Jump to content

  •  

Photo
* * * * - 2 votes

Грижа за пръскалките на челното стъкло


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 26 February 2015 - 22:20

Едва ли има някой, който не е имал проблем със запушени и не добре работещи пръскалки на челното стъкло.

Лично аз този проблем го реших много лесно.

По принцип в казанчето на стъкломиещото устройство се налива течност за чистачки.

Да, но има хора, които наливат там какво ли не, включително и вода направо от водопроводната мрежа.

При това положение няма как да се избегне образуването на така наречения котлен камък, който като попадне в пръскалките ги запушва и от там се започва леко ходене по мъките.

Най-безболезнения вариант е да се сипе в казанчето известно количество оцет, който разтваря котления камък и да се покара така.

След това пак се сипва вода и нещата се повтарят.

Решението е лесно и много евтино.

Прекъсвате където ви е удобно маркучето и на прекъснатата част си слагате един най-обикновен филтър за бензин.

Той обира мизерийките и така никога повече няма да имате проблеми с пръскалките, а те идват обикновено в най-неподходящия момент.

Приятно и безаварийно пътуване на всички!

 

Attached Files


  • 3

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 26 February 2015 - 22:36

Само да поясня.

Не вземайте филтър за нафта - той не пропуска вода и няма да свърши работа.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 28 February 2015 - 07:59

Напълно съгласен, с едно уточнение: преди да резнете маркуча, проверете откъде минава токът за подгряването на пръскалките! При някои модели самият маркуч има вградени проводници за пръскалките. Темата е в раздел за Ц класа, но някой може да реши да го приложи и на други модели. Режеш маркуча и край с подгряването, а този проводник е така направен, че практически няма снаждане след това!

А аз имам друг проблем - на една от пръскалките имам запушване, но не е котлен камък, а някакви сини конци или по-скоро тънки пластмасови стружки и не мога, да ги извадя вече доста време. По принцип сипвам само от проверени места, но, за съжаление, в няколко редки случая съм сипвал от лейки на бензиностанции...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 185 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Posted 28 February 2015 - 09:37

Много полезна тема, благодаря :beer


  • 0

:flagmbcb


#5 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 28 February 2015 - 11:17

Напълно съгласен, с едно уточнение: преди да резнете маркуча, проверете откъде минава токът за подгряването на пръскалките! При някои модели самият маркуч има вградени проводници за пръскалките. Темата е в раздел за Ц класа, но някой може да реши да го приложи и на други модели. Режеш маркуча и край с подгряването, а този проводник е така направен, че практически няма снаждане след това!

А аз имам друг проблем - на една от пръскалките имам запушване, но не е котлен камък, а някакви сини конци или по-скоро тънки пластмасови стружки и не мога, да ги извадя вече доста време. По принцип сипвам само от проверени места, но, за съжаление, в няколко редки случая съм сипвал от лейки на бензиностанции...

На един приятел имаше подобни мизерии и постоянно се запушваше пръскалката.

Успяхме да извадим съчмата и наистина излезнаха много боклуци от там.

После връщането на съчмата беше леко приключение, но се получи успешно.

Може да погледнеш дали позволява при теб да се извади.

Благодаря за уточнението за кабелите за подгрева.

При мен тези кабели са отделно и не са в този маркуч и не се сетих, че при някои модели за изляти направо с него.

Иначе не е проблем и да се срежат да се прекарат нови кабели.


Edited by sv_trener, 28 February 2015 - 11:33 .

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 28 February 2015 - 12:07

При мен също е с отделни кабели, но на s класата на брадъра, кабела е в маркуча и някой го е рязал, та правихме домашни снадки. Затова го казвам, да се знае.

Иначе моите пръскалки са лепени, че бяха счупени щуцерите и са малко тегави за сваляне... ама ще ги гледам пак.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
Garage View Garage

Posted 10 March 2015 - 15:25

Имах запушване на едната пръскалка (някаква шушка беше попаднала) с тънко телче като я отпушвах отиваше в другия отвор на същата пръскалка. проблема го реших като откачих маркуча от пластмасата на пръскалката и с маркуч за вакуми и вода пръсках  и в двата отвора с голяма струя. След това проблеми не съм имал.


  • 0

#8 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3,955 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

User's Awards

2
8
3
2

Posted 12 March 2015 - 08:57

И доста важно е да споменем, че свалянето на пластмасовите части с щипки по колата се прави на ТОПЛО време или топло място, защото на студено пластмасата си губи еластичността и се влиза в едни други филми за търсене на резервни части.


  • 1

#9 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 14 March 2015 - 00:22

И доста важно е да споменем, че свалянето на пластмасовите части с щипки по колата се прави на ТОПЛО време или топло място, защото на студено пластмасата си губи еластичността и се влиза в едни други филми за търсене на резервни части.

Не само с пръскалките, ми с всички пластмасови части е така. Щипки и други подобни.

Ако е студено навън най-добре е колата да се остави поне една нощ да престои в топъл гараж.

В противен случай филма е гарантиран.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 14 March 2015 - 16:38

И аз да ви кажа нещо което видях.
В гърловината на казанчето за течността на чистачките се поставя мрежичка като на казанчето за спирачна течност.В нея се сипва калгон на прах...
Другата грижа е да ползваш зимата зимна течност,а лятото-лятна.Ако трябва да се разрежда не от чешмата,а с дейонизирана(дестилирана).
  • 0

#11 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 25 June 2015 - 15:17

Темата определено е полезна, благодаря на колегата. Моя Мерцедес е W210 / 1998г. / Kompressor, но предполагам че проблема е единтичен с C-класата както и казанчетата.

 

От известно време насам когато пръсна течност остават едни бели следи по стъклото след като чистачката изчисти.

 

Мисля, че тези остатъчни следи са от котления камък в казанчето ми. Съдя по факта, че чистачката ми е нова, стъклото също, а течността за чистачки е лятна със спазено съотношение 1:3, като водата е дестилирана. Забелязах обаче когато наливах течността и водата как едни малки бели парцалчета (сигурно стотици на брой) как се джуркат във казанчето, а след като се успокои течността се утаяват на дъното.

 

При мен лошото е, че имам подгрев във самите маркучи, които влизат в казанчето, което ме ограничава да ги срежа за да сложа филтър както каза колегата. Другото лошо нещо е, че свалянето на казанчето за да го промия според мен пак ще е изпитание. През капачката на казанчето, освен че влизат макручи, минават и тръбички, които вътре се съединяват като спирала (наподобява нагревател) и се свързват с пода на казанчето.

 

В крайна сметка ми остава най-безболезния вариант - този с оцета. Интересува ме какъв трябва да бъде - ябълков или винен (може би винения е по-силен) и горе-долу какво съотношение с вода да го смеся ? Опасявам се да не стане прекалено силен разтвор (все пак е киселина) или пък прекалено слаб и да не свърши работа. Благодаря предварително!


Edited by Velazkes, 25 June 2015 - 15:27 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#12 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 25 June 2015 - 18:19

Колега качи две три снимки на казанчето и ще дадем акъл как да стане свалянето. Иначе без хубава промивка е половин работа.


  • 0

#13 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 25 June 2015 - 20:18

Напълно съм съгласен с теб колега относно това, че без сваляне си е половин работа. Утре ще снимам казанчето и ще кача снимките да видим какво може да измислим. Притесненията са ми да не оплескам нещата така, че после да има теч от някъде или нещо да не работи както трябва.


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#14 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 25 June 2015 - 20:34

Няма нужда да вадиш нагревателя от казанчето, просто извади маркучите, като преди това намери подходящия размер болтове с които да ги затапиш.


  • 0

#15 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 26 June 2015 - 07:10

Винен оцет налей 1 литър смело и няма да прецакаш нищо.

Карай си така с него и си пръскай, за да изчисти всичкия котлен камък от системата.

Единствения недостатък е аромата на оцет, но се продава ароматизирана течност, така че ще го преживееш.

:beer


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users