Сваля се в следния ред:
1. ако имаш фабрична аларма, първо махаш капачетата на датчиците, като ги издърпваш навън и внимаваш, да не им счупиш щипките;
2. отвиваш болтовете (два торкса ~20) и сваляш самите датчици на алармата;
3. Сваляш капачетата на механизмите на коланите;
4. отвиваш големия болт, който държи колана за централната греда;
5. Сваляш кората на централната греда;
6. Сваляш кората на предната колонка (влиза в таблото, избутва се леко напред, за да се освободи);
7. Сваляш кората на задната колонка (през нея минава коланът на задната седалка, така че я оставяш да виси на седалката);
8. сваляш задния плафон на тавана (на щипки е);
9. Сваляш предния плафон на тавана (на щипки е);
10. Сваляш огледалото за обратно виждане (на шарнирен болт с пружина е, дърпаш силно надолу и пада);
11. Сваляш сенниците отпред (две рапидки в ъглите) и щипките на които се закачат при огледалото (един болт);
12. Сваляш четирите дръжки на тавана, всяка има по два болта с капачета;
Дръжките са последното нещо, което държи кората и когато ги свалиш, кората ще увисне в предния край. В задния край има две велкро лепенки на тавана и две на самата кора - хващаш кората отзад над задното стъкло и я дръпваш леко надолу, за да се отлепят велкро лепенките. Последното нещо, което остава е една щипка зад задния плафон. Цялата кора на тавана се избутва назад, така че тази щипка да се изхлузи. Цялата кола на тавана пада. Отваряш и двете врати и спускаш предните седалки възможно най-ниско и така, че облегалките им да са силно назад. Извърташ кората, така че предния ѝ край да отиде над жабката при навигатора, извърташ задната част да дойде към шофьорското място и изкарваш кората през вратата. Не е нужно да се махат никакви прозоци, излиза лесно и без проблеми.
Разбира се - всичко се връща обратно в същия ред. И отново, разбира се, ако нещо го има и от двете страни - прави се и отляво и отдясно.
Най-честата причина за увисването на тапицерията не еотлепване, а изгниване на дунапрена, който е между кората и текстила. За съжаление - няма как да се залепи стария плат, а и никой тапицер не би се захванал да лепи стая плат, защото би било къртовски труд. Просто се слага нов текстил за тавани, който фабрично е направен с 3 милиметра дунапред отзад. Имай предвид, че докато сваляш корите на колонките е силно вероятно да се отлепи и тяхната тапицерия, така че като се прави е хубаво да се направят и тези кори.
Можеш да видиш още инфо по темата в тези две теми:
Интериорен тунингПадна ми таванаАз си правих тавана и колонките при едни тапицери в Габрово (гледам, че не ти е много далече) - има снимки от резултата и координати на майстора в първата тема от двете, които съм дал.