Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 2 гласа

Грижа за пръскалките на челното стъкло


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#1 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 26 февруари 2015 - 22:20

Едва ли има някой, който не е имал проблем със запушени и не добре работещи пръскалки на челното стъкло.

Лично аз този проблем го реших много лесно.

По принцип в казанчето на стъкломиещото устройство се налива течност за чистачки.

Да, но има хора, които наливат там какво ли не, включително и вода направо от водопроводната мрежа.

При това положение няма как да се избегне образуването на така наречения котлен камък, който като попадне в пръскалките ги запушва и от там се започва леко ходене по мъките.

Най-безболезнения вариант е да се сипе в казанчето известно количество оцет, който разтваря котления камък и да се покара така.

След това пак се сипва вода и нещата се повтарят.

Решението е лесно и много евтино.

Прекъсвате където ви е удобно маркучето и на прекъснатата част си слагате един най-обикновен филтър за бензин.

Той обира мизерийките и така никога повече няма да имате проблеми с пръскалките, а те идват обикновено в най-неподходящия момент.

Приятно и безаварийно пътуване на всички!

 

Прикачени файлове


  • 3

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 26 февруари 2015 - 22:36

Само да поясня.

Не вземайте филтър за нафта - той не пропуска вода и няма да свърши работа.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2015 - 07:59

Напълно съгласен, с едно уточнение: преди да резнете маркуча, проверете откъде минава токът за подгряването на пръскалките! При някои модели самият маркуч има вградени проводници за пръскалките. Темата е в раздел за Ц класа, но някой може да реши да го приложи и на други модели. Режеш маркуча и край с подгряването, а този проводник е така направен, че практически няма снаждане след това!

А аз имам друг проблем - на една от пръскалките имам запушване, но не е котлен камък, а някакви сини конци или по-скоро тънки пластмасови стружки и не мога, да ги извадя вече доста време. По принцип сипвам само от проверени места, но, за съжаление, в няколко редки случая съм сипвал от лейки на бензиностанции...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 185 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Публикувано 28 февруари 2015 - 09:37

Много полезна тема, благодаря :beer


  • 0

:flagmbcb


#5 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 28 февруари 2015 - 11:17

Напълно съгласен, с едно уточнение: преди да резнете маркуча, проверете откъде минава токът за подгряването на пръскалките! При някои модели самият маркуч има вградени проводници за пръскалките. Темата е в раздел за Ц класа, но някой може да реши да го приложи и на други модели. Режеш маркуча и край с подгряването, а този проводник е така направен, че практически няма снаждане след това!

А аз имам друг проблем - на една от пръскалките имам запушване, но не е котлен камък, а някакви сини конци или по-скоро тънки пластмасови стружки и не мога, да ги извадя вече доста време. По принцип сипвам само от проверени места, но, за съжаление, в няколко редки случая съм сипвал от лейки на бензиностанции...

На един приятел имаше подобни мизерии и постоянно се запушваше пръскалката.

Успяхме да извадим съчмата и наистина излезнаха много боклуци от там.

После връщането на съчмата беше леко приключение, но се получи успешно.

Може да погледнеш дали позволява при теб да се извади.

Благодаря за уточнението за кабелите за подгрева.

При мен тези кабели са отделно и не са в този маркуч и не се сетих, че при някои модели за изляти направо с него.

Иначе не е проблем и да се срежат да се прекарат нови кабели.


Този пост е редактиран от sv_trener: 28 февруари 2015 - 11:33

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2015 - 12:07

При мен също е с отделни кабели, но на s класата на брадъра, кабела е в маркуча и някой го е рязал, та правихме домашни снадки. Затова го казвам, да се знае.

Иначе моите пръскалки са лепени, че бяха счупени щуцерите и са малко тегави за сваляне... ама ще ги гледам пак.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2015 - 15:25

Имах запушване на едната пръскалка (някаква шушка беше попаднала) с тънко телче като я отпушвах отиваше в другия отвор на същата пръскалка. проблема го реших като откачих маркуча от пластмасата на пръскалката и с маркуч за вакуми и вода пръсках  и в двата отвора с голяма струя. След това проблеми не съм имал.


  • 0

#8 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 12 март 2015 - 08:57

И доста важно е да споменем, че свалянето на пластмасовите части с щипки по колата се прави на ТОПЛО време или топло място, защото на студено пластмасата си губи еластичността и се влиза в едни други филми за търсене на резервни части.


  • 1

#9 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 14 март 2015 - 00:22

И доста важно е да споменем, че свалянето на пластмасовите части с щипки по колата се прави на ТОПЛО време или топло място, защото на студено пластмасата си губи еластичността и се влиза в едни други филми за търсене на резервни части.

Не само с пръскалките, ми с всички пластмасови части е така. Щипки и други подобни.

Ако е студено навън най-добре е колата да се остави поне една нощ да престои в топъл гараж.

В противен случай филма е гарантиран.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 март 2015 - 16:38

И аз да ви кажа нещо което видях.
В гърловината на казанчето за течността на чистачките се поставя мрежичка като на казанчето за спирачна течност.В нея се сипва калгон на прах...
Другата грижа е да ползваш зимата зимна течност,а лятото-лятна.Ако трябва да се разрежда не от чешмата,а с дейонизирана(дестилирана).
  • 0

#11 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 юни 2015 - 15:17

Темата определено е полезна, благодаря на колегата. Моя Мерцедес е W210 / 1998г. / Kompressor, но предполагам че проблема е единтичен с C-класата както и казанчетата.

 

От известно време насам когато пръсна течност остават едни бели следи по стъклото след като чистачката изчисти.

 

Мисля, че тези остатъчни следи са от котления камък в казанчето ми. Съдя по факта, че чистачката ми е нова, стъклото също, а течността за чистачки е лятна със спазено съотношение 1:3, като водата е дестилирана. Забелязах обаче когато наливах течността и водата как едни малки бели парцалчета (сигурно стотици на брой) как се джуркат във казанчето, а след като се успокои течността се утаяват на дъното.

 

При мен лошото е, че имам подгрев във самите маркучи, които влизат в казанчето, което ме ограничава да ги срежа за да сложа филтър както каза колегата. Другото лошо нещо е, че свалянето на казанчето за да го промия според мен пак ще е изпитание. През капачката на казанчето, освен че влизат макручи, минават и тръбички, които вътре се съединяват като спирала (наподобява нагревател) и се свързват с пода на казанчето.

 

В крайна сметка ми остава най-безболезния вариант - този с оцета. Интересува ме какъв трябва да бъде - ябълков или винен (може би винения е по-силен) и горе-долу какво съотношение с вода да го смеся ? Опасявам се да не стане прекалено силен разтвор (все пак е киселина) или пък прекалено слаб и да не свърши работа. Благодаря предварително!


Този пост е редактиран от Velazkes: 25 юни 2015 - 15:27

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#12 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 25 юни 2015 - 18:19

Колега качи две три снимки на казанчето и ще дадем акъл как да стане свалянето. Иначе без хубава промивка е половин работа.


  • 0

#13 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 юни 2015 - 20:18

Напълно съм съгласен с теб колега относно това, че без сваляне си е половин работа. Утре ще снимам казанчето и ще кача снимките да видим какво може да измислим. Притесненията са ми да не оплескам нещата така, че после да има теч от някъде или нещо да не работи както трябва.


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#14 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 25 юни 2015 - 20:34

Няма нужда да вадиш нагревателя от казанчето, просто извади маркучите, като преди това намери подходящия размер болтове с които да ги затапиш.


  • 0

#15 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 26 юни 2015 - 07:10

Винен оцет налей 1 литър смело и няма да прецакаш нищо.

Карай си така с него и си пръскай, за да изчисти всичкия котлен камък от системата.

Единствения недостатък е аромата на оцет, но се продава ароматизирана течност, така че ще го преживееш.

:beer


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни