Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ремонт на SRSW210 E220CDI


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 02 април 2015 - 17:12

Здравейте.

Искам да споделя един ремонт за който не намерих тема във форума с търсачката : Ремонт на SRS на W210 E220CDI.

Малко предисловие: Ненадейно светна лампата SRS при сядане на пасажер на седалката до шофьора. Във форума не открих за такъв ремонт, но чичко гугъл извади това:

http://www.benzworld...eplacement.html

Темата е ммного добре описана, но хронологията ще я преразкажа по начина по който се случи при мен ремонта:

1. Вдига се максимално опората на коленете преди демонтажа :

Прикачен файл  PovdiganeSedloto.jpg   41,3K   13 Брой сваляния

2. Разкачат се буксите под седалката /при мен 3 + 1/ като се натискат палчетата и се издърпват :

Прикачен файл  OtkachaneBuksi.jpg   35,51K   13 Брой сваляния

3. Седалката се мести максимално напред и се маха капачето на долната точка на колана и се развива крепящият болт:

Прикачен файл  DemontazKolan.jpg   32,06K   11 Брой сваляния

4. Развиват се задните крепежи на релсите към пода. Торкс /вложка/ Е12:

Прикачен файл  Demontazsedalkaosnovi.jpg   43,62K   11 Брой сваляния

5. Седалката са връща назад и се отвиват и предните крепежи /пак вложка Е12/ и заедно с релсите се изважда от колата.

Забележка: Ако има ел. управление на седалката кората е захваната със скрит винт под точката за връзка м/у облегалката и седалката, на нивото на винта на колана.

След като се развие, кората се измества навън и напред /без насилие/ и се откачат три букси на щипки. Копчетата остават на кората.

Продължаваме нататък.


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#2 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 02 април 2015 - 17:32

Второ действие: махане на тапицерията на извадената седалка.

1. Натискаме с коляно седалката и отщипваме тапицерията. По ръба на седалката ще усетим твърд ръб на тапицерията. Трябва малко усет и може да има едни миниатюрни метални бодящи скобички:

Прикачен файл  MahaneTapitseria.jpg   48,08K   12 Брой сваляния

2. Не бързаме да я вдигаме защото под дамаската има нещо като вата, която е залепена за основата от кокосови влакна. Леко и нежно от центъра на седалката, където се застъпват 2 парчета вата, отлепяме отдолу напред и нагоре.

3. Откачаме пружинните спици:

Прикачен файл  Shtipki.jpg   29,01K   12 Брой сваляния

Те са захванати на едни пластмасови щипки на принципа на рибарската кукичка. С походяща отвертка отваряме кукичката, като леко натискаме спицата надолу, за да се освободи. Общо : 2 вертикални дълги спици с по 2 щипки и една къса напречна спица пак с 2 щипки.

3. Показва се контактната "платка" :

Прикачен файл  Senzori.jpg   60,55K   12 Брой сваляния

4. Обръщаме седалката да легне на облегалката назад и демонтираме леглото на куплунзите които разкачихме преди демонтажа:

Прикачен файл  YellowPlug.jpg   32,36K   10 Брой сваляния

Самият държач е захванат с 2 винта точно под лоста за опора на коленете. За това го вдигнахме още в началото. На гърба му има капаче на 2 щипки. Махаме го и изваждаме само жълтат букса. Разкачаме скобите и свинските опашки под седалката да освободим кабела /жълтия конектор/

5. Връщаме пак седалката в нормално положение и внимателно вдигаме платката от "рогозката", като ще видим едно капаче от рогозката където лентовия кабел на платката минава под седалката. Вниматено отлепяме капачето и заедно с управляващия блок /бял на цвят/ и кабелите му /жълтия конектор/ ги вадим за диагностика.

Продължаваме с борбата.

 


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#3 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 02 април 2015 - 17:41

Тук вече идва моят частен случай:

Леко зачистих изолацията на кабелите /бял, кафяв и червен/ преди белият блок. Самият блок има щипки но не разглабя /разбрах по трудния начин/, защото е залепен. Жълтата букса има капаче на пиновете, което е на зъбче. Много лесно се чупи /проверено/.

И ни остава единствено да измерим съпротивлението на кабелите м/у буксата и блока. За щастие при мен се оказа един прекъснат кабел. Реших да пусна нов трижилен кабел запоен паралено на стария, като подсигуряване. Стана малко като ТНТМ за пионерчета, но след сглобяването точно по обратния ред проблемът беше решен. Ако е дефектирала платката или блока ще трябва подмяната им, но ще спестите от майстори за работа по седалката.

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави, Райчо.


  • 5

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни