Карал съм доста време (пътя от Бургас за София) климатика работи перфектно (регулаторите в синьо-бяло) и не съм чул да се включват перките на климатика. Виж, при работа на място или задръствания, се включват. Въпросът за разликите от автомобил до автомобил е доста сложен. Има значение състоянието на радиатора на климатика дали не е задръстен вътре и отвън (моят, напр. е сменен с нов поради теч на фреон от стария), състоянието на филтъра на купето, както и радиаторчето на изпарителя. Щом работи климатика във всички режими, макар и с разлика в дебита в зависимост от оборотите, може и да не е от релета или датчици. При компютърен тест всички температури излизат на екрана, а те са доста - на външния въздух, на изпарителя, на въдуха излизаш от соплата на двете зони поотделно и на въздуха в купето. Модула за управление на климатика контролира тези температури и в зависимост от заданието регулира чрез ... вентилите на парното! Чукането им се чува отчетливо през няколко секунди (5-15) когато работят. Т.е. самият компресор и изпарителя работят на max,, а за да не замръзнеш се включват вентилите от парното да подгряват студения въздух (примерно до 15 - 18 градуса). При това има следните защити: компресора се изключва, когато температурата на изпарителя падне много ниско (под минус 30 градуса, например), когато външният въздух е с температура по-ниска от зададената, вентилите на парното се затварят ако подаваният в купето въздух има температура над 50 градуса и т.н. При всички случаи компютърният тест ще покаже какъв е проблемът и дали го има въобще.