Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос за монтаж на прибор за температурата на антифриза


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 27 февруари 2015 - 12:49

Здравейте,

Твърдо съм решил да оправя непсраведливостта на немските инженери при W168 относно игнорирането на прибор на таблото за показване на температурата на охлаждащата течност (антифриза).

Насочих се към афтърмаркет прибор в комплект със сензор от ибея (към 15 лв.), по-специално този, който съм приложил на снимката.

 

Изниква следния въпрос: Къде да забуча самия сензор, за да отчита правилно?  Въртях, сучих се, гледах по двигателя за пропка с навит болт на нея. Пипах и около термостата и темп.датчик зад него, но никъде не видях свободна (то не че има много удобно място за гледане де).

Четох разни мнения за пробиване на казанчето на антифриза (представям си го с монтаж там на една преходна гайка, на която да се навие сензора), но дупчене там ми се струва прекалено побългаряване. А и се съмнявам дали температурата в казанчето е еднаква на тази на антифриза в двигателя.

 

Така че ми е необходимо конкретно предположение, което да ме насочи къде мога да навия сензора.

 

Предполагам, че окабеляването няма да ми се опре, но за него ще питам вполедствие.

 

 

Прикачени файлове


  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 февруари 2015 - 14:03

Дано е хубав, че тези за 15лв не знам колко са точно.

не ти трябва температурата на казанчето, интересува те температурата в блока. Т.е. някъде около тялото на термостата е най-добре. Предполагам ще трябва да жертваш едно термостатно тяло, ако си с метално и да навиеш сендъра на него.

 

Алтернативно... кво ти пука за температурата :) нямаш ли скрито меню, в което да я гледаш?

Че в момента 3 от колите нямат такава стрелка и съм сигурен, че доста внимателно следят температурните данни на антифриза и ще изквичат доста преди да стане проблем.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#3 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 28 февруари 2015 - 23:20

Според мен, за да не се нарушава фабричната изработка най-добре е този датчик да бъде монтиран на горния маркуч на радиатора максимално близко, колкото е възможно до двигателя.

Така грешката от измерваната температура ще е минимална, а ефекта ще е същия, какъвто се цели.

Изпълнението не е трудно за реализация.

Успех, колега!


Този пост е редактиран от sv_trener: 28 февруари 2015 - 23:20

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#4 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 01 март 2015 - 00:04

Ако наистина няма свободни пробки на блока където да навиеш сензора, и ако още не си го поръчал това нещо, аз бих намерил информация какви съпротивления дава оригиналния датчик при различните температури, взема се сигнал от него и да си направя едно малко диодно табло, примерно 3 диодчета, единия да светва при 80 градуса, другия при 90, третия при 100, повече според мен няма да ти трябва. Ще е доста по-цивилизовано, винаги ще можеш да го махнеш ако решиш, без да оставяш следи. А и при варианта на който си се спрял, дори и да измислиш къде да монтираш лесно сензора, пак остава проблема къде ще монтираш уреда, предполагам няма да си го завинтиш за таблото.


  • 0
Follow your own star...

#5 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 март 2015 - 10:11

Аз също съм въръл противник на това да не ти показва температурата на таблото. Хубаво ,ако тръгне да грее ще изпищи, а как ще разбереш ако ти запече термостата??
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#6 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 01 март 2015 - 11:38

Аз също съм въръл противник на това да не ти показва температурата на таблото. Хубаво ,ако тръгне да грее ще изпищи, а как ще разбереш ако ти запече термостата??

То пак ще се разпищи, ама вече работата ще е дебела.

И аз се чудя защо го няма този уред, но то по принцип на А класата кое ли ѝ е направено както трябва?


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#7 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 02 март 2015 - 21:25

Благодаря за мненията.

Значи, тъй като ще купувам нов термостат тия дни, да ползвам стария, като го продупча и да навия сензора на него? И предполагам, да го монтирам на дебелия маркуч след работещия термостат, максимално близо до него? Ако става така, верно не звучи сложно - само трябва да купя още малко от дебелия маркуч.

За съжаление скрито меню за температурата на охлаждащата течност няма встрани от elm327 с блутут към телефона, което е прекалена разправия и не става за постоянно.

Тя ако тръгне да прегрява, само ще светне червено лампата на антифриза, което е късно.

В конкретния случай ме издразни че няма как да видя че термостата понякога не отваря и върти само малкия кръг, при което радиатора леден на допир, горния маркуч не е надут и парещ, а парното духа топло ще стопи решетките направо. 


  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#8 osmandjikov

osmandjikov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 02 март 2015 - 23:15

Аз бих го монтирал преди термостата тоест на малкия кръг.След термостата няма да дава точни показания или поне така си мисля защото на всички автомобили датчика е някъде из малкия кръг.Поправете ме ако греша.


  • 4




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни