Препоръки за Масло на CLS 320 CDI 2007 год
Започната от derzhikov, 19 мар 2015 - 17:02:54
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 март 2015 - 17:02
Здравейте на всички,
От около година и половина карам този автомобил и още като го купих продавача ме насочи при човек който уш много разбирал от мерцедеси но в последтвие останах мн разочарован от него но това в друга тема.Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо но все нещо ме човъркаше и исках при следваща смяна да сложа 5в30 ЕСП Формула Мобил 1 или Кастрол ЕДЖ пак 5в30 в крайна сметка намерих кастрола на мн добра цена и преди няколко дена го смених като цяло не забелязвам някаква осезаема разлика но дилемата в главата ми продължава защото във всеки сервиз различни разбирачи има, едни казват 5в40 понеже била на много Км в случая 270 хил реално със сервизна история а други си държът на 5в30.Ще съм много благодарен ако някой ми обърне внимание и разкаже за тези масла кое какво значи "горна долна граница и т.н.т"
Колата се кара в Австрия като се има в предвид че там е значителнонпо студенонот БГ ако това има значение при избор на масло.
От около година и половина карам този автомобил и още като го купих продавача ме насочи при човек който уш много разбирал от мерцедеси но в последтвие останах мн разочарован от него но това в друга тема.Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо но все нещо ме човъркаше и исках при следваща смяна да сложа 5в30 ЕСП Формула Мобил 1 или Кастрол ЕДЖ пак 5в30 в крайна сметка намерих кастрола на мн добра цена и преди няколко дена го смених като цяло не забелязвам някаква осезаема разлика но дилемата в главата ми продължава защото във всеки сервиз различни разбирачи има, едни казват 5в40 понеже била на много Км в случая 270 хил реално със сервизна история а други си държът на 5в30.Ще съм много благодарен ако някой ми обърне внимание и разкаже за тези масла кое какво значи "горна долна граница и т.н.т"
Колата се кара в Австрия като се има в предвид че там е значителнонпо студенонот БГ ако това има значение при избор на масло.
#2
Публикувано 19 март 2015 - 17:08
Ама тя книгата тъй казва такова масло затова държат
Ето ти го и черно на бяло
http://www.fuchs-eur...il-chooser.html
Като е на по малко километри 5/30 , като е на повечко - 5/40
Вече всеки разбира различно малко и много км какво значи
Марката е въпрос на личен избор и предпочитания
Този пост е редактиран от Наско: 19 март 2015 - 17:09
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#3
Публикувано 19 март 2015 - 17:26
това за 30 и 40 при пробег на мотора не е от значение!
5-30 комерсиалните масла са лонглайф и пазят дизеловите катализатори. принципно не трябва да се слага, 30 според мен, понеже има навика да карамелизира при високи температури.
5-40 или 0-40 е идеално.
http://www.mobil.com...Life_0W-40.aspx
Това масло го водят универсално и не-вредящо до 10ина х.км. Източник - темата по-долу.
http://bmwservice.li...699.html#cutid1
Има го и тук:
http://forums.mbclub...e-2#entry331185
Аз лично избягвам всичките w30 масла, само 40ки.
Реално и масовите масла ще те докарат до 10ина х.км., но не повече.
Карах с Mobil1 5w30 ESP Formula (купено от Германия), като видях каква гнус беше масления филтър, повече такива ултра, мега, гига масла грам не слагам.
Ако извадя пак гнусен маслен филтър с новото масло (доста екзотично и ултра мега гига спортно масло), почвам да карам на Приста без да ми пука ![]()
#4
Публикувано 19 март 2015 - 17:29
Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо
Верно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?
#5
Публикувано 19 март 2015 - 17:42
Aко е този Енеос...
ENEOS GRAN-TOURING SAE 5W40 , изглежда доста обещаващо!
#6
Публикувано 19 март 2015 - 23:21
Зависи къде караш колата като съм сменял масло в Австрия по сервизите включително в Мерцедес представителството са ми казвали от 20 до 25 хил км е нормално с 5в30 имало много голямо значение какъв е въздуха и атмосферата където караш автомобила.Брат ми кара Ауди А6 2009 2.7 ТДИ всеки път го сменя на 25 хил км в Ауди сервиз понеже те му казват на толкова,говорим за Австрия.Вече съм го сложил този кастрол така и така ще го изкарам и това е все пак мисля на двигателя ще му е по добре от колкото 5в40 на 20 хил кмВерно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?
#7
Публикувано 20 март 2015 - 11:25
Аз видях последствията на моя мотор при смяна на масло на 30х.км. Купих колата на 3 смени на маслото и не ми хареса как изглежда под капака на клапаните
. За щастие нямаше запушени магистрали и колата си е жива и здрава след елементарно обслужване, дори не сваляхме главата.
Да не стане нещо такова (вж.снимките) при тези 20-25х.км. смени ![]()
Истината е, че всичко над 15х.км. е бавно убиване на мотора. За мен и 15 е много, но да речем че при много хубави масла, не се стига до там.
Но разбира се това няма значение, понеже хората си карат няколко години колите и после ги взимаме ние. Мислиш ли, че Мерцедес, Ауди или БМВ не знаят, че смени над 15х.км. разрушават мотора. Знаят, но за сметка на това грам не им пука. ![]()
Това видях днес като снимки на един Audi мотор с 30х.км. смени, както си пишат ![]()
Едно малко по-кофти масълце и ще има грес за вратата на гаража с килограми ![]()
Прикачени файлове
#8
Публикувано 20 март 2015 - 13:25
Е,не,тва не е истина.
Не хапи този,който може да те изяде.
#9
Публикувано 20 март 2015 - 13:58
Истина си е ![]()
Toва е редовият VAG 3.2 мотор на истински 150ина х.км., но повечето изглеждат така, зависи от късмета на собственика. Моят беше значително по-добре, но пак си имаше oil sludge (за протокола: сега си е добре
)
Тъпото е, че повечето масла водят до такива отлагания. И колкото повече се интересувам, толкова по-повторяеми резултати излизат.
5-30 маслата масово са температурно неустойчиви и водят до такива отлагания, а иронията е, че повечето нови двигатели са доста по-топли от тези от предните поколения, с цел оптимизация на КПД.
Досега не мога да намеря ясна индикация защо е така. Т.е. защо препоръчват да се кара с нисък индекс на температурна стабилност (30ката).
Подозирам, че просто производителите искат да оптимизират жизнения цикъл на колите. Т.е. ясно им е, че моторът ще върви добре много години, поне 3-400х.км. (да, дори и новите "кекави" мотори), ако се обслужва добре и с дългите сервизни интервали просто го пребиват, когато се предполага, че е време да я подмениш: т.е. 5 години нормална употреба.
Аз лично съм ги отебал и карам с 5-40, въпреки че за моята кола изрично в книжката пише 5-30. В момента съм с едно състезателно, синтетично, тройно-естерно английско масло, като му дойде времето за смяна, ми е много интересно какво ще излезе...
А от масовите масла, водят 0-40 Мобил-а за едно от най-универсално-добрите масла на пазара, от комерсиален производител.
Писал съм на братушките с молба да изтестват и Repsol-a, че засега съм доста доволен от него... Интересно ми е дали и то "карамелизира" така...
#10
Публикувано 20 март 2015 - 14:16
Напълно е възможно да имат такива задни мисли производителите
. Но има и един друг момент. Масата хора са мързеливи и немарливи към подръжката на колите си, особено що се касае за малките градски коли. Тоест и на тях е добре дошло да ходят и да се занимават по-рядко. Пазара го изисква. Скоро гледах една сервизна книжка и колата беше минавала по 30к за два месеца и съответно смяна на масло. Представи си, ако трябваше да го сменя на 10, това значи на две седмици. Просто в западна Европа се кара по много и само по магистрали. У нас това 25-30 хиляди е безумно много като интервал.
#11
Публикувано 20 март 2015 - 22:40
Въздухът и атмосферата чак такова значение за маслото - надали имат. Но виж - колко се кара си има значение... едно е 30 хил. км. по магистрали и гасиш и палиш рядко и пердашиш по много, друго е една година - всеки ден по 5 км. на студен мотор и веднага гасиш. Има значение и какви студове стягат зимата... така че. Аз моето го сменям на 15, като се опитвам да го свърша, като стане на 10, ама докато намеря време да свърша и тая работа и току станали вече 15.
Но едно е 100% сигурно - по-честата смяна и по-малките интервали не могат да навредят на колата и двигателя, докато по-редките интервали и по-големия пробег могат.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#12
Публикувано 20 март 2015 - 23:41
По принцип всички маслари говорят,че маслото в Бг.трябва да се сменя по-често от предвиденото заради лошите горива и мръсните улици(запрашеност).
Такава клей като на снимките не съм виждал,освен ако в маслото не е сипано нещо друго по грешка.
Такава клей като на снимките не съм виждал,освен ако в маслото не е сипано нещо друго по грешка.
#13
Публикувано 21 март 2015 - 14:08
Примерно кило захар в резервоара ![]()
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#15
Публикувано 23 март 2015 - 16:06
хааа... в такъв случай, това долното важи за мен ![]()

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни




Виж ГАРАЖА









