Има ли такова животно? Искам да го закарам ,при некой който разбира от 4 Матик ,щото ми премигва лампата на матика и според кодовете е некъф сензор на колелото?
4 Matic - Майстор който да разбира
Започната от GRP, 05 мар 2015 - 22:05:52
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 март 2015 - 22:05
#2
Публикувано 05 март 2015 - 23:25
Има.
Зависи до къде ти се пътува.
Нека първо се изкажат колегите от София, защото ти е по-близко.
Ако не ще ти дадем жокер.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#3
Публикувано 05 март 2015 - 23:32
Стар диагноза, казва си кой датчик, би трябвало и ABS/ESP/BAS да недоволстват, но пък кой знае как са написали софуера на 210ката.
После сменяш датчика и караш щастливо!
#4
Публикувано 06 март 2015 - 17:18
Айфеловата да се исказват вече
#5
Публикувано 06 март 2015 - 17:19
Имах в предвид "айде" , ма тъпия телефон е на друго мнение
#6
Публикувано 06 март 2015 - 17:28
Колега, имаш ЛС.
Дано да съм ти от полза.
Успех!
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#7
Публикувано 06 март 2015 - 17:39
Благодаря видях го
#8
Публикувано 07 март 2015 - 09:18
Аз съм с Е клас 124ка 300ТД 4 матик,по принцип на тази кола има ли букса за компютър да и се направи диагностика?Имам я от няколко месеца и съм я карал така доста по сняг понеже съм от Банско,усещам че включва 4матика обаче не мога отвътре да разбера всички колела ли въртят или само задния мост.Дайте някакви съвети.
#9
Публикувано 07 март 2015 - 16:50
Аз съм с Е клас 124ка 300ТД 4 матик,по принцип на тази кола има ли букса за компютър да и се направи диагностика?Имам я от няколко месеца и съм я карал така доста по сняг понеже съм от Банско,усещам че включва 4матика обаче не мога отвътре да разбера всички колела ли въртят или само задния мост.Дайте някакви съвети.
На тая кола няма кой знае какво да и се гледа с компютър,иначе има къде да се закачи.Предполагам имате сега сняг,вземи някой приятел да гледа от вън и като си върху сняг или лед дай рязко газ и той да гледа дали превъртат предните колела.
#10
Публикувано 08 март 2015 - 09:30
Ооо вчера го направих това колата ми напълни душата,качвах я по един баир,достъ стръмен и в завоите се виждаше през прозореца как предните колела хвърлят сняг дори над колата.Изкачи се без никакви проблеми.Обаче на моменти трудно включва,не знам защо,на всяко колело ли има датчик сигурно зависи кое колело пребоксува първо - не знам ...
#11
Публикувано 08 март 2015 - 10:49
Ти как разбираш,че трудно включва?Форматика на 124 е различен от тоя на 211 до колкото съм чел но в твоя случай мисля че няма значение.Нормално е в даден момент някоя гума да не се върти.
Това е за твоята кола: Mercedes-Benz 4MATIC
Тази марка, имаща безупречна репутация и добре установени традиции, е осъзнала навреме нуждата от подобна система, но същевременно не е искала да лиши клиентите си от усещането за управление на автомобил със задно предаване. И така създали система за 4х4 комбинирана с ABS датчици и многодисков хидравличен съединител за среден диференциал. В нормални обстоятелства колата е била само със задно предаване, докато датчиците на ABS системата следят непрекъснато оборотите на колелата и при появата на разлика мигновенно бива активиран хидравличния съединител и предната ос получава мощност, спомагаща за преодоляване на ситуацията. В момента, в който нещата се нормализират отново колата се връщала обратно на изцяло задно предаване.
На практика 4MATIC не работи нито по-зле, нито по-добре от други системи, но за жалост стойността и е по-висока от конкурентните продукти. Това за 211:
Новите 4-матици задвижват постоянно и 4-те колела. Идеята е колата да е предсказуема, ето защо разпределението на мощността към преден/заден мост е фиксирано. При 211 е 40% преден към 60% заден. 4-матика специално при 211 представлява 3 отворени дифа, а датчиците на АБС-а и спирачките симулират блокажи. За развлечение и повдигане на самочувствието:
Ето и нещо накратко за нашумялата покрай „добре облечените бизнесмени” G-класа. Първоначално тя е била замислена единствено като военна машина, позволяваща максимално висока проходимост, като същевременно е изключително проста като изпълнение. Никой не е предполагал, че някой ден ще се разхожда гордо из улиците на градовете, претендирайки за нещо голямо. И действително вече повече от 25 години Мерцедес доказват с този си модел, че не е чак толкова голяма философия да се констуира подобна машина. Всъщност, решението на задачата е изключително просто: конструкторите от Mercedes поставят 3 отворени диференциала, което ще рече, че нито един от тях не е умен и не може да преценява сам къде, кога и колко мощност трябва да предаде или да отнеме. Липсва изцяло и електроника, която да им дава съвети. С две думи всяко колело получава точно по една четвърт мощност от двигателя. Трикът на успеха е, че при нужда водачът ръчно може да блокира, чрез копче от таблото, всеки един от трите диференциaла по отделно или всички накуп. На практика дори и до ден днешен едва ли е измислен по-прост начин за разрешаване на проблема с излизането от кофти ситуация, когато си затънал някъде. Лошата новина е, че това коства прекалено много сила и прави дори пет литров V8 двигател да изглежда немощен, но и за това хората са измислили поговорката за гребенчето и брадата. Апропо, AMG прави подарък на G-Класата за 25-тия й рожден ден, като и подарява 5.5 литрово „гребенче” с принудително пълнене с помощта на компресор.
Публикувано изображение
Това е за твоята кола: Mercedes-Benz 4MATIC
Тази марка, имаща безупречна репутация и добре установени традиции, е осъзнала навреме нуждата от подобна система, но същевременно не е искала да лиши клиентите си от усещането за управление на автомобил със задно предаване. И така създали система за 4х4 комбинирана с ABS датчици и многодисков хидравличен съединител за среден диференциал. В нормални обстоятелства колата е била само със задно предаване, докато датчиците на ABS системата следят непрекъснато оборотите на колелата и при появата на разлика мигновенно бива активиран хидравличния съединител и предната ос получава мощност, спомагаща за преодоляване на ситуацията. В момента, в който нещата се нормализират отново колата се връщала обратно на изцяло задно предаване.
На практика 4MATIC не работи нито по-зле, нито по-добре от други системи, но за жалост стойността и е по-висока от конкурентните продукти. Това за 211:
Новите 4-матици задвижват постоянно и 4-те колела. Идеята е колата да е предсказуема, ето защо разпределението на мощността към преден/заден мост е фиксирано. При 211 е 40% преден към 60% заден. 4-матика специално при 211 представлява 3 отворени дифа, а датчиците на АБС-а и спирачките симулират блокажи. За развлечение и повдигане на самочувствието:
Ето и нещо накратко за нашумялата покрай „добре облечените бизнесмени” G-класа. Първоначално тя е била замислена единствено като военна машина, позволяваща максимално висока проходимост, като същевременно е изключително проста като изпълнение. Никой не е предполагал, че някой ден ще се разхожда гордо из улиците на градовете, претендирайки за нещо голямо. И действително вече повече от 25 години Мерцедес доказват с този си модел, че не е чак толкова голяма философия да се констуира подобна машина. Всъщност, решението на задачата е изключително просто: конструкторите от Mercedes поставят 3 отворени диференциала, което ще рече, че нито един от тях не е умен и не може да преценява сам къде, кога и колко мощност трябва да предаде или да отнеме. Липсва изцяло и електроника, която да им дава съвети. С две думи всяко колело получава точно по една четвърт мощност от двигателя. Трикът на успеха е, че при нужда водачът ръчно може да блокира, чрез копче от таблото, всеки един от трите диференциaла по отделно или всички накуп. На практика дори и до ден днешен едва ли е измислен по-прост начин за разрешаване на проблема с излизането от кофти ситуация, когато си затънал някъде. Лошата новина е, че това коства прекалено много сила и прави дори пет литров V8 двигател да изглежда немощен, но и за това хората са измислили поговорката за гребенчето и брадата. Апропо, AMG прави подарък на G-Класата за 25-тия й рожден ден, като и подарява 5.5 литрово „гребенче” с принудително пълнене с помощта на компресор.
Публикувано изображение
#12
Публикувано 08 март 2015 - 12:32
Благодаря,тук прочетох доста полезна информация.Включва трудно имам в предвид че по някога задните колела буксуват а не светва лампата на таблото и не се усеща промяна,а има моменти в коита и леко приплъзване я светва и се усеща как колата влиза в пътя.Браво на германеца,направил е страхотна кола...
#13
Публикувано 12 март 2015 - 14:50
Станала е грешка , тя и мойта кола е 124ка , ако може мода да премести темата?
#14
Публикувано 15 март 2015 - 21:19
Аре бе момчета даите някой в София , преди да тръгна да пътувам където ме праща колегата
#15
Публикувано 17 март 2015 - 08:27
Има ли такова животно? Искам да го закарам ,при некой който разбира от 4 Матик ,щото ми премигва лампата на матика и според кодовете е некъф сензор на колелото?
Колега, ако обичаш обясни по-старателно?
За тая елементарна интервенция не ти трябва топ дзвер, почистването на датчиците може да се направи и от животинче!
'Примигва', значи ли 'светва и изгасва' или мъждука без да светва изцяло?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни