Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Ремонт на SRSW210 E220CDI


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 02 April 2015 - 17:12

Здравейте.

Искам да споделя един ремонт за който не намерих тема във форума с търсачката : Ремонт на SRS на W210 E220CDI.

Малко предисловие: Ненадейно светна лампата SRS при сядане на пасажер на седалката до шофьора. Във форума не открих за такъв ремонт, но чичко гугъл извади това:

http://www.benzworld...eplacement.html

Темата е ммного добре описана, но хронологията ще я преразкажа по начина по който се случи при мен ремонта:

1. Вдига се максимално опората на коленете преди демонтажа :

Attached File  PovdiganeSedloto.jpg   41.3K   13 downloads

2. Разкачат се буксите под седалката /при мен 3 + 1/ като се натискат палчетата и се издърпват :

Attached File  OtkachaneBuksi.jpg   35.51K   13 downloads

3. Седалката се мести максимално напред и се маха капачето на долната точка на колана и се развива крепящият болт:

Attached File  DemontazKolan.jpg   32.06K   11 downloads

4. Развиват се задните крепежи на релсите към пода. Торкс /вложка/ Е12:

Attached File  Demontazsedalkaosnovi.jpg   43.62K   11 downloads

5. Седалката са връща назад и се отвиват и предните крепежи /пак вложка Е12/ и заедно с релсите се изважда от колата.

Забележка: Ако има ел. управление на седалката кората е захваната със скрит винт под точката за връзка м/у облегалката и седалката, на нивото на винта на колана.

След като се развие, кората се измества навън и напред /без насилие/ и се откачат три букси на щипки. Копчетата остават на кората.

Продължаваме нататък.


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#2 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 02 April 2015 - 17:32

Второ действие: махане на тапицерията на извадената седалка.

1. Натискаме с коляно седалката и отщипваме тапицерията. По ръба на седалката ще усетим твърд ръб на тапицерията. Трябва малко усет и може да има едни миниатюрни метални бодящи скобички:

Attached File  MahaneTapitseria.jpg   48.08K   12 downloads

2. Не бързаме да я вдигаме защото под дамаската има нещо като вата, която е залепена за основата от кокосови влакна. Леко и нежно от центъра на седалката, където се застъпват 2 парчета вата, отлепяме отдолу напред и нагоре.

3. Откачаме пружинните спици:

Attached File  Shtipki.jpg   29.01K   12 downloads

Те са захванати на едни пластмасови щипки на принципа на рибарската кукичка. С походяща отвертка отваряме кукичката, като леко натискаме спицата надолу, за да се освободи. Общо : 2 вертикални дълги спици с по 2 щипки и една къса напречна спица пак с 2 щипки.

3. Показва се контактната "платка" :

Attached File  Senzori.jpg   60.55K   12 downloads

4. Обръщаме седалката да легне на облегалката назад и демонтираме леглото на куплунзите които разкачихме преди демонтажа:

Attached File  YellowPlug.jpg   32.36K   10 downloads

Самият държач е захванат с 2 винта точно под лоста за опора на коленете. За това го вдигнахме още в началото. На гърба му има капаче на 2 щипки. Махаме го и изваждаме само жълтат букса. Разкачаме скобите и свинските опашки под седалката да освободим кабела /жълтия конектор/

5. Връщаме пак седалката в нормално положение и внимателно вдигаме платката от "рогозката", като ще видим едно капаче от рогозката където лентовия кабел на платката минава под седалката. Вниматено отлепяме капачето и заедно с управляващия блок /бял на цвят/ и кабелите му /жълтия конектор/ ги вадим за диагностика.

Продължаваме с борбата.

 


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#3 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 02 April 2015 - 17:41

Тук вече идва моят частен случай:

Леко зачистих изолацията на кабелите /бял, кафяв и червен/ преди белият блок. Самият блок има щипки но не разглабя /разбрах по трудния начин/, защото е залепен. Жълтата букса има капаче на пиновете, което е на зъбче. Много лесно се чупи /проверено/.

И ни остава единствено да измерим съпротивлението на кабелите м/у буксата и блока. За щастие при мен се оказа един прекъснат кабел. Реших да пусна нов трижилен кабел запоен паралено на стария, като подсигуряване. Стана малко като ТНТМ за пионерчета, но след сглобяването точно по обратния ред проблемът беше решен. Ако е дефектирала платката или блока ще трябва подмяната им, но ще спестите от майстори за работа по седалката.

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави, Райчо.


  • 5

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users