уредба. Разказвам набързо след скъсване на гъза си и ровене ми изтекога очите от четене и ми се изцикли мозъка и накрая открих чертеж който отговаря на връзките по колата и се оказа ,че частта която съм те помолил да търсиш е електрическо клапанче ,мъркуча от нея е вързан за въздушната помпа пак към клапанче и е гаси за да не се претоварва. Чертежа съм го качил в галерията пак също. А мъркуча затапен с болче е за WUR Warm up regulator http://www.pelicanpa...p_Regulator.htm,който най общо казано отговаря за горивните смеси при определена работа на двигателя там. Също и буксата му стой там висяща в общия сноп и винаги съм се чудел за какво е ,а сгодно място не и откривах ,сега знам. Сега остава да потърся чертеж на горивните връзки към него да се сдобия с един да връзваме и да паля ,че ми писна вече. Ето и номера http://www.bosch-aut...mit_teaser.html 117 070 00 62 ако ми извадиш един чертеж ще съм много бладарен. Утре при първа възможно ще пусна една цяла нова страница да е видима и да послужи на някой при нужда. А и Боян /Лоринзер/ мисля ,че може да се произнесе по въпроса той май е доста запознат с М117 май от някога си ги човърка.
П.П. Вече спя и пиша та ако имам грешки моля за извинение. Благодаря за помоща още веднъж.
Поздрави
-Субсоник
Леле, искаш да кажеш, че целият WUR го няма ?
Някой преди теб ти е създал доста работа.
Можеш ли да снимаш инжекциона с клапата?
Да не би твоята да е от новите, които са без WUR, но имат EHA катo КЕ-Jetronic?
-Аз
Здрасти Стани,
значи работата при мен е просто един път. Имам ЕНА ,но няма захранване. Имам стойка за ВУР ,захранване и вакумното мъркучле ,но го няма ВУРа. Та извода е ,че някой е кендзал здраво по колата и е била доста качествена работа. Сега да възтановя всичко ще ми се разкаже играта. Явно нещо ги е ядосало и са сменили цялата глава от там са разкарали ВУРа и естествено няма и захранване абе сложна работа се е получило. Сега трябва да търся глава и ВУР и действам. Има ли някакъв начин да се провери дали колата е била със сигурнос с ВУР макар ,че аз сум напълно сигурен. Те нещата вече се изясниха и дано това да е края. Главата на кола с ВУР и с ЕХА има разлика за съжаление и работата става още по дълбока. Но дано открия вскичко безпрепятсвено ВУР видах ,че в интернет има чисто нов за 100 долара което е добре. Ето качил съм снимки и в галерията там се вижда всичко http://ivanoja.snimk...884086.36215381с червено съм оградил по значимите места.
-Субсоник
Ситуацията не е проста, но представи си как би вървяла колата когато се монтират правилните части и се настрои правилно. Аз мисля, че този двигател заслужава адмирации. Радвам се, че лека-полека нещата тръгват във вярната посока.
Между другото по ВИН излиза с WUR - A 116 070 00 62. Трябва да се поразровя да видя как се настройваше WUR.
Едното, което си оградил на снимките е някакъв теч на гориво, вероятно от незатегнат нипел на тръбичката на някоя от дюзите. Видях и ЕХА-та, с конектори потънали в прах.
Там има един вакум, който не води никъде.
Видях и снимката с конектора за WUR-а и вакумната връзка с болтчето.
Човек не трябва да се чувства виновен заради немарливостта на предишни собственици, но е хубаво да се погрижи за колата и да я приведе във вида , в който са я пуснали конструкторите от завода.
-Аз
Благодаря Стани.
Хубаво си видял всичко което си казал е точно ,а и точно това съм имал предвид и аз. Само ще допълня ,че при теча на гориво където съм оградил съм имал предвид и стърчащото на главата, такава с ВУР точно на бабунката има още един вход/изгод и едната тръбичка от ВУРа отива там. За щастие един приятел има М117 и се оказа с ВУР и като махнах кутията успях да проследя и проверя всичко от там определих и точните разлики между двете коли/системи и всичко ми се изясни. Ще кача снимки. Иначе да за заводския вид си прав напълно. Двигателя ме е страх да го мия ,но при положение ,че всичко е подредено и здраво едната мръсотия ще е преглътна.
Поздрави
Иван
П.П. предполагам нямаш против да кача всичко изписано тук в една отделна видима за всички страница понеже може да послужи на някой.
-Субсоник
Нямам нищо против - даже може някой да ти предложи липсващите части ако му се намират.
-Аз
Добре ,щом имам време ще отворя нява страница и ще е кача.
А междувременно си поиграх с отлепилия се таван и си изкарах изпопуканите части за въздушната помпа
общо взето от два мъркуча и два клапана всичко без единия мъркуч е за смяна ,но така или иначе е свален ще се смени и той тук е списъка -
000-140-77-60 Изключвателен клапан 60
000-140-78-60 Главен клапан 15
116-094-15-82 Свързващ мъркуч 27
116-094-13-82 Свързващ мъркуч 15
Накрая съм си написал цените на заводски в долари ,но ще гледам да намеря нещо по тънко. Сега търся начин за проверка дали въздушната помпа работи. Това е засега мисля. Дано и няма повече.
Благодаря за за съветите и помоща.
П.П. Ако знаеш някакв начин за проверка на помпата въздушната ,ще се радвам да сподели ,а и снимки съм качил в галерията от днес.
http://ivanoja.snimk...884086.36222030