Бахти клошарите. Това сред джамбазите какви овчи кладенци има, не е истина.
Радио ЦЛК 270Не може да се командва от бутоните на волана, и не изписва нищо на таблото
Започната от Danny90, 04 юни 2015 - 21:22:33
21 мнения по тази тема
#16
Публикувано 07 юни 2015 - 23:16
#17
Публикувано 09 юни 2015 - 07:21
Тия, дето са пипали по колата - трябва ръцете да им отрежат. За съжаление, колега, оптиката няма как да се снади. Между другото - ако имаш CD Changer или телефон, докато е прекъсната оптиката - няма да работи нищо от цялата система.
Липсата на букса C е причината да не ти работят бутоните от волана и дисплея на таблото. За съжаление, който и модел да сложиш, без тази букса - ще продължат да не ти работят.
На последната снимка виждам няколко важни кабели: има един черен с букса с малка гайка - това е GPS антена. Ако някой урод не е рязал и на друго място и не са махнали самата антена (между другото - този кабел също не се снажда!) - ако си вземеш това, което си показал - можеш да си свържеш GPS-а - антените са еднакви.
Пак на последната снимка има една черна букса с два реда по 4 пина - това би трябвало да е захранването на CD Changer-а и трябва да се появява на някое място в багажника.
И накрая - има една голяма букса на последната снимка - имам голямо подозрение, че в тази букса са CAN-HI и CAN-LOW и от там може да се свържат, но не съм запознат. Може би трябва да се провери pin-out-а на COMAND и да се види какво има на тази букса, да се отреже (тук би трябвало да са медни кабели и се снаждат) и да си намериш от някоя морга една евробукса C от някой стар мерцедес, за да можеш да си го свържеш!
Потърси в интернет pin-out за COMAND и търси на чертежите букса със същата форма, брой и разположение на пиновете, като на тази от последната снимка. Ако намериш такава - виж къде са ти CAN-HI и CAN-LOW, може да ги срещнеш и като K-L и K-H и по други начини, но ще ги познаеш. Ако намериш инфо - на моята снимка съм ти писал къде трябва да се свържат тези пинове на C буксата.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#18
Публикувано 09 юни 2015 - 11:39
Тия, дето са пипали по колата - трябва ръцете да им отрежат. За съжаление, колега, оптиката няма как да се снади. Между другото - ако имаш CD Changer или телефон, докато е прекъсната оптиката - няма да работи нищо от цялата система.
Липсата на букса C е причината да не ти работят бутоните от волана и дисплея на таблото. За съжаление, който и модел да сложиш, без тази букса - ще продължат да не ти работят.
На последната снимка виждам няколко важни кабели: има един черен с букса с малка гайка - това е GPS антена. Ако някой урод не е рязал и на друго място и не са махнали самата антена (между другото - този кабел също не се снажда!) - ако си вземеш това, което си показал - можеш да си свържеш GPS-а - антените са еднакви.
Пак на последната снимка има една черна букса с два реда по 4 пина - това би трябвало да е захранването на CD Changer-а и трябва да се появява на някое място в багажника.
И накрая - има една голяма букса на последната снимка - имам голямо подозрение, че в тази букса са CAN-HI и CAN-LOW и от там може да се свържат, но не съм запознат. Може би трябва да се провери pin-out-а на COMAND и да се види какво има на тази букса, да се отреже (тук би трябвало да са медни кабели и се снаждат) и да си намериш от някоя морга една евробукса C от някой стар мерцедес, за да можеш да си го свържеш!
Потърси в интернет pin-out за COMAND и търси на чертежите букса със същата форма, брой и разположение на пиновете, като на тази от последната снимка. Ако намериш такава - виж къде са ти CAN-HI и CAN-LOW, може да ги срещнеш и като K-L и K-H и по други начини, но ще ги познаеш. Ако намериш инфо - на моята снимка съм ти писал къде трябва да се свържат тези пинове на C буксата.
Благодаря за информацията, заемам се да търся. Когато намеря ще постна за някой друг като мен
#19
Публикувано 09 юни 2015 - 12:39
преполагам на мен ми трябват Pin 8 и 9?
#20
Публикувано 09 юни 2015 - 17:57
Съответно от старата букса на COMAND пинове 9 и 8 трябва да отидат на новото аудио сътвотно на пинове 1 и 2 - Can Hi и Can Lo.
Като гледам от написаното и сниманото, оставам с впечатление, че се оправяш с кабелите. Ако искаш - преди да ходиш да търсиш евробукса C и преди да режеш стария оригинален кабел от COMAND - първо опитай да изкараш сигнала от тия два пина (примерно с по една кърфица) и да го закараш в сегашното аудио (примерно с по едно крокодилче) ивиж дали ще заработи. Залагам 95% вероятност, че и този касетофон ще проработи с колата (с бутоните и таблото) - просто трябва да се свърже! Запазвам си резерва от 5%, че както стана ясно - рязано е и е преправяно по колата и всичко може да изскочи.
Имай предвид, че CAN-BUS шината е на ~9000 baud rate (или от тоя порядък беше) и ако е кофти връзката - може и да не работи добре и също е хубаво да не се пипа с ръце, докато работи, че смущенията ще са му в повече.
Тая тема ме напряга, сега ще чакам с нетърпение да кажеш какво е станало
Като гледам от написаното и сниманото, оставам с впечатление, че се оправяш с кабелите. Ако искаш - преди да ходиш да търсиш евробукса C и преди да режеш стария оригинален кабел от COMAND - първо опитай да изкараш сигнала от тия два пина (примерно с по една кърфица) и да го закараш в сегашното аудио (примерно с по едно крокодилче) ивиж дали ще заработи. Залагам 95% вероятност, че и този касетофон ще проработи с колата (с бутоните и таблото) - просто трябва да се свърже! Запазвам си резерва от 5%, че както стана ясно - рязано е и е преправяно по колата и всичко може да изскочи.
Имай предвид, че CAN-BUS шината е на ~9000 baud rate (или от тоя порядък беше) и ако е кофти връзката - може и да не работи добре и също е хубаво да не се пипа с ръце, докато работи, че смущенията ще са му в повече.
Тая тема ме напряга, сега ще чакам с нетърпение да кажеш какво е станало
Прикачени файлове
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#21
Публикувано 12 юни 2015 - 18:37
Днес след като си намерих букса, запоих кабелите (които се оказаха дори същите цветеве както от буксата от Comand) и всичко си тръгна както си му е реда. Надявам се темата да е полезна и на други с подобни проблеми.
#22
Публикувано 13 юни 2015 - 00:44
Честито, радвам се, че можахме да помогнем. Жалко, че са срязали и оптиката - на тях не им е свършила работа, но на теб са ти направили голяма беля и сега няма да можеш да си върнеш оригиналния CD Changer. Самите changers се намират за без пари, много хора си ги махат, проблемът е, че оптика се намира много трудно и понеже е чуплива е голяма играчка да се извади от колата донор и да се вкара в друга кола. Не е невъзможно, при мен е така, но търсих оптиката почти 2 години.
Между другото 99% онзи модел, който беше пуснал също ще работи с колата ти (след като си оправил кабелите) и със сигурност е доста по-добър от този, който имаш в момента. Ако се чудиш какво да правиш с едни 100 - 200 лв. можеш спокойно да го смениш В обявата няма цена, но до към 200 лв. аз лично бих ги дал за този модел. Освен, че има навигация (която е безполезна) все пак е CD player, а не касетофон, не чете MP3, но чете и записвани дискове без проблеми. Освен това, по спомен - този модел е с два цифрови тунера и ако обичаш да слушаш радио - определено ще му се изкефиш. Трябва да се внимава с дисплея повечето модели започващи на 47 имат проблеми с дисплеите - не светещи редове или колони от дисплея - не е фатално, но е дразнещо, на моя не свети един ред... Качеството на звука е уникално (особено с добри колони в колата) - все пак чисто нов е струвал колкото опел астра на старо!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни