Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Работейки, климатикът внезапно умря :(


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 05 August 2015 - 17:08

Здравейте, колеги, карайки си с пуснат на макс климатик по едно време в купето настана гробна тишина. Климатикът спря да работи. Парното също. Не духа въобще, ни топло, ни студено. Поразпитах малко, научих за някво бушонче/предпазител в кутийка близо до бушониерата, но открих да имам такова. Други идей? Аз смятам, че най-вероятно моторчето дет прави дух-дух е заминало, а вие какво смятате ? 


  • 0

Немеца го е измислил !


#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 05 August 2015 - 17:31

По скоро управлението на моторчето, дето прави дух-дух, моторчето няма от какво само да замине, че и внезапно...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 05 August 2015 - 17:53

Къде се намира и как да го тествам ?

 

Забравих да уточня.. става въпрос за дърто на Библия - w124 coupe 2.2 М111.960


  • 0

Немеца го е измислил !


#4 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 05 August 2015 - 19:15

Я пак огледай... Ето на тази снимка е посочено с жълто  (Fuse Box):

 

http://www.peachpart...4-p2124521x.jpg

 

Малка кутийка е и като я отвориш внимателно вътре по всяка вероятност ще видиш това:

 

http://i29.photobuck.../Fanfuse002.jpg


Edited by koleto_70, 05 August 2015 - 19:15 .

  • 0

#5 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 05 August 2015 - 19:50

Няма я там тази кутиика при мене. Или е на друго място или нямам подобен бушон. Все пак малко по-късно ще щракна една снимчица.


  • 0

Немеца го е измислил !


#6 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 05 August 2015 - 22:44

Така другото, което пробвах е един пиниз, където палиш, пускаш духалката на 1ва степен и връщаш ключа една идея без да гасиш - емиииииии... немах сполука

 

Ето при мене как изглеждат нещата

2vulzxy.jpg


  • 0

Немеца го е измислил !


#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 06 August 2015 - 06:59

Зад жълтите клапани над сервото имаш правоъгълна кутийка с решетъчен капак - от нея излиза захрахващият кабел който отива към мотодухдух - изкълчваш крайник и измъкваш двойната буксичка - подаваш 12в на висящата измъкната букса и наблюдаваш дали духачев ще зафучи.

 

Ако зафучи, проблемът е или в резисторите от решетъчната кутийка или в управлението в купето или в захранването към управлението. ;)


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 06 August 2015 - 15:17

И аз имах преди време същия проблем ама беше в споменатия бушон. Според мен не може да няма бушон това моторче,огледай добре. Дори да е премахнато трябва да си личи кои кабели са снаждани.Според мен е бушона-трудно се намират такива метални пластинки-35 или 40 Ампера беше по спомен. Ако не се намира под ръка най-лесния начин е с многожилен меден проводник. На една жичка дават максимум към 5 ампера по спомен ,така че да кажем 7-8 усукани жички вършат работа. Все забравям да потърся бушон и вече 2 години я карам така.


  • 0

#9 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 06 August 2015 - 21:44

Абе sorry за малоумния въпрос хахахаха ама хахаха как да му подам на тва чудо 12в. ? Не ми е ясна технологията :D


  • 0

Немеца го е измислил !


#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 07 August 2015 - 00:26

Или от плюса на акумулатора, ама понеже той е отзад, отпред под капака, при бушониерата трябва да има + клема под една пластмасова капачка. С един кабел - по-дебел, че тия дух-дух мотори са си консуматори... та единия край на жицата на клемата, другия край на кабела, където е плюса на мотора. Минуса би трябвало да му е свързан към маса някъде в колата. Плюс кабелът на мотора ще ти идва от управлението и когато правиш теста трябва да е откачен от управлението, за да не изгори нещо там. Ако хвръкнат искри - не го дръж дълго, може да прави късо някъде, но както казах - моторът е консуматор - искри ще има! Гледай да не объркаш полюсите, или монтирай един бушон на тоя кабел, с който тестваш, че да не опукаш нещо по колата!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 07 August 2015 - 11:35

Spam:
Сетих се за рекламата "как бе младеж, как да го свържа?"
  • 5
NO PAIN - NO GAIN!

#12 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 28 August 2015 - 22:12

Attached File  20150809_143115.jpg   58.46K   10 downloads
Тва ли е кутииката на въпросното кабелче?
  • 0

Немеца го е измислил !


#13 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Posted 29 August 2015 - 21:30

Отговорих си сам-това е кутийката и в нея влиза една жълта букса, само че проблемът се оказа друг. Инстинктивно реших да отворя бушониерата и тъй като днес се разрових в чуждите форуми за информация, разбрах че въпросната духалка на английски се превежда blower motor и се огледах в бушон номер 12 - същия дето отговаря за този блоуър мотор. Видях че бушона е хлънал на долу. Та случило се е следното - климатика е бачкал на макс, дошло му е в повече напрежението и е трябвало да издуха бушона. Само че боклука не е искал да се предава, нагорещил се е зверски и е стопил леко основата на гнездото си. Свлекъл се е надолу и климатика е спрял. Сложих в гнездото отверка за да видя дали ше задуха и стана. Доизградих гнездото, сложих нов бушон и край. Пак имам климатик. Темата е за ключ
  • 0

Немеца го е измислил !


#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 August 2015 - 21:46

По тази причина ходя по моргите и си взимам истински бушони, нищо че са 20 годишни.

Преди години имах подобен проблем, но за щастие без последствия. Нов, уж "оригинален" бушон щеше да ми изпари кабела пред очите.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 29 August 2015 - 23:48

Бушоните и крушките на арматурното табло са големи гадове, на пазара е пълно с ментета, дето греят повече от предвиденото от производителя и са както вредни, така и опасни. Ако продължаваш да ползваш стария бушон - по-добре го смени!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users