въпрос за тунинг
Започната от niknd, 02 мар 2007 - 17:50:55
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 март 2007 - 17:50
колеги интересува ме следния въпрос предлагат ми "чип" тунинг на колата но не е точно чип а да ми качат нов софтуер за управление на двигателя с който се вдигала мощността и намаля разхода
някой правил ли е такова нещо
страх ме е да неби с новия софтуер въобще да не мога да запаля защото съм чувал ,че новите мерцедеси всички блокове имали кодове и връзки и ако смениш някой няма палене баз код от оторизиран дилър и т.н.
щях да забравя колата е S400cdi-2002 г.
някой правил ли е такова нещо
страх ме е да неби с новия софтуер въобще да не мога да запаля защото съм чувал ,че новите мерцедеси всички блокове имали кодове и връзки и ако смениш някой няма палене баз код от оторизиран дилър и т.н.
щях да забравя колата е S400cdi-2002 г.
#2
Публикувано 02 март 2007 - 20:15
АЗ ако сам НЯМА ДА Я ПИПНА ТАЯ КОЛИЦА,ако ти трябва самолет си вземи старичка кола и я разпилвай,но не я пипаи тая.
Имаше теми из форума за такива чипове,като реклама изглеждат добри,вършат и работа,но мои съвет е да не си тормозиш колата.
Имаше теми из форума за такива чипове,като реклама изглеждат добри,вършат и работа,но мои съвет е да не си тормозиш колата.
.
#3
Публикувано 02 март 2007 - 20:38
Не се притеснявай!
Аз имам Е 270 CDI 2002 (W211 новото купе) и му смених горивните карти (това което ти предлагат да направят и на твоята кола). Резултата е 43 к.с. и 90 Nm увеличение. Колата се държи превъзходно и разхода на гориво не е нарастнал чувствтелно (поне аз не намирам разлика). Всичко това се прави през тестовия куплунг (OBD) и няма риск за другите елктроники по колата, ако разбира се този който го прави си разбира от работата и има необходимите устройства.
Ако те интересуват повече детайли дай сигнал ще ти разкажа с удоволствие.
На мен това ми е 3-тата кола която "чипвам" и съм много доволен. Имах Ауди А4 1.8Т което от 163 к.с. направиха 200 к.с. а после СААБ 9-5 2.0Т - от 150 к.с. на 220 к.с.! Вече 4 години карам турбо коли и нямам проблеми и забележки, така че давай смело
Аз имам Е 270 CDI 2002 (W211 новото купе) и му смених горивните карти (това което ти предлагат да направят и на твоята кола). Резултата е 43 к.с. и 90 Nm увеличение. Колата се държи превъзходно и разхода на гориво не е нарастнал чувствтелно (поне аз не намирам разлика). Всичко това се прави през тестовия куплунг (OBD) и няма риск за другите елктроники по колата, ако разбира се този който го прави си разбира от работата и има необходимите устройства.
Ако те интересуват повече детайли дай сигнал ще ти разкажа с удоволствие.
На мен това ми е 3-тата кола която "чипвам" и съм много доволен. Имах Ауди А4 1.8Т което от 163 к.с. направиха 200 к.с. а после СААБ 9-5 2.0Т - от 150 к.с. на 220 к.с.! Вече 4 години карам турбо коли и нямам проблеми и забележки, така че давай смело
#4
Публикувано 02 март 2007 - 20:48
Бе хора с пари,аз какво се обаждам да ми се чуди човек на акала.
Имаше обаче едни таблици в които беше посочено до колко е разумната граница на чипосване и какви евентуални повреди може да доведе "натискането" на мотора.Дано напипаш майсторите на колегата горе,като гледам има смисъл.
Имаше обаче едни таблици в които беше посочено до колко е разумната граница на чипосване и какви евентуални повреди може да доведе "натискането" на мотора.Дано напипаш майсторите на колегата горе,като гледам има смисъл.
.
#5
Публикувано 02 март 2007 - 20:54
http://www.sancodk.d...rcedes-benz.htm
http://www.toph.co.u....php?q=mercedes
От 250 на 300 коня ще го направят,цената му е около 1500 Евро ако си говорим за едно и също.Прегледах поне десетина различни и максимума е около 310 коня.Ако твоите те бъзикат с обещания за 310+..............
http://www.toph.co.u....php?q=mercedes
От 250 на 300 коня ще го направят,цената му е около 1500 Евро ако си говорим за едно и също.Прегледах поне десетина различни и максимума е около 310 коня.Ако твоите те бъзикат с обещания за 310+..............
.
#6
Публикувано 02 март 2007 - 22:18
Моите хора подозирам че няма да ти вземат повече от 700 евро.
Отне ми 4 месеца да си избера тунинг за Мерц-а но съм много доволен. Освен това няма грам черен дим отзад, за разлика от други тунинговани дизели (например VAG групата - един Allroad 2.5 tdi много се напъна на 1 светофар, обля ме яко в дим но след 50 метра бе назад )
Отне ми 4 месеца да си избера тунинг за Мерц-а но съм много доволен. Освен това няма грам черен дим отзад, за разлика от други тунинговани дизели (например VAG групата - един Allroad 2.5 tdi много се напъна на 1 светофар, обля ме яко в дим но след 50 метра бе назад )
#7
Публикувано 03 март 2007 - 14:25
туй за черния дим и аз го чух за аудитата при мерцедесите уж нямало проблем
не ми е за тези 40-50 коня отгоре но казват че оптимизирали работата на двигателя и било даже по-добре за колата
тези мойте свалят програмата на двигателя и я пращат по интернет в германия и след 2 часа им я връщат с новите параметри
може би ще рискувам ама ще проуча още малко
не ми е за тези 40-50 коня отгоре но казват че оптимизирали работата на двигателя и било даже по-добре за колата
тези мойте свалят програмата на двигателя и я пращат по интернет в германия и след 2 часа им я връщат с новите параметри
може би ще рискувам ама ще проуча още малко
#8
Публикувано 03 март 2007 - 15:55
Премахват някои ограничения по отношение на екологията.
Не се притеснявай за риска стига да си сигурен в хората които ще го правят. Най-важното е да имат качествен софтуер за сваляне на ECU софтуера. Аз ти препоръчвам да се направи през OBD куплунга, което значи че твоите хора трябва да имат устройство за четене и програмиране на EDC16. Ако нямат ще трябва да свалят чипа да го разпояват и след това няколко часа да програмират. За мен риска в този случай е по-голям. Знаеш ли кои са им германските партньори?
Не се притеснявай за риска стига да си сигурен в хората които ще го правят. Най-важното е да имат качествен софтуер за сваляне на ECU софтуера. Аз ти препоръчвам да се направи през OBD куплунга, което значи че твоите хора трябва да имат устройство за четене и програмиране на EDC16. Ако нямат ще трябва да свалят чипа да го разпояват и след това няколко часа да програмират. За мен риска в този случай е по-голям. Знаеш ли кои са им германските партньори?
#9
Публикувано 03 март 2007 - 18:01
не ги знам но в понеделник ще питам и ще ти кажа и тогава ще реша какво да правя а може и при твоите хора
да го направя щом при теб са се справили добре
да го направя щом при теб са се справили добре
#10
Публикувано 03 март 2007 - 20:15
Това ти ще си го решиш
#11
Публикувано 03 март 2007 - 21:20
поразрових тук там и какво открих:
програматор който програмира почти всички марки коли след2000г - 300 евро
програма за двигателя - 70-95 евро зависи от модела
тези горните се отнасят за системи Бош Сименс Делко и Марели каквито са на 95% от колите
сега лошото за мен
единствения двигател на мерцедес който не се управлява от бош е 400 cdi управлението му е на
някакви TEMIK
за тях няма ни програматори ни програми
програматор който програмира почти всички марки коли след2000г - 300 евро
програма за двигателя - 70-95 евро зависи от модела
тези горните се отнасят за системи Бош Сименс Делко и Марели каквито са на 95% от колите
сега лошото за мен
единствения двигател на мерцедес който не се управлява от бош е 400 cdi управлението му е на
някакви TEMIK
за тях няма ни програматори ни програми
#12
Публикувано 04 март 2007 - 00:31
Пич, не се захващай сам.
Не е толкова просто колкото изглежда. Мерцедес особено все повече усложняват системите си за управление и защитите да се пипат от неоторизирани хора. По-добре остави на хора които с това си изкарвт прехраната.
Не е толкова просто колкото изглежда. Мерцедес особено все повече усложняват системите си за управление и защитите да се пипат от неоторизирани хора. По-добре остави на хора които с това си изкарвт прехраната.
#13
Публикувано 04 март 2007 - 01:15
в мото-пхое често сменявахме софтуери (ъпдейт) на ягуари и фордове, никога не сме имали проблем, но диагностиците минаваха на обучителен курс на всеки 2 месеца във ВИЛХЕМ ПИК за новите техники, такаче разпитай и в балкан стар дали нямат иформация
#14
Публикувано 04 март 2007 - 13:04
аз не мисля да го правя сам просто разучавам как стоят нещата и понеже в сервизите като ги питаш
всичко могат а се оказва че даже не знаят какъв модел ми е управлението
всичко могат а се оказва че даже не знаят какъв модел ми е управлението
#15
Публикувано 04 март 2007 - 13:38
Именно, затова на мен ми отне 4 месеца да избера тези които ми направиха тунинга. Но съм сигурен че не съм сбъркал
Колкото до Балкан Стар - освен ако нямаш познат там да те насочи към някой негов познат, по принцип в фирмените сервизи могат да ти предложат доста консервативни тунинги, ако въобще го направят
Колкото до Балкан Стар - освен ако нямаш познат там да те насочи към някой негов познат, по принцип в фирмените сервизи могат да ти предложат доста консервативни тунинги, ако въобще го направят
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни