Няма как да ти дадем конкретен отговор.
Ти пишеш след махане на катализатора, че е станало така. А преди това нормално ли беше? Принципно няма връзка м/у двете (или поне директна). Не търси там проблема.
Защо свали катализатора? За кеф или беше запушен. Ако е бил запушен, как разбра?
Не знаеш какви стойности ти показва ламбдата, не знаеш какви ти показва дебитомера. Не пишеш и с кой мотор си. (едва ли си със 163к.с., предполагам 192. М111.944 двигател? Да или не?
Не пишеш има ли газчица? Ако да обикновена или ГИ.
"Обаче след махането колата забива, тресе и не иска да върви все едно е запушена и е в авариен режим". В авариен режим не тресе и не забива. Кога тресе, кога забива муцуна? Имаш ли стабилен празен ход?
Относно шума, който не ти е проблем в момента, но ще почне да те дразни, единственото решение е 2 малки гърнета, както са били катализаторите, със леко сплескани централни тръби, иначе винаги ще е шумна и ще звучи като всичко, но не и Мерцедес.
При откачен дебитомер, колата далеч не ти се оправя
Просто работи някак си, което е изненадващо, понеже моята се шашкаше.
Имаш ли масло по тръбите преди дебитомера?
Да не ти развалям настроението, но имаш комплексен проблем, който не се оправя с подмяна на дебитомер или сонда. Трябва да се направят доста неща преди това, за да си сигурен, че всичко е изрядно. Този мотор е изключително прост като работа, но си иска няколкото елемента, които са по него, да работят отлично.