Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Отлепена тапицерия на тавана


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 gorgeous

gorgeous

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor 2000

Публикувано 31 март 2015 - 20:32

Приятели, здравейте!

Проблема ми е следният: тапицерията на тавана е виснала и в известна степен дразнеща. С какво може да се залепи? Може ли да се оправи без да се разглобява тавана? Ако не може някой знае ли как се разглобява тавана? Колата ми е ЦЛК 200 компресор.

Благодаря предварително!!


  • 0

#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 31 март 2015 - 21:03

Най-добре е да закараш колата при печен тапицер.

Те си имат материалите и уменията за тази операция.

В Плевен има едни момчета, които направиха тавана на едно W202 комби за 1 ден и му взеха по-малко от 100 лв.

Всичко това с техни материали и му дадоха да си избере цвят на тапицерията.

Качеството е на супер ниво и дават доживотна гаранция, че няма да се разлепи.

И тавана се вади целия навън. Няма начин да се направи на място.

Така, че моето мнение е да потърсиш помощ от специалист в областта.

Успех!


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 31 март 2015 - 21:46

Сам не можеш да го направиш,а камо ли без да сваляш тавана?Колегата ти е посочил най-добрия начин.Ако започнеш да го правиш сам не можеш да ползваш стария плат и задължително трябва да изстържеш подплънката която е под плата.От там нататък можеш да се сетиш какъв ще е резултата.
Плата също трябва да е специален за да не прозира лепилото.
  • 0

#4 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 април 2015 - 00:25

forums.mbclub.bg/topic/36391-демонтаж-и-претапициране-на-тавана-на-w124/#entry332981

Ето как става за W124 има и такава тема и за W202.
  • 0

#5 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 април 2015 - 14:23

Сваля се в следния ред:
1. ако имаш фабрична аларма, първо махаш капачетата на датчиците, като ги издърпваш навън и внимаваш, да не им счупиш щипките;
2. отвиваш болтовете (два торкса ~20) и сваляш самите датчици на алармата;
3. Сваляш капачетата на механизмите на коланите;
4. отвиваш големия болт, който държи колана за централната греда;
5. Сваляш кората на централната греда;
6. Сваляш кората на предната колонка (влиза в таблото, избутва се леко напред, за да се освободи);
7. Сваляш кората на задната колонка (през нея минава коланът на задната седалка, така че я оставяш да виси на седалката);
8. сваляш задния плафон на тавана (на щипки е);
9. Сваляш предния плафон на тавана (на щипки е);
10. Сваляш огледалото за обратно виждане (на шарнирен болт с пружина е, дърпаш силно надолу и пада);
11. Сваляш сенниците отпред (две рапидки в ъглите) и щипките на които се закачат при огледалото (един болт);
12. Сваляш четирите дръжки на тавана, всяка има по два болта с капачета;

Дръжките са последното нещо, което държи кората и когато ги свалиш, кората ще увисне в предния край. В задния край има две велкро лепенки на тавана и две на самата кора - хващаш кората отзад над задното стъкло и я дръпваш леко надолу, за да се отлепят велкро лепенките. Последното нещо, което остава е една щипка зад задния плафон. Цялата кора на тавана се избутва назад, така че тази щипка да се изхлузи. Цялата кола на тавана пада. Отваряш и двете врати и спускаш предните седалки възможно най-ниско и така, че облегалките им да са силно назад. Извърташ кората, така че предния ѝ край да отиде над жабката при навигатора, извърташ задната част да дойде към шофьорското място и изкарваш кората през вратата. Не е нужно да се махат никакви прозоци, излиза лесно и без проблеми.


Разбира се - всичко се връща обратно в същия ред. И отново, разбира се, ако нещо го има и от двете страни - прави се и отляво и отдясно.

Най-честата причина за увисването на тапицерията не еотлепване, а изгниване на дунапрена, който е между кората и текстила. За съжаление - няма как да се залепи стария плат, а и никой тапицер не би се захванал да лепи стая плат, защото би било къртовски труд. Просто се слага нов текстил за тавани, който фабрично е направен с 3 милиметра дунапред отзад. Имай предвид, че докато сваляш корите на колонките е силно вероятно да се отлепи и тяхната тапицерия, така че като се прави е хубаво да се направят и тези кори.

Можеш да видиш още инфо по темата в тези две теми:

Интериорен тунинг

Падна ми тавана

Аз си правих тавана и колонките при едни тапицери в Габрово (гледам, че не ти е много далече) - има снимки от резултата и координати на майстора в първата тема от двете, които съм дал.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#6 gorgeous

gorgeous

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor 2000

Публикувано 02 април 2015 - 12:25

Благодаря, колеги за съветите и насоките и най- вече на Илия Горанов за подробното описание! При първа възможност се захващам да разглобявам или в краен случай ще я закарам да ми я направят. Ще пиша какво се е случило. Още веднъж благодаря!


  • 0

#7 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 02 април 2015 - 13:32

Понеже не си го правил упражнението по-добре е да се обърнеш към тапицер по няколко причини.

1. Ще ти отнеме много повече време.

2. Задължително ще ти трябва помощник - сам не става. Най-много да строшиш кората на тавана.

3. Ще ти се наложи да купуваш материали и шанса да забравиш нещо е огромен.

4. Процеса е много пипкав и досаден.

5. В никакъв случай няма да ти излезне по-евтино, дори обратното.

Каквото и да решиш важното е операцията да премине успешно и да си доволен от резултата.

Успех!

:beer


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 април 2015 - 14:02

2. Задължително ще ти трябва помощник - сам не става. Най-много да строшиш кората на тавана.

Е, не е чак толкова сложно, а кората на тавана, поне при CLK не е толкова чуплива, така че свалянето и слагането може да си го направи и сам.

Виж по отношение на тапицерската работа - там 100% си трябва професионалист. Аз първо се захванах сам да го правя, ама от инат, пък и не исках само текстил да го правя... и мога изцяло да потвърдя, че втори път не бих се захванал. Първо - кола с такива размери не можеш да я намажеш с четка наведнъж. Майсторите го правят с пистолет за пръскане на лепило и става за 10 минути, ама в домашни условия за 10 минути можеш да намажеш с четка само нялко парче от кората... а лепилото има отворено време за работа - около 10 минути, най-добрите лепила имат до 30 минути. На мен ми отне няколко часа за цялата кора. После стана на едни ленти и си личеше къде съм прекъсвал работата. В крайна сметка стаята така се омириса на лепило, че 1 седмица проветряваш с течение, докато може да се влиза без маска вътре... и в крайна сметка, това което аз залепих се отлепи след месец. Дали заради една неочаквана влага в колата, дали защото не съм го залепил както трябва, дали по друга причина, или комбинация от причини - не знам, но и не искам да знам. Така че занапред - за такава дейност - само на майстор.

Понеже ползвах тапицер в друг град - демонтажа и монтажа си го направих сам и му пратих корите по ЕКОНТ + мостри от материал, за да знае какви цветове искам да са нещата. Отделно му пратих и снимки по интернет, да види какво искам, защото в моя случай го направиха с два цвята алкантара, колонките са с двойни шевове, и т.н. и ... малко е тунинговано :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 Влади

Влади

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 11 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 KOMPRESSOR W208
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2016 - 01:13

Ами да "изровя" старата тема и да ви оборя. 

1. Сам изкорубих тавана, колонки, плафони и тем подобми дори без да счупя нито една щипка и после всичко монтирах обратно. Само си резнах единя пръст малко.

2. С повечко търпение можеш и сам. Бая пипкаво е наистина и честно казано бях доста на кантар дали да се занимавам, но след като ми обявиха цените от т. 3 се заех сам, макар и с 1 на ум, че ще оплескам нещата

3. За претапициране на тавана, предните, средните и задните греди ми поискаха от 350 до около 500 лева (с мои или без мои материали) - общо нещата ми излязоха 120 лева, като ми хартиса плат за още един таван.

Най-скъпо е лепилото. Аз имам електрически пистолет, та и от това спестих. Лошото е, че се надрусахме аз, кучето и котарака, понеже съм в апартамент и на терасата, където правих колонките нямаше място за тавана и трябваше в хола. Пусната аспирация, отворени абсолютно всички прозорци и врати и пак ацетона 'цъкна' ... НИКОГА не го правете и вие на закрито :flying_mj

After all мога да кажа, че нещата се получиха много по-добре, от това, което очаквах. Единствена забележка ми е тавана, където имам на 2 места (около 3 мм) лепилото се е показало, но почти не се забелязва. Колата стана (поне за мен) доста по-комфортна (аз съм с черна кожа и честно казано ме дразнеше, че над средата е сива... а и беше черно-мръсна, опушена и т.н.). Прилагам снимки на плата (имитация на алкантара) и направена едната колонка. Запазих малко сиви детайли- сенници, плафони, дръжките над главите, контура за колана на задната колонка и плаващата пластина на средните колони. 

 

Прикачени файлове


  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2016 - 10:28

Не бе, прави се. Никой не твърди, че е невъзможно или кой знае колко трудно.

Повечето хора обаче, не са в състояние да си го направят сами. Дали те не желаят, дали ценят времето/здравето си повече от цената за услугата... може и просто това да не им е силната страна, няма значение. Факт е, че на теб ти се е занимавало, можел си да го направиш, решил си и е станало.

 

Аз също съм правил таван вкъщи веднъж, стана перфектно, никакви забележки и все още си е на колата, но не бих го правил повече, при положение че имам тапицери, от чието качество на услугите съм доволен. Предпочитам да им платя и да не дишам лепила, и после да се чудя как да си чистя ръцете.

 

Този плат като алкантара е хубав на пипане, но избледнява зловещо от слънцето. Дано при теб не се получи бързо този ефект, много е неприятно.

Радваме се, че си доволен и се е получило. Добра работа.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 ivantov

ivantov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 147 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    CLK 200, 1999 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2019 - 00:27

https://www.facebook...71827/?sfnsn=mo

Един приятел се заиграва с тапицерии...

Този пост е редактиран от ivantov: 27 юни 2019 - 00:41

  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни