Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ел.схема за перките на климатика250TD 202ка


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#16 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 май 2015 - 21:01

Провери за нагорели връзки под бушоните.

 

Таз 202 има проблемни вентили, на първо четене нямат общо, обаче като се надрискат и започват да ебават управлението.... Пробвай да им откачиш буксата и наблюдавай за перки..ама не пускай клима.....чакай да загрее докато не включат...ако си с виско, махни го,. да ти загрява по бързо.....кесиш и наблюдаваш температурата.....след 100 гр. ги чакай.

Принципно, ако махнеш буксата на температурният датчик, трябва да запердашат аварийно и немедленно.

 

Резистор нема ли?


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#17 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 май 2015 - 21:03

 в една гредичка

 

:D


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#18 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 май 2015 - 22:04

Нема бе да ги... Тя моята 202-ка е от по-модерните ,климатика няма общо с на 140 и 124 ,иначе на тях ясно ,ама тука е друга бира...
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#19 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 май 2015 - 06:37

124 и 140 не ги намесваме.  Колко перки имаш?

 

http://olx.bg/ad/rel...ss-ID4c3SU.html

Такъз регулатор немаш ли?


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#20 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 май 2015 - 09:09

Имам 2 перки ,а въпросния регулатор къде се намира?


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#21 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 20 май 2015 - 18:17

Някак си интуитивно ми се струва, че на ниски обороти ефективността на компресора на климатика намалява. В някои по луксозни возила при включване на климатика и престой на място, оборотите на двигателя се вдигат. А перките на климатика се включват доста рядко, ако вънка не е е жега  и температурата на двигателя е нормална. Все пак има виско перка, която е при сегашните температури е достатъчна.  По-скоро компресора се нуждае от профилактика (или подмяна).  Възможно е това да не е дефект, а ефект.


  • 0

#22 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 май 2015 - 07:04

И един мармот завива шоколада в станьол... За мен това ,което написа означава да търся под вола теле! Вчера си карах на климатик целия ден и си охлажда супер ,понеже както написа виското се справя ,но тези перки не са сложени за аварийни ,ако виското откаже ,те си следят температурата на фреона ,а не тази на антифриза и би трябвало и те да се включат ,при това преди виското! 


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#23 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 21 май 2015 - 09:46

Хари, прав си, тези перки поне при мен се включват след не много време, примерно 15 мин. от както съм пуснал климатика, като работят поне на две степени. Но също така се включват и над 110 градуса темп. на мотора ако виското не смогне. Нещо инфото от датчика ти за фреона не е коректно може би.


Този пост е редактиран от Ivan W210: 21 май 2015 - 09:47

  • 0

#24 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 май 2015 - 12:07

Него го мерихме ,подава сигнал от 0 до 5 волта т.е. не е в него болката ,пробвахме и с мост на датчика ,пак не тръгват ,другаде е проблема ,все някъде има реле ,но не знам къде се намира! 90% съм сигурен ,че проблема е в него!


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#25 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 21 май 2015 - 12:35

Карал съм доста време (пътя от Бургас за София) климатика работи перфектно (регулаторите в синьо-бяло) и не съм чул да се включват перките на климатика. Виж, при работа на място или задръствания, се включват. Въпросът за разликите от автомобил до автомобил е доста сложен. Има значение състоянието на радиатора на климатика дали не е задръстен вътре и отвън (моят, напр. е сменен с нов поради теч на фреон от стария), състоянието на филтъра на купето, както и радиаторчето на изпарителя. Щом работи климатика във всички режими, макар и с разлика в дебита в зависимост от оборотите, може и да не е от релета или датчици. При компютърен тест всички температури излизат на екрана, а те са доста - на външния въздух, на изпарителя, на въдуха излизаш от соплата на двете зони поотделно и на въздуха в купето. Модула за управление на климатика контролира тези температури и в зависимост от заданието регулира чрез ... вентилите на парното! Чукането им се чува отчетливо през няколко секунди (5-15) когато работят. Т.е. самият компресор и изпарителя работят на max,, а за да не замръзнеш се включват вентилите от парното да подгряват студения въздух (примерно до 15 - 18 градуса). При това има следните защити: компресора се изключва, когато температурата на изпарителя падне много ниско (под минус 30 градуса, например), когато външният въздух е с температура по-ниска от зададената, вентилите на парното се затварят ако подаваният в купето въздух има температура над 50 градуса и т.н. При всички случаи компютърният тест ще покаже какъв е проблемът и дали го има въобще.


  • 0

#26 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 май 2015 - 12:44

Първо съм с климатик ,а не с климатроник и второ ,го закачахме на компютърен тест (на делфи ,не е стар диагноза) и там изкара само проблем в рециркулационната помпа на антифриза ,но , при мен няма и опция рест, парното си е супер и не я взимам на сериозно. 

Някой знае ли къде се намира релето и бушона за тези перки ,за да ги проверя първо тях и ако не е от там проблема ,вече да търся другаде?


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#27 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 21 май 2015 - 14:35

Аз като ти думах за рециркулационната помпа, ти - не та не. На ниски обороти тя ти вкарва повече от вълшебната течност.

Относно двете перки - в началото на цетката не ми работеше виското и чат-пат в градско се включваха двете перки отпред, без да съм на климатик. Шах.

После ми обясниха, че те действат като втора защита от прегряване. А климатика не го включвах щото имах пр...ан лагер и все едно ми връзваха ремарке отзад.


  • 0

#28 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 21 май 2015 - 16:37

Проверката дали се включват перките е елементарна - включи двигателя и климатика да работят на място достатъчно време, като следиш температурата на двигателя. Когато охлаждането е недостатъчно, виското се включва преди перките. Моята също не е с това, което наричат климатроник, разликата е че нямаме цифров дисплей и заданието е с врътки червено-бяла-синьо. Независимо от това описаните в по-горния ми пост функции са налице. Дори при климатрониците (с цифров дисплей) зоната на регулиране е само една. Предимството им е, че има методика за самотестване и всичко излиза на екранчето.


  • 0

#29 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юли 2015 - 17:07

Та да споделя какво направих по въпроса: взех едно обикновенно реле, клемата за сигнал я взех от сигнала на компресора ,силовата паст я захраних през предпазител и воаля... Сега като си пусна климатика ми се включват перките и вътре в купето е супер, дори и в тия жеги. Понеже оставих оригиналните букси, мога да включвам само едната или двете перки, аз съм оставил и двете и не съм "преохладил" фреона засега вече месец!
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#30 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 септември 2015 - 16:19

Та да споделя какво направих по въпроса: взех едно обикновенно реле, клемата за сигнал я взех от сигнала на компресора ,силовата паст я захраних през предпазител и воаля... Сега като си пусна климатика ми се включват перките и вътре в купето е супер, дори и в тия жеги. Понеже оставих оригиналните букси, мога да включвам само едната или двете перки, аз съм оставил и двете и не съм "преохладил" фреона засега вече месец!

Но така както си направил перките не въртят ли постоянно? Това не е добре за алретнатора, товари го постоянно. Обикновено при скорост от около 40 км и по- вече, перките не е необходимо да работят, т.е когато караш по магистрала да речем, перките ще си вътрят


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни