Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Препоръки за Масло на CLS 320 CDI 2007 год


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 derzhikov

derzhikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Linz
  • Автомобил:
    Mercedes CLS 320 CDI - W219
    Mercedes C200 CDI - S203 T-Model

Публикувано 19 март 2015 - 17:02

Здравейте на всички,

От около година и половина карам този автомобил и още като го купих продавача ме насочи при човек който уш много разбирал от мерцедеси но в последтвие останах мн разочарован от него но това в друга тема.Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо но все нещо ме човъркаше и исках при следваща смяна да сложа 5в30 ЕСП Формула Мобил 1 или Кастрол ЕДЖ пак 5в30 в крайна сметка намерих кастрола на мн добра цена и преди няколко дена го смених като цяло не забелязвам някаква осезаема разлика но дилемата в главата ми продължава защото във всеки сервиз различни разбирачи има, едни казват 5в40 понеже била на много Км в случая 270 хил реално със сервизна история а други си държът на 5в30.Ще съм много благодарен ако някой ми обърне внимание и разкаже за тези масла кое какво значи "горна долна граница и т.н.т"
Колата се кара в Австрия като се има в предвид че там е значителнонпо студенонот БГ ако това има значение при избор на масло.
  • 0

#2 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 19 март 2015 - 17:08

Ама тя книгата тъй казва такова масло затова държат

Ето ти го и черно на бяло

 

http://www.fuchs-eur...il-chooser.html

 

Като е на по малко километри 5/30 , като е на повечко - 5/40

Вече всеки разбира различно малко и много км какво значи

Марката е въпрос на личен избор и предпочитания


Този пост е редактиран от Наско: 19 март 2015 - 17:09

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2015 - 17:26

това за 30 и 40 при пробег на мотора не е от значение!

5-30 комерсиалните масла са лонглайф и пазят дизеловите катализатори. принципно не трябва да се слага, 30 според мен, понеже има навика да карамелизира при високи температури. 

5-40 или 0-40 е идеално.

http://www.mobil.com...Life_0W-40.aspx

Това масло го водят универсално и не-вредящо до 10ина х.км. Източник - темата по-долу.

 

http://bmwservice.li...699.html#cutid1

 

Има го и тук:

http://forums.mbclub...e-2#entry331185

 

Аз лично избягвам всичките w30 масла, само 40ки.

Реално и масовите масла ще те докарат до 10ина х.км., но не повече.

 

Карах с Mobil1 5w30 ESP Formula (купено от Германия), като видях каква гнус беше масления филтър, повече такива ултра, мега, гига масла грам не слагам.

Ако извадя пак гнусен маслен филтър с новото масло (доста екзотично и ултра мега гига спортно масло), почвам да карам на Приста без да ми пука :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 19 март 2015 - 17:29

Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо

 

Верно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?


  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2015 - 17:42

Aко е този Енеос...
0_8a63b_6b2a21ae_XXL.jpg
 
ENEOS GRAN-TOURING SAE 5W40 , изглежда доста обещаващо!


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 derzhikov

derzhikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Linz
  • Автомобил:
    Mercedes CLS 320 CDI - W219
    Mercedes C200 CDI - S203 T-Model

Публикувано 19 март 2015 - 23:21

Верно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?

Зависи къде караш колата като съм сменял масло в Австрия по сервизите включително в Мерцедес представителството са ми казвали от 20 до 25 хил км е нормално с 5в30 имало много голямо значение какъв е въздуха и атмосферата където караш автомобила.Брат ми кара Ауди А6 2009 2.7 ТДИ всеки път го сменя на 25 хил км в Ауди сервиз понеже те му казват на толкова,говорим за Австрия.Вече съм го сложил този кастрол така и така ще го изкарам и това е все пак мисля на двигателя ще му е по добре от колкото 5в40 на 20 хил км :) ...
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2015 - 11:25

Аз видях последствията на моя мотор при смяна на масло на 30х.км. Купих колата на 3 смени на маслото и не ми хареса как изглежда под капака на клапаните ;). За щастие нямаше запушени магистрали и колата си е жива и здрава след елементарно обслужване, дори не сваляхме главата.

 

Да не стане нещо такова (вж.снимките) при тези 20-25х.км. смени :)

Истината е, че всичко над 15х.км. е бавно убиване на мотора. За мен и 15 е много, но да речем че при много хубави масла, не се стига до там.

 

Но разбира се това няма значение, понеже хората си карат няколко години колите и после ги взимаме ние. Мислиш ли, че Мерцедес, Ауди или БМВ не знаят, че смени над 15х.км. разрушават мотора. Знаят, но за сметка на това грам не им пука.  :)

Това видях днес като снимки на един Audi мотор с 30х.км. смени, както си пишат :)

Едно малко по-кофти масълце и ще има грес за вратата на гаража с килограми :)

Прикачени файлове


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#8 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 20 март 2015 - 13:25

Е,не,тва не е истина.


  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2015 - 13:58

Истина си е :)

Toва е редовият VAG 3.2 мотор на истински 150ина х.км., но повечето изглеждат така, зависи от късмета на собственика. Моят беше значително по-добре, но пак си имаше oil sludge (за протокола: сега си е добре :))

 

Тъпото е, че повечето масла водят до такива отлагания. И колкото повече се интересувам, толкова по-повторяеми резултати излизат.

5-30 маслата масово са температурно неустойчиви и водят до такива отлагания, а иронията е, че повечето нови двигатели са доста по-топли от тези от предните поколения, с цел оптимизация на КПД.

Досега не мога да намеря ясна индикация защо е така. Т.е. защо препоръчват да се кара с нисък индекс на температурна стабилност (30ката).

 

Подозирам, че просто производителите искат да оптимизират жизнения цикъл на колите. Т.е. ясно им е, че моторът ще върви добре много години, поне 3-400х.км. (да, дори и новите "кекави" мотори), ако се обслужва добре и с дългите сервизни интервали просто го пребиват, когато се предполага, че е време да я подмениш: т.е. 5 години нормална употреба.

 

Аз лично съм ги отебал и карам с 5-40, въпреки че за моята кола изрично в книжката пише 5-30. В момента съм с едно състезателно, синтетично, тройно-естерно английско масло, като му дойде времето за смяна, ми е много интересно какво ще излезе...

 

А от масовите масла, водят 0-40 Мобил-а за едно от най-универсално-добрите масла на пазара, от комерсиален производител.

Писал съм на братушките с молба да изтестват и Repsol-a, че засега съм доста доволен от него... Интересно ми е дали и то "карамелизира" така...


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#10 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2015 - 14:16

Напълно е възможно да имат такива задни мисли производителите :). Но има и един друг момент. Масата хора са мързеливи и немарливи към подръжката на колите си, особено що се касае за малките градски коли. Тоест и на тях е добре дошло да ходят и да се занимават по-рядко. Пазара го изисква. Скоро гледах една сервизна книжка и колата беше минавала по 30к за два месеца и съответно смяна на масло. Представи си, ако трябваше да го сменя на 10, това значи на две седмици. Просто в западна Европа се кара по много и само по магистрали. У нас това 25-30 хиляди е безумно много като интервал.
  • 0

#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2015 - 22:40

Въздухът и атмосферата чак такова значение за маслото - надали имат. Но виж - колко се кара си има значение... едно е 30 хил. км. по магистрали и гасиш и палиш рядко и пердашиш по много, друго е една година - всеки ден по 5 км. на студен мотор и веднага гасиш. Има значение и какви студове стягат зимата... така че. Аз моето го сменям на 15, като се опитвам да го свърша, като стане на 10, ама докато намеря време да свърша и тая работа и току станали вече 15.

 

Но едно е 100% сигурно - по-честата смяна и по-малките интервали не могат да навредят на колата и двигателя, докато по-редките интервали и по-големия пробег могат.


  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 20 март 2015 - 23:41

По принцип всички маслари говорят,че маслото в Бг.трябва да се сменя по-често от предвиденото заради лошите горива и мръсните улици(запрашеност).
Такава клей като на снимките не съм виждал,освен ако в маслото не е сипано нещо друго по грешка.
  • 0

#13 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 март 2015 - 14:08

Примерно кило захар в резервоара :)


  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#14 osmandjikov

osmandjikov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 23 март 2015 - 15:40

http://fakti.bg/avto...-smana-na-maslo


  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 март 2015 - 16:06

хааа... в такъв случай, това долното важи за мен ;)

 

55981830.jpg


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни