Препоръки за Масло на CLS 320 CDI 2007 год
Започната от derzhikov, 19 мар 2015 - 17:02:54
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 март 2015 - 17:02
Здравейте на всички,
От около година и половина карам този автомобил и още като го купих продавача ме насочи при човек който уш много разбирал от мерцедеси но в последтвие останах мн разочарован от него но това в друга тема.Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо но все нещо ме човъркаше и исках при следваща смяна да сложа 5в30 ЕСП Формула Мобил 1 или Кастрол ЕДЖ пак 5в30 в крайна сметка намерих кастрола на мн добра цена и преди няколко дена го смених като цяло не забелязвам някаква осезаема разлика но дилемата в главата ми продължава защото във всеки сервиз различни разбирачи има, едни казват 5в40 понеже била на много Км в случая 270 хил реално със сервизна история а други си държът на 5в30.Ще съм много благодарен ако някой ми обърне внимание и разкаже за тези масла кое какво значи "горна долна граница и т.н.т"
Колата се кара в Австрия като се има в предвид че там е значителнонпо студенонот БГ ако това има значение при избор на масло.
От около година и половина карам този автомобил и още като го купих продавача ме насочи при човек който уш много разбирал от мерцедеси но в последтвие останах мн разочарован от него но това в друга тема.Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо но все нещо ме човъркаше и исках при следваща смяна да сложа 5в30 ЕСП Формула Мобил 1 или Кастрол ЕДЖ пак 5в30 в крайна сметка намерих кастрола на мн добра цена и преди няколко дена го смених като цяло не забелязвам някаква осезаема разлика но дилемата в главата ми продължава защото във всеки сервиз различни разбирачи има, едни казват 5в40 понеже била на много Км в случая 270 хил реално със сервизна история а други си държът на 5в30.Ще съм много благодарен ако някой ми обърне внимание и разкаже за тези масла кое какво значи "горна долна граница и т.н.т"
Колата се кара в Австрия като се има в предвид че там е значителнонпо студенонот БГ ако това има значение при избор на масло.
#2
Публикувано 19 март 2015 - 17:08
Ама тя книгата тъй казва такова масло затова държат
Ето ти го и черно на бяло
http://www.fuchs-eur...il-chooser.html
Като е на по малко километри 5/30 , като е на повечко - 5/40
Вече всеки разбира различно малко и много км какво значи
Марката е въпрос на личен избор и предпочитания
Този пост е редактиран от Наско: 19 март 2015 - 17:09
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#3
Публикувано 19 март 2015 - 17:26
това за 30 и 40 при пробег на мотора не е от значение!
5-30 комерсиалните масла са лонглайф и пазят дизеловите катализатори. принципно не трябва да се слага, 30 според мен, понеже има навика да карамелизира при високи температури.
5-40 или 0-40 е идеално.
http://www.mobil.com...Life_0W-40.aspx
Това масло го водят универсално и не-вредящо до 10ина х.км. Източник - темата по-долу.
http://bmwservice.li...699.html#cutid1
Има го и тук:
http://forums.mbclub...e-2#entry331185
Аз лично избягвам всичките w30 масла, само 40ки.
Реално и масовите масла ще те докарат до 10ина х.км., но не повече.
Карах с Mobil1 5w30 ESP Formula (купено от Германия), като видях каква гнус беше масления филтър, повече такива ултра, мега, гига масла грам не слагам.
Ако извадя пак гнусен маслен филтър с новото масло (доста екзотично и ултра мега гига спортно масло), почвам да карам на Приста без да ми пука
#4
Публикувано 19 март 2015 - 17:29
Въпроса ми е какво е най удачното масло за този двигател защото ми сложиха 5в40 ЕНЕОС и като цяло останах доволен за 20 хил км почти не изгори нищо
Верно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?
#5
Публикувано 19 март 2015 - 17:42
Aко е този Енеос...
ENEOS GRAN-TOURING SAE 5W40 , изглежда доста обещаващо!
#6
Публикувано 19 март 2015 - 23:21
Зависи къде караш колата като съм сменял масло в Австрия по сервизите включително в Мерцедес представителството са ми казвали от 20 до 25 хил км е нормално с 5в30 имало много голямо значение какъв е въздуха и атмосферата където караш автомобила.Брат ми кара Ауди А6 2009 2.7 ТДИ всеки път го сменя на 25 хил км в Ауди сервиз понеже те му казват на толкова,говорим за Австрия.Вече съм го сложил този кастрол така и така ще го изкарам и това е все пак мисля на двигателя ще му е по добре от колкото 5в40 на 20 хил км ...Верно ли си караш дизела по 20 хил км без смяна на масло?
#7
Публикувано 20 март 2015 - 11:25
Аз видях последствията на моя мотор при смяна на масло на 30х.км. Купих колата на 3 смени на маслото и не ми хареса как изглежда под капака на клапаните . За щастие нямаше запушени магистрали и колата си е жива и здрава след елементарно обслужване, дори не сваляхме главата.
Да не стане нещо такова (вж.снимките) при тези 20-25х.км. смени
Истината е, че всичко над 15х.км. е бавно убиване на мотора. За мен и 15 е много, но да речем че при много хубави масла, не се стига до там.
Но разбира се това няма значение, понеже хората си карат няколко години колите и после ги взимаме ние. Мислиш ли, че Мерцедес, Ауди или БМВ не знаят, че смени над 15х.км. разрушават мотора. Знаят, но за сметка на това грам не им пука.
Това видях днес като снимки на един Audi мотор с 30х.км. смени, както си пишат
Едно малко по-кофти масълце и ще има грес за вратата на гаража с килограми
Прикачени файлове
#8
Публикувано 20 март 2015 - 13:25
Е,не,тва не е истина.
Не хапи този,който може да те изяде.
#9
Публикувано 20 март 2015 - 13:58
Истина си е
Toва е редовият VAG 3.2 мотор на истински 150ина х.км., но повечето изглеждат така, зависи от късмета на собственика. Моят беше значително по-добре, но пак си имаше oil sludge (за протокола: сега си е добре )
Тъпото е, че повечето масла водят до такива отлагания. И колкото повече се интересувам, толкова по-повторяеми резултати излизат.
5-30 маслата масово са температурно неустойчиви и водят до такива отлагания, а иронията е, че повечето нови двигатели са доста по-топли от тези от предните поколения, с цел оптимизация на КПД.
Досега не мога да намеря ясна индикация защо е така. Т.е. защо препоръчват да се кара с нисък индекс на температурна стабилност (30ката).
Подозирам, че просто производителите искат да оптимизират жизнения цикъл на колите. Т.е. ясно им е, че моторът ще върви добре много години, поне 3-400х.км. (да, дори и новите "кекави" мотори), ако се обслужва добре и с дългите сервизни интервали просто го пребиват, когато се предполага, че е време да я подмениш: т.е. 5 години нормална употреба.
Аз лично съм ги отебал и карам с 5-40, въпреки че за моята кола изрично в книжката пише 5-30. В момента съм с едно състезателно, синтетично, тройно-естерно английско масло, като му дойде времето за смяна, ми е много интересно какво ще излезе...
А от масовите масла, водят 0-40 Мобил-а за едно от най-универсално-добрите масла на пазара, от комерсиален производител.
Писал съм на братушките с молба да изтестват и Repsol-a, че засега съм доста доволен от него... Интересно ми е дали и то "карамелизира" така...
#10
Публикувано 20 март 2015 - 14:16
Напълно е възможно да имат такива задни мисли производителите . Но има и един друг момент. Масата хора са мързеливи и немарливи към подръжката на колите си, особено що се касае за малките градски коли. Тоест и на тях е добре дошло да ходят и да се занимават по-рядко. Пазара го изисква. Скоро гледах една сервизна книжка и колата беше минавала по 30к за два месеца и съответно смяна на масло. Представи си, ако трябваше да го сменя на 10, това значи на две седмици. Просто в западна Европа се кара по много и само по магистрали. У нас това 25-30 хиляди е безумно много като интервал.
#11
Публикувано 20 март 2015 - 22:40
Въздухът и атмосферата чак такова значение за маслото - надали имат. Но виж - колко се кара си има значение... едно е 30 хил. км. по магистрали и гасиш и палиш рядко и пердашиш по много, друго е една година - всеки ден по 5 км. на студен мотор и веднага гасиш. Има значение и какви студове стягат зимата... така че. Аз моето го сменям на 15, като се опитвам да го свърша, като стане на 10, ама докато намеря време да свърша и тая работа и току станали вече 15.
Но едно е 100% сигурно - по-честата смяна и по-малките интервали не могат да навредят на колата и двигателя, докато по-редките интервали и по-големия пробег могат.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#12
Публикувано 20 март 2015 - 23:41
По принцип всички маслари говорят,че маслото в Бг.трябва да се сменя по-често от предвиденото заради лошите горива и мръсните улици(запрашеност).
Такава клей като на снимките не съм виждал,освен ако в маслото не е сипано нещо друго по грешка.
Такава клей като на снимките не съм виждал,освен ако в маслото не е сипано нещо друго по грешка.
#13
Публикувано 21 март 2015 - 14:08
Примерно кило захар в резервоара
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#15
Публикувано 23 март 2015 - 16:06
хааа... в такъв случай, това долното важи за мен
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни