Jump to content

  •  

Photo
* * * * - 2 votes

Грижа за пръскалките на челното стъкло


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#16 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 26 June 2015 - 13:00

Най-вероятно ще послушам съвета на колегата sv_trener , но въпреки това снимах казанчето както бях обещал вчера. Ако някой има идея как се сваля това чудо без да има неблагоприятни последствия, ще му бъда благодарен да сподели.

 

Така ми изглежда казанчето, както се вижда има маркучи, които са вързани към тръбичките влизащи в казанчето:

Attached File  IMG_20150626_125504.jpg   55.37K   8 downloads  Attached File  IMG_20150626_125530.jpg   94.9K   6 downloads

 

От вътрешната страна на маркуча, който е на снимката долу минава кабелчето, което е за подгрева, затова не мога да го срежа:

Attached File  IMG_20150626_125514.jpg   63.73K   6 downloads

 

Ето на тези снимки се виждат много добре тръбичките, които според мен служат за подгряването на течността:

Attached File  IMG_20150626_125709.jpg   100.12K   6 downloads  Attached File  IMG_20150626_125719.jpg   136.66K   6 downloads  Attached File  IMG_20150626_125725.jpg   60.86K   6 downloads  Attached File  IMG_20150626_125733.jpg   105.3K   6 downloads  

 

А тук съм снимал местата на които според мен се държи самото казанче:

Attached File  IMG_20150626_125755.jpg   90.31K   7 downloads  Attached File  IMG_20150626_125846.jpg   131.38K   6 downloads  Attached File  IMG_20150626_125650.jpg   116.93K   6 downloads

 

 

Много ми се иска да го сваля, да го накисна хубаво и да изстържа налепите от котления камък, но моите опасния са няколко:

1. През тези маркучи, които са отгоре на казанчето и влизат в тръбичките минава ли някаква течност ? Дали не минава антифриз, който като загрее колата подгрява и течността с помощта на спираловидните тръбички ?

2. На какъв принцип са тези тръбички, как са закрепени и как мога да ги сваля заедно с казанчето. Където съм оградил с по-малкото кръгче ми е интересно, накъде продължава тази тръба явно излиза от самото казанче и отива някъде другаде ?

Attached File  IMG_20150626_125733_1.jpg   109.85K   6 downloads


Edited by Velazkes, 26 June 2015 - 13:00 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#17 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 26 June 2015 - 13:36

Явно не четеш....намери болтове с които да затапиш маркучите, да не тече антифриз от тях.
  • 0

#18 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 26 June 2015 - 13:59

ОК! А нагревателя ще си остане вътре ли ? Трябва ли да го откачам и него по някакъв начин ?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#19 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 26 June 2015 - 14:48

Карам подред

-махаш буксата която е към помпичката за течността

-махаш буксата която е за сигнализация/мерене равнището на течността

след това

-хващаш клещата стискаш едната стяга на нагревателчето и я преместваш по назад на маркуча и вадиш и самия маркуч затапваш с болтче 6 милиметра е мисля /между другото Ivan W210 и аз се с болтчета запусшвам когато стават де/ за да не тече антифриза

- другия маркуч по същия начин ПОМНИ ИМ МЕСТАТА и да нагревателчето си остава вътре нищо бе пречи

-развиваш болта който се вижда на втората снимка долу /мисля е само той/

-разбиджиткваш напред назад нагоре надолу и ще си покаже кое как излиза останалите опорни точки са копчета и втулки леко леко с отверчица или там каквото ти е удобно и ще излезне.

 

Почистването става както ти си прецениш препарати и похвати в изобилие. Късмет и успех.

 

П.П. Тва дето питаш е мъничко термостатно тяло /по спомен/ все пак не може и течността за чистачките да се нагрява до 80 градуса по Целзии та така.


Edited by Ванюша, 26 June 2015 - 14:52 .

  • 2

#20 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 26 June 2015 - 14:51

Аз по-чисто казанче не съм виждал...
Ако те е страх да го сваляш,защо не го напръскаш с обезмаслител за да се изчистят мазнотиите за които говориш пък после му слагай оцет.
  • 0

#21 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 26 June 2015 - 18:16

Благодаря на всички колеги за полезните съвети, които получих. Колегата Ванюша много точно и с правилна последователност е описал стъпките за свалянето на казанчето.

 

Мисля да пробвам да го сваля (в Неделя), ако нещо видя зор ще му сипя кило оцет и ще пръскам на воля докато не се прочисти добре  ;)

 

Ще взема и фото с мен за да има материал, който да е от полза и на другите колеги с подобен проблем.

 

Благодарско за помощта момчета   :beer


Edited by Velazkes, 26 June 2015 - 18:17 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#22 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1,012 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new

User's Awards

101
10
3
Garage View Garage

Posted 26 June 2015 - 23:23

Има и по-прост,но ефикасен метод:Аз го ползвам всяка пролет и есен.

Взимам маркуча с който си "претакам зелето" или нещо подобно и едно туба от 6 литра и "претаквам"казанчето като гледам маркуча да е до дъното и да събере всички мърсотии от дъното.Има малко неприятен вкус.След което с марля и цедка филтрирам течността според сезона.Нищо не се разкачва,но върши работа.

Ползвайте си по-често пръскалките така течността винаги ще е прясна.

Успех.


  • 1
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#23 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Posts:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Posted 28 June 2015 - 09:14

Да споделя опита си: когато оригиналните пръскалки се счупят, а новите са само с поръчка (и цифра!) като временно решение за купе W202 най-подхождат пръскалки (без подгряване) от Ауди 80 (3лв/бр.).  Те също имат по две дюзи и искат много лека намеса с джобно ножче.


  • 2

#24 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 28 June 2015 - 15:43

Колеги крайната цел е изпълнена за моя изненада без никакви препятствия. Оказа се, че свалянето на казанчето става много лесно. Както бях обещал взех телефона и направих снимки стъпка по стъпка както беше писал колегата.

 

Attached File  IMG_20150628_134609.jpg   93K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_134709.jpg   193.17K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_135136.jpg   80.75K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_135150.jpg   70.75K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_135306.jpg   73.49K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_140839.jpg   78.92K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_141727.jpg   93.45K   4 downloads  Attached File  IMG_20150628_141746.jpg   97.36K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_141756.jpg   90.04K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_141854.jpg   107.58K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_142056.jpg   102.13K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_142244.jpg   100.45K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_142702.jpg   95.02K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_142714.jpg   73.05K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_142813.jpg   125.66K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_143628.jpg   177.08K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_143646.jpg   163.91K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_144122.jpg   188.96K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_144135.jpg   161.11K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_152935.jpg   114.27K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_154528.jpg   109.78K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_154830.jpg   84.45K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_155113.jpg   54.09K   3 downloads  

 

След като се накисна хубаво с оцета около час-два, изплакнах добре съда отвътре и го измих отвън. Крайния резултат е повече от задоволителен. Казанчето стана като чисто ново, ето и доказателството за това:

 

Attached File  IMG_20150628_170619.jpg   85.77K   3 downloads   Attached File  IMG_20150628_170722.jpg   86.43K   3 downloads   Attached File  IMG_20150628_170652.jpg   103.96K   3 downloads    Attached File  IMG_20150628_170703.jpg   102.58K   3 downloads

 

Много съм доволен от резултата, само че се натъкнах на нещо много странно, за което не знам каква е причината. Става въпрос за една букса под казанчето хваната за купето (най-вероятно за маса), която стои свободно, а до нея имаше оголен кабел измъкнат явно от нея. Проследих кабела и установих, че води до хидравличната помпа. Сигурно някой е правил нещо преди мен - дали нарочно е измъкнал този кабел или са сменяли хидравлична помпа и са забравили да го закачат си остава загадка.

 

Attached File  IMG_20150628_143927.jpg   252.59K   2 downloads  Attached File  IMG_20150628_143951-1.jpg   161.64K   2 downloads  Attached File  IMG_20150628_144004.jpg   130.84K   2 downloads  Attached File  IMG_20150628_144019-1.jpg   252.9K   3 downloads  Attached File  IMG_20150628_144055.jpg   170.74K   3 downloads  


Edited by Velazkes, 28 June 2015 - 21:37 .

  • 3
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#25 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 June 2015 - 10:40

Малките гъдели, които доставят много кеф. Евала.

Това е маса, която се откъсва от клемата. Аз лично ги подменям с обикновен дебел аудио кабел (от тези силовите към усилвателите, които се продават навсякъде, със силиконовите изолации).

Запоявам си нови клеми, пляскам отгоре един термошлаух и става като ново :)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#26 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 29 June 2015 - 11:40

Благодаря за инфото колега! Интересува ме обаче каква роля играе масата, смисъл такъв когато е била откачена дали нещо не е работило и сега като си я закача ще има ли някаква промяна в нещо ?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#27 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 June 2015 - 14:02

Не, обща маса е. Има много такива маси в купето между различните детайли. Тази маса не ти прекъсва верига. 100% може и без нея, но щом са я сложили, нека си е там.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#28 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 29 June 2015 - 18:22

Много хубаво е станало. Поздравления. Надъхах се и аз да го изчистя.

 

П.П. Той кдл е казал ма и аз да си напиша ,вържи си е прекъсната жичка ,ама няма да е лошо да намериш една по дългичка ,че като гледам тая май е била доста опъната та там май и е косура.


  • 0

#29 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 29 June 2015 - 19:03

Да наистина стана много добре. Водих се по твоите съвети Ванюша , за което ти благодаря!
 
Относно този кабел като гледам дължината му е добре, на тази снимка виждам, че е достатъчно дълъг:
 
Attached File  IMG_20150628_144019.jpg   248.07K   2 downloads

 

Иначе самия кабел е доста дебеличък, мисля да го оголя повече и да му купя една нова клема, която да я запоя и ще стане супер.

 


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#30 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 30 June 2015 - 07:01

 

Да наистина стана много добре. Водих се по твоите съвети Ванюша , за което ти благодаря!
 
Относно този кабел като гледам дължината му е добре, на тази снимка виждам, че е достатъчно дълъг:

Иначе самия кабел е доста дебеличък, мисля да го оголя повече и да му купя една нова клема, която да я запоя и ще стане супер.

 

Няма да е зле да погледнеш дали я има сигурната маса долу под колата между купето и двигателя. Обикновено като се скъса или я няма се получава този ефект с тази допълнителната маса.

Допълнителната маса за мен е абсолютно излишна ако тази отдолу е сигурна.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users