Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

DIY ремонти на моя Мерцедес


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 06 June 2015 - 17:22

Привет на всички!

 

В тази тема ще публикувам описание на ремонтите, които съм правил и ще правя по моята мечка. Дано да е от полза на някой. Ако имате въпроси - ще се радвам да отговоря.

 

Днес ще публикувам как възстанових осветлението зад дръжките за отваряне на вратите. Когато взех моята W220-ка и 4-те не светеха и дори и не подозирах, че има такава екстра, но зимата когато стана студено за моя изненада една сутрин на паркинга забелязах, че на предна дясна врата нещо свети зад дръжката.. Радостта обаче беше кратка - изгасна след около 2-3 минути. Позачетох по форумите и се оказа редовен проблем на модела. Осветлението фабрично е реализирано с модулчета с 3мм оранжеви светодиоди и светловодно влакно, което завършва в основата зад самата дръжка и от там осветява нишата зад нея. За съжаление по онези години светодиодите не са били толкоз ефективни и за да получат необходимия интензитет се е наложило да пуснат доста висок ток през тях, който с течение на годините и вибрациите са причината да се откачи бонд жичката към кристала на диода и така те са спрели да светят. За съжаление за да се стигне до модулчетата трябва напълно да се свалят корите на вратите, което за мен си е пълна недомислица... Как се извършва тази процеура има клипчета в youtube... На снимките съм щракнал щипките на модулчето (опитах как ли не да ги кача по хронология, но не стана...) от към дръжката и самото модулче от другата страна на кората. Самото модулче се отваря лесно - има 2 щипки на предната стена и по една в тясната му страна. На една от снимките съм показал фабричното състояние - ЛЕД-а и 300 омов резистор, с който тока през него е ограничен на 40мА (при 14В напрежение при работещ двигател) - твърде много за постигане на дълговечност на диодите... Дори на снимката се вижда, как в средата дори и самия резистор е покафенял от топлината отделена в него... За подмяна използвах обикновени оранжеви 5мм светодиоди - побраха се без проблем в кутийката (просто такива имах под ръка иначе при желание могат да се вземат и 3мм). Резистора го замених с 620 ома 0.6W (тока падна под 20мА - напълно в границите на допустимото) като при това интензитета на светлината е напълно достатъчен. Имайте предвид, че на конектора на модулите +12В се подава на пин 2 - това е важно за правилното ориентиране на диодите. Ако им обърнете крачетата те няма да светят. След като съберете модулчетата ги проверете на външно захранване дали светят за да си спестите главоболията от ново сваляне на корите.. Надявам се да съм бил полезен. Весел уикенд и наздраве!

Attached Files


Edited by koleto_70, 06 June 2015 - 17:31 .

  • 13

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 07 June 2015 - 11:55

Евала. От много време чакам да почнат да се появяват такива теми. Дори не знаех, че има осветление в дръжките на 220 :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 07 June 2015 - 21:45

Евала за ентусиазма. Повече такива хора и теми ни трябват у форма.


  • 0

#4 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 01 December 2015 - 20:21

Привет на всички. Не искам да отварям нова тема, макар, че инфото си мисля е важно и може да спаси някой изпаднал в моята ситуация. Оня ден на път ми се случи нещо неприятно - разби се съединителната ролка на компресора на климатика. Случката стана почти в гори тилилейски, но за късмет бях на около 4км от крайната точка на пътуването ми. Успях да се дотътря до там с много неприятен тракащ звук откъм двигателя и мирис на изгорял бакелит. За щастие има решение да се приберете обратно у дома без да се ръсите за рапатрак (автоматик + 4 матик е изключено да се дърпа на въже до колкото знам).... Просто ви трябва по-къс аксесоарен ремък, с който да не обхващате компресора на климатика. Оригиналния размер за този тип двигатели е 2380мм дължина, а ремъка, който ви трябва е с размер 2305мм (оказа се че има стандартен такъв размер) 6 пистов с ширина 20мм. Добре, че имах приятели, които дойдоха на същото място но по-късно и успяха да го купят и донесат. Понеже бях на еко режим (подгрев без охлаждане от климатика) силно се надявам самия компресор да не е пострадал. Като го разглобя ще пиша какво точно е станало... Дано съм бил полезен на някой!

Attached Files

  • Attached File  Belt.jpg   210.97K   35 downloads

Edited by koleto_70, 01 December 2015 - 20:36 .

  • 5

#5 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 02 December 2015 - 01:34

Абсолютно същия номер го правих и аз в Гърция миналото лято. След като ролката на компресора на климатика се счупи и разпадна на слизане от ферибота за о. Тасос. Точния размер на ремъка не го помня но това е на мотор 3.0 CDI AMG.


  • 0

#6 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 03 May 2016 - 17:48

Привет на всички! Има малко неприятен повод да повдигна темата. След силните дъждовете миналата седмица моята еска прокапа в краката на мястото до шофьора. Оказа се, че кутията на вентилатора за купето е събрала доста водичка (изтекоха повече от 2 литра поне така на око) поради запушена от мърсотия дренажна тръба и в един момент просто е преляла през филтъра вътре. На прикачените снимки можете да видите къде е тръбата и да си я проверите, за да не пострадате като мен или пък още по-лошо - като човека от видеото:

Самото почистване става лесно - с права стоманена тел или с отвертка по-дълга от 30-на см през правоъгълния отвор в решетката. Удобно е да имате под ръка и фенерче да си светнете и бутилка вода за да промиете тръбата, която незнайно защо завършва с нещо като щприц за толумбички и вместо лесно да пропуска надолу боклуците, тя просто ги задържа. До колкото четох по форумите това било болка на 220-ките и дори от Мерцедес имат официален бюлетин по случая: DTB P-B-83.10/75 за пробиване на алтернативен отвор. Би трябвало да може да се намери във WIS, но аз лично не съм го търсил...  Успех!

 

 

Attached Files


  • 3

#7 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 03 May 2016 - 18:52

Задължително упражнение за собствениците на W203 е почистването на дренажните тръбички. Особенно тази откъм шофьорската страна (ако искате да нямате проблеми с преден САМ модул). Най-добре става чрез сваляне на предно ляво колело и подкалника. Както и на W220 самата тръбичка завършва като шприц и затова с пълни с боклуци и задръства. Може спокойно долната част да се отреже.


  • 1

#8 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 03 May 2016 - 22:01

Тази идиотщина и на други марки коли е така. Не знам с каква цел се правят, като шприц в края, за да задържат листа и лайна....


  • 1

#9 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 10 October 2017 - 11:13

Привет на всички. Повдигам темата с поредния проблем, който ми се наложи да отстраня на моята мечка. Преди няколко дни на таблото ми светна в червено "SRS - Visit Workshop". Star диагностиката показа следните грешки:

 

Attached File  Pic1.PNG   455.24K   25 downloads

 

Викам си - айде съсипа се кантарчето в пасажерската седалка, сега като се почнат едни тапицерски истории... Но все пак реших да погледна куплунзите на въпросния модул B48, който се намира под седалката и са достъпни от задната и страна:

 

Attached File  Pic2.PNG   1016.35K   22 downloads

 

Оказа се, че имам късмет - на десния куплунг се беше скъсал един от проводниците:

 

Attached File  Pic3.PNG   541.5K   20 downloads

 

За да го поправя най-лесно, внимателно отрязах и другите 2 проводника - така извън колата можах да разглобя куплунга и да извадя металните контакти към които лесно запоих удължаващи проводници. После беше малко неприятно, но със залягане и подвижен поялник запоих обратно удълженията към инсталацията на колата, малко термосвиваем шлаух за изолация и хайде обратно в гнездото. На втората снимка се вижда вече положението след ремонта. Така, че ако ви светне SRS грешка, не бързайте да си мислите най-лошото. Успех!

 


  • 2

#10 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 10 October 2017 - 12:20

 

 

Браво колега, хубав пост и чудесна тема! При някои коли дори да се прецака кантара на пасажерската седалка, може да се кодира колата да не го търси при w211 със сигурност може да се направи такава кодировка.


  • 0


#11 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 10 October 2017 - 12:33

Пепи, просто информативно при това положение ще работи ли еърбега?


  • 0

#12 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 10 October 2017 - 12:41

Задължително упражнение за собствениците на W203 е почистването на дренажните тръбички. Особенно тази откъм шофьорската страна (ако искате да нямате проблеми с преден САМ модул). Най-добре става чрез сваляне на предно ляво колело и подкалника. Както и на W220 самата тръбичка завършва като шприц и затова с пълни с боклуци и задръства. Може спокойно долната част да се отреже.


Съгласен съм 100%. При мен например италианеца направо беше махнал едното, но точно там се намира оригиналната аларма и водата подливаше към нея. Липсващото си го купих и двете ги отрязах, така водата безпроблемно преминава под алармата.
 

Тази идиотщина и на други марки коли е така. Не знам с каква цел се правят, като шприц в края, за да задържат листа и лайна....


И до сега не мога да се сетя за логична причина.

Edited by Bokouser, 10 October 2017 - 12:42 .

  • 0

#13 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 10 October 2017 - 12:45

Пепи, просто информативно при това положение ще работи ли еърбега?

 

Да ще работи със сигурност, кантара не е задължителен за арабския свят например, това се ползва като кодировка. Предполагам в този случай бега ще се отвори в зависимост от това дали колана на пасажера е закопчан или не. Бях кодирал колата на познат, не беше сигурен дали абитуренти или коленете на момчето от автомивката бяха причинителя на повредата...


  • 0


#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 10 October 2017 - 13:11

Точно така е. Коли с неработещ сензор ще отворят бега, ако е сложен колана. Няма значение дали е Мерцедес или стар Опел, стига да има пасажерски бег/ове.
Ако коланът не е сложен, няма да гръмне никой ербег от пасажерската страна.

Повод за размисъл за хората, които се возят без колан, както и тези, които слагат залъгалка и на пасажерската страна.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 10 October 2017 - 13:19

Браво колега, хубав пост и чудесна тема! При някои коли дори да се прецака кантара на пасажерската седалка, може да се кодира колата да не го търси при w211 със сигурност може да се направи такава кодировка.

И на 220ката може да се кодира за да не търси кантар, не е проблем. А дори се продават и разни емулатори на кантар, които само се закачват за да лъжат, че кантара е здрав, но и в двата случая никога не бива да се слага кошче с бебе на предната седалка защото колата няма да го познае и при закопчан колан може да отвори бега и да стане голяма беля....


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users