Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Новият антифриз по спецификация 325.5Антифриз за Е200CDI


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 март 2015 - 22:09

Здравейте,

Както се разбира от форумите по света, един от недостатъците на новите ОМ651 4-цилиндрови CDI-та (200/220/250CDI) са течове на антифриз. И моята W212 E200CDI 2010г. се разписа с този проблем. Подозирам, че е някъде около водната помпа (гарнитурата и). Скоро ще разглобявам, за да открия от къде тече. Но не за това търся мнения сега.

Проблемът ми е, че не мога да открия точната спецификация на антифриз-а, с които трябва да доливам, докато си оправя теча.

Изчетох доста по английски и немски форуми и онлайн магазини за части, но няма категорична информация какъв антифриз да се ползва.

Колата я взех с червен антифриз, не е ясно каква спецификация, но предполагаемо е тип за дълъг пробег (long-life).

 

В книжката на колата пише, че трябва да е по спецификация 310.1, ама това всъщност не е спецификация на конкретен тип антифриз. В онлайн базата за течности на Мерцедес BEVO има група антифризи по спецификация 325.5, в описанието на които пише:

    Commercial vehicles and industrial engines: usable for all engines according specification 310.1

 

Тоест би трябвало да става за моята кола. Това са най-новите антифризи G40/C40/G12++, който са червени или виолетови на цвят, за дълъг пробег. В българските магазини няма нито един антифриз по тази спецификация, макар да се намират някакви по спецификация G12++.

 

В същия BEVO сайт на Мерцедес пише същия код 310.1 в описанието и на старата спецификация 325.0.

Почти навсякъде по онлайн магазините за части пише, че за моя мотор трябва син по тази спецификация 325.0.

А както знаем, син и червен антифриз не бива да се смесват...

 

За мен лично, ходене в Балкан Стар е последна възможност, така че не е интересно решение.

 

Основния ми въпрос е ползвал ли е някой тази нова спецификация 325.5 и дали е безопасно да се долива такъв антифриз в новите CDI-та?

 

Вашите CDI коли произведени след 2009-та с какъв антифриз сте ги взели, син, червен, виолетов?


  • 0

#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 16 март 2015 - 23:54

Аз останах с впечатлението че 310.1 = 325.5 е за   Commercial vehicles and industrial engines 

 

Във WIS за антифризите намерих това : 

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  11fghj.PNG   190,64K   9 Брой сваляния
  • Прикачен файл  33fghjk.PNG   45,37K   9 Брой сваляния
  • Прикачен файл  22ghjkl;.PNG   18,75K   9 Брой сваляния

  • 1

#3 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 март 2015 - 19:06

Спецификацията 325.6 изглежда е същото като 325.5, но за антифриз готов за употреба (разреден).

В BEVO-то за 325.6 са включени част от същите марки и модели антифризи, като за 325.5.

За 325.6 пише следното:

 

Passenger vehicles and cross-country vehicles, passenger vehicle engines in commercial vehicles: prescribed for all engines, according specification 310.1


  • 0

#4 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 17 март 2015 - 20:04

Дилемата ти не е малка . 

При теб голямото чудене е с какъв антифриз да доливаш, когато дойде време 

за цялостна смяна ще ти е по лесно да вземеш решение . 

 

Аз когато сменявах антифриз профилактично на W210 преди много време се чудих, умувах,

накрая ме заболя главата от мислене и четене и го смених с Yacco LR organique- розов . 

Проблем не съм имал никакъв .

Когато сменявах антифриз на W220 профилактично че не се знае знае ли се направо отидох 

във Балкан Стар да ми го сменят . 

Разликата беше 100+лв но реших че си заслужава вместо да си затормозявам и малкото 

сиво вещество особено като си спомних каква драма беше предишния път . 


  • 1

#5 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 20 март 2015 - 23:15

Това, което разбрах от този Мерцедес документ

 

https://bevo.mercede.../Spec_310_1.pdf

 

е, че: За всички леки автомобили с двигатели OM1xx, ОМ2xx и OM6xx произведени до април 2014 може да се ползват антифризи по спецификация 325.0 и 326.0.

Новите спецификации 325.6 (концентрат) и 326.6 (разреден и готов за употреба) са подходящи за всички автомобили ("Usable for all vehicles").

 

Обсъжданите спецификации в началото на темата 325.5 и 326.5 се водят за товарни автомобили.

Вижда се също, че практически едни и същи продукти отговарят на спецификацията и за леки и за товарни автомобили.

 

Никъде не е ясно новите антифризи дали могат да се смесват със старите, което ми е най-интересно на мен до момента...


  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 20 март 2015 - 23:45

Дали толкова време и мисли хабите за храната която поемате!?
  • 0

#7 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 25 март 2015 - 21:56

Дали толкова време и мисли хабите за храната която поемате!?

 

 

 

Можеше тази толкова конкретна тема да мине и без неуместни и безсмислени коментари...


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 март 2015 - 10:06

Можеше тази толкова конкретна тема да мине и без неуместни и безсмислени коментари...

Коментара е за хора с чувство за хумор...
Много ми е чудно дали например в Балкан Стар не знаят каква течност се долива/налива на тоя автомобил!?
  • 1

#9 Blago

Blago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 220 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140, S320, 1998

Публикувано 26 март 2015 - 11:56

В контекста на темата, за мен е интересно дали все пак могат или не мога да се смесват различните видове антифриз.
Ще чакам развитието.
  • 0

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 март 2015 - 13:08

Може би в зависимост от това с какъв материал контактува течността се разграничават на различни групи.Вътре в групата може би са взаимозаменяеми.:-)
  • 0

#11 Simeon67

Simeon67

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес W212 Е350 CDI

Публикувано 07 април 2015 - 00:20

Колега живея в Германия и съм със синия антифриз, не знам за червения да има на Мерцедес. В България имам Ауди А4 и за него съм сигурен че е с червен, но моя мисля че ми го сменяха тук миналата година и пак повтарям е "син". Колата е: W212; 350 CDI; 2010год. 


  • 0

#12 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 май 2015 - 15:10

Колега какво стана с водната помпа, сменихте ли я или подлежи на ремонт.

Защото както гледам и аз съм тръгнал натам :)


  • 0

#13 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 май 2015 - 21:45

Купих втора употреба здрава водна помпа от Германия, ама нямам време да я сменя или по-точно отлагам за момента, в който ще сменя и антифриза.

Помпата е пластмасова и не изглежда надеждна. Колата ми е на оригинални 110 000км и фактът, че водната помпа сдала багажа на такъв малък пробег доказва, че е слаб дизайн. От две части е, които се стягат с торкс Т30 с дупка вътре. Винтовете са 5-6 и могат да се стегнат всички с по половин оборот без да се демонтира помпата. Моята като я стегнах, понамаля теча. Вероятно и за това се мотам с тоталната и смяна.


  • 0

#14 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 май 2015 - 21:53

Да, точно това направиха в сервиза. Стегнаха един болт и уж сега тече по-малко. Поръчах си нова от Англия, чакам я да дойде. С друг номер е, след 2013 се произвежда. Уж да е по-надежна. Остава сега и да стане, че трябва да я връщам иначе :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни