Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 2 гласа

Грижа за пръскалките на челното стъкло


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#16 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юни 2015 - 13:00

Най-вероятно ще послушам съвета на колегата sv_trener , но въпреки това снимах казанчето както бях обещал вчера. Ако някой има идея как се сваля това чудо без да има неблагоприятни последствия, ще му бъда благодарен да сподели.

 

Така ми изглежда казанчето, както се вижда има маркучи, които са вързани към тръбичките влизащи в казанчето:

Прикачен файл  IMG_20150626_125504.jpg   55,37K   8 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125530.jpg   94,9K   6 Брой сваляния

 

От вътрешната страна на маркуча, който е на снимката долу минава кабелчето, което е за подгрева, затова не мога да го срежа:

Прикачен файл  IMG_20150626_125514.jpg   63,73K   6 Брой сваляния

 

Ето на тези снимки се виждат много добре тръбичките, които според мен служат за подгряването на течността:

Прикачен файл  IMG_20150626_125709.jpg   100,12K   6 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125719.jpg   136,66K   6 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125725.jpg   60,86K   6 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125733.jpg   105,3K   6 Брой сваляния  

 

А тук съм снимал местата на които според мен се държи самото казанче:

Прикачен файл  IMG_20150626_125755.jpg   90,31K   7 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125846.jpg   131,38K   6 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150626_125650.jpg   116,93K   6 Брой сваляния

 

 

Много ми се иска да го сваля, да го накисна хубаво и да изстържа налепите от котления камък, но моите опасния са няколко:

1. През тези маркучи, които са отгоре на казанчето и влизат в тръбичките минава ли някаква течност ? Дали не минава антифриз, който като загрее колата подгрява и течността с помощта на спираловидните тръбички ?

2. На какъв принцип са тези тръбички, как са закрепени и как мога да ги сваля заедно с казанчето. Където съм оградил с по-малкото кръгче ми е интересно, накъде продължава тази тръба явно излиза от самото казанче и отива някъде другаде ?

Прикачен файл  IMG_20150626_125733_1.jpg   109,85K   6 Брой сваляния


Този пост е редактиран от Velazkes: 26 юни 2015 - 13:00

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#17 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 26 юни 2015 - 13:36

Явно не четеш....намери болтове с които да затапиш маркучите, да не тече антифриз от тях.
  • 0

#18 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юни 2015 - 13:59

ОК! А нагревателя ще си остане вътре ли ? Трябва ли да го откачам и него по някакъв начин ?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#19 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 26 юни 2015 - 14:48

Карам подред

-махаш буксата която е към помпичката за течността

-махаш буксата която е за сигнализация/мерене равнището на течността

след това

-хващаш клещата стискаш едната стяга на нагревателчето и я преместваш по назад на маркуча и вадиш и самия маркуч затапваш с болтче 6 милиметра е мисля /между другото Ivan W210 и аз се с болтчета запусшвам когато стават де/ за да не тече антифриза

- другия маркуч по същия начин ПОМНИ ИМ МЕСТАТА и да нагревателчето си остава вътре нищо бе пречи

-развиваш болта който се вижда на втората снимка долу /мисля е само той/

-разбиджиткваш напред назад нагоре надолу и ще си покаже кое как излиза останалите опорни точки са копчета и втулки леко леко с отверчица или там каквото ти е удобно и ще излезне.

 

Почистването става както ти си прецениш препарати и похвати в изобилие. Късмет и успех.

 

П.П. Тва дето питаш е мъничко термостатно тяло /по спомен/ все пак не може и течността за чистачките да се нагрява до 80 градуса по Целзии та така.


Този пост е редактиран от Ванюша: 26 юни 2015 - 14:52

  • 2

#20 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 юни 2015 - 14:51

Аз по-чисто казанче не съм виждал...
Ако те е страх да го сваляш,защо не го напръскаш с обезмаслител за да се изчистят мазнотиите за които говориш пък после му слагай оцет.
  • 0

#21 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юни 2015 - 18:16

Благодаря на всички колеги за полезните съвети, които получих. Колегата Ванюша много точно и с правилна последователност е описал стъпките за свалянето на казанчето.

 

Мисля да пробвам да го сваля (в Неделя), ако нещо видя зор ще му сипя кило оцет и ще пръскам на воля докато не се прочисти добре  ;)

 

Ще взема и фото с мен за да има материал, който да е от полза и на другите колеги с подобен проблем.

 

Благодарско за помощта момчета   :beer


Този пост е редактиран от Velazkes: 26 юни 2015 - 18:17

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#22 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юни 2015 - 23:23

Има и по-прост,но ефикасен метод:Аз го ползвам всяка пролет и есен.

Взимам маркуча с който си "претакам зелето" или нещо подобно и едно туба от 6 литра и "претаквам"казанчето като гледам маркуча да е до дъното и да събере всички мърсотии от дъното.Има малко неприятен вкус.След което с марля и цедка филтрирам течността според сезона.Нищо не се разкачва,но върши работа.

Ползвайте си по-често пръскалките така течността винаги ще е прясна.

Успех.


  • 1
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#23 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 28 юни 2015 - 09:14

Да споделя опита си: когато оригиналните пръскалки се счупят, а новите са само с поръчка (и цифра!) като временно решение за купе W202 най-подхождат пръскалки (без подгряване) от Ауди 80 (3лв/бр.).  Те също имат по две дюзи и искат много лека намеса с джобно ножче.


  • 2

#24 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2015 - 15:43

Колеги крайната цел е изпълнена за моя изненада без никакви препятствия. Оказа се, че свалянето на казанчето става много лесно. Както бях обещал взех телефона и направих снимки стъпка по стъпка както беше писал колегата.

 

Прикачен файл  IMG_20150628_134609.jpg   93K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_134709.jpg   193,17K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_135136.jpg   80,75K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_135150.jpg   70,75K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_135306.jpg   73,49K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_140839.jpg   78,92K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_141727.jpg   93,45K   4 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_141746.jpg   97,36K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_141756.jpg   90,04K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_141854.jpg   107,58K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_142056.jpg   102,13K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_142244.jpg   100,45K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_142702.jpg   95,02K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_142714.jpg   73,05K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_142813.jpg   125,66K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_143628.jpg   177,08K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_143646.jpg   163,91K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_144122.jpg   188,96K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_144135.jpg   161,11K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_152935.jpg   114,27K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_154528.jpg   109,78K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_154830.jpg   84,45K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_155113.jpg   54,09K   3 Брой сваляния  

 

След като се накисна хубаво с оцета около час-два, изплакнах добре съда отвътре и го измих отвън. Крайния резултат е повече от задоволителен. Казанчето стана като чисто ново, ето и доказателството за това:

 

Прикачен файл  IMG_20150628_170619.jpg   85,77K   3 Брой сваляния   Прикачен файл  IMG_20150628_170722.jpg   86,43K   3 Брой сваляния   Прикачен файл  IMG_20150628_170652.jpg   103,96K   3 Брой сваляния    Прикачен файл  IMG_20150628_170703.jpg   102,58K   3 Брой сваляния

 

Много съм доволен от резултата, само че се натъкнах на нещо много странно, за което не знам каква е причината. Става въпрос за една букса под казанчето хваната за купето (най-вероятно за маса), която стои свободно, а до нея имаше оголен кабел измъкнат явно от нея. Проследих кабела и установих, че води до хидравличната помпа. Сигурно някой е правил нещо преди мен - дали нарочно е измъкнал този кабел или са сменяли хидравлична помпа и са забравили да го закачат си остава загадка.

 

Прикачен файл  IMG_20150628_143927.jpg   252,59K   2 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_143951-1.jpg   161,64K   2 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_144004.jpg   130,84K   2 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_144019-1.jpg   252,9K   3 Брой сваляния  Прикачен файл  IMG_20150628_144055.jpg   170,74K   3 Брой сваляния  


Този пост е редактиран от Velazkes: 28 юни 2015 - 21:37

  • 3
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#25 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2015 - 10:40

Малките гъдели, които доставят много кеф. Евала.

Това е маса, която се откъсва от клемата. Аз лично ги подменям с обикновен дебел аудио кабел (от тези силовите към усилвателите, които се продават навсякъде, със силиконовите изолации).

Запоявам си нови клеми, пляскам отгоре един термошлаух и става като ново :)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#26 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2015 - 11:40

Благодаря за инфото колега! Интересува ме обаче каква роля играе масата, смисъл такъв когато е била откачена дали нещо не е работило и сега като си я закача ще има ли някаква промяна в нещо ?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#27 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2015 - 14:02

Не, обща маса е. Има много такива маси в купето между различните детайли. Тази маса не ти прекъсва верига. 100% може и без нея, но щом са я сложили, нека си е там.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#28 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 29 юни 2015 - 18:22

Много хубаво е станало. Поздравления. Надъхах се и аз да го изчистя.

 

П.П. Той кдл е казал ма и аз да си напиша ,вържи си е прекъсната жичка ,ама няма да е лошо да намериш една по дългичка ,че като гледам тая май е била доста опъната та там май и е косура.


  • 0

#29 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2015 - 19:03

Да наистина стана много добре. Водих се по твоите съвети Ванюша , за което ти благодаря!
 
Относно този кабел като гледам дължината му е добре, на тази снимка виждам, че е достатъчно дълъг:
 
Прикачен файл  IMG_20150628_144019.jpg   248,07K   2 Брой сваляния

 

Иначе самия кабел е доста дебеличък, мисля да го оголя повече и да му купя една нова клема, която да я запоя и ще стане супер.

 


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#30 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 30 юни 2015 - 07:01

 

Да наистина стана много добре. Водих се по твоите съвети Ванюша , за което ти благодаря!
 
Относно този кабел като гледам дължината му е добре, на тази снимка виждам, че е достатъчно дълъг:

Иначе самия кабел е доста дебеличък, мисля да го оголя повече и да му купя една нова клема, която да я запоя и ще стане супер.

 

Няма да е зле да погледнеш дали я има сигурната маса долу под колата между купето и двигателя. Обикновено като се скъса или я няма се получава този ефект с тази допълнителната маса.

Допълнителната маса за мен е абсолютно излишна ако тази отдолу е сигурна.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни