електрическа печка W210 220cdi
Започната от dgluharov, 25 фев 2015 - 10:01:42
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 февруари 2015 - 10:01
Здравейте колеги! Отскоро карам горепосоченият Мерцедес и се оказа, че има електрически нагревател на охладителната система, чиято електроника не работи в следствие на което колата загрява доста бавно. Въпросът ми е дали знаете някой, който се занимава с ремонт на такива печки в района на София?
#2
Публикувано 03 април 2015 - 17:53
Здравейте.
Бихте ли споделили как констатирахте дефекта? Ако е на диагностика какъв е кодът, защото и мен ме вълнува.
По чуждите форуми пише, че редовно сдава багажа, но не било драма. Иначе:
Не е точно печка /AUX WATER HEATER/. Копчето се намира в пепелника. Когато светодиода е червен подгрева е изключен.
Работи при температури под 8 градуса.
Системата има два компонента : "херметическо" казанче и под него нагревателната част. Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#3
Публикувано 03 април 2015 - 18:42
И мен ме интересува темата. Запис.
#4
Публикувано 04 април 2015 - 10:33
Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.
Поздрави, Райчо.
Би ли обяснил по-подробно,че немога да схвана.Благодаря!
Поздрави, Райчо.
Би ли обяснил по-подробно,че немога да схвана.Благодаря!
#5
Публикувано 04 април 2015 - 11:28
Здравейте.
Ще го напиша с повече пунктуационни знаци:
Най-лесно се познавало като се държат с ръка маркучите на системката за подгрев. При работещ двигател, защото изсмуква акумулатора.
Преразказвам в трето лице, защото си го превеждах от английски форуми. Сутринта пробвах на студа, но не разбрах нищо. Не усещам никаква разлика в температурата на маркуча излизащ от това устройство /след това влиза в някаква циркулационна помпа и след това в дуо вентилите. Или влиза?/. Нито при вкл. или изкл. копче. Може и да е повредно устройството. Мисля да го разглобя и да меря вериги. Също по форумите пишеше, че при старите модели не работи при светещ диод, което било объркващо. При новите било обратното. Кои са нови и кои стари / фейслифт, В211?/ - не знам.
Ще си поиграя и ще споделя.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#6
Публикувано 04 април 2015 - 14:15
Здравейте.
Ето развитието със снимки:
1. Демонтираме вакуумното казанче - 2 винта, торкс Т30 и махаме една малка буксичка на зъбче.
kazanche.jpg 146,91K 10 Брой сваляния
2. Под него е самото у/во за загряване на антифриза, с метално капаче на 2 болта торкс Е10. Махаме го.
kapak_kutia.jpg 98,18K 12 Брой сваляния
kutia_1.jpg 89,88K 12 Брой сваляния
3. Демонтираме капачето което покрива силовия кабел. Естествено щипките се чупят.
ВНИМАНИЕ: на кабелната клема има постоянно 12 В.
4. Развиваме гайката на кабелите. Аз изолирах клемите, за да не откачвам захранването.
5. Развиваме 2 болта торкс Е10 и с помощта на отвертка отделяме нагревателя от металното легенче с антифриз :
legenche.jpg 156,9K 10 Брой сваляния
6. Измерих съпротивлението на пиновете на капака на нагревателя с дълги пробници и 45 КОм не ми хареса.
pinove.jpg 95,1K 10 Брой сваляния
7. Следва импровизацията. Всеки сам си решава как да махне пластмасовия капак на ел. частта от металната основа.
Металната основа има общо 6 зъба с които държи пластмасата.
8. След като ги разединим вниматено откачаме клемите на пиновете. Клемите са с контра зъбчета :
pinove_inside.jpg 84,98K 7 Брой сваляния
9. Отдолу видях това:
lelemale.jpg 264,15K 7 Брой сваляния
opaaa.jpg 201,02K 7 Брой сваляния
uzas.jpg 211,3K 7 Брой сваляния
totalka.jpg 148,91K 7 Брой сваляния
10. След като установим, че нищо не може да се поправи, Сглобяваме по обратния ред и продължаваме все едно нищо
не се е случило, докато си намерим работещ подгревател.
В тази връзка дали някой знае колко трябва да е съпротивлението на работещ нагревател?
Поздрави, Райчо.
ПП: малко обърках болтове, винтове и торксове
Този пост е редактиран от Ray4o: 04 април 2015 - 15:58
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#7
Публикувано 04 април 2015 - 14:38
Аз имам работещ нагревател.Като се включи оборотите падат за момент като при вкл.климатик.Усеща се как парното започва да загрява по-бързо.
Това което все още не разбирам е каква е връзката между хващането на маркучите и изсмукването на акумулатора?
:-) :-) :-)
Ей сега докато го пишех се светнах,че искаш да кажеш,че се пробва на запален двигател защото иначе ще падне акумулатора:-) :-) :-)
Това което все още не разбирам е каква е връзката между хващането на маркучите и изсмукването на акумулатора?
:-) :-) :-)
Ей сега докато го пишех се светнах,че искаш да кажеш,че се пробва на запален двигател защото иначе ще падне акумулатора:-) :-) :-)
#8
Публикувано 04 април 2015 - 14:48
Здравейте.
Нагревателят има 4 елемента с по 1,8 Ом спрямо маса. Т.е. ел. печка.
По-късно ще кача снимки от разглобено да края у/во. Сега съм в творческа почивка . Ще го сглобя без карантиите, за да не стане по-зле.
Поздрави, Райчо.
Този пост е редактиран от Ray4o: 04 април 2015 - 14:57
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#9
Публикувано 04 април 2015 - 15:52
Ето и заключителната част :
Разглобих цялото у/во:
IMG_20150404_152906.jpg 146,18K 11 Брой сваляния
IMG_20150404_153513.jpg 121,99K 9 Брой сваляния
IMG_20150404_153615.jpg 227,82K 12 Брой сваляния
Нагревателите са заляти с някакъв силикон и са необлужваеми. Съпротивление на всеки около 1,8 Ом спрямо маса.
Махнах някои елементи и кабели и го сглобих.
IMG_20150404_155706.jpg 145,7K 11 Брой сваляния
И накрая последва монтаж на колата по обратния ред.
Като заключение:
Ако подгревателя не работи - ремонта му е безсмилен и даже невъзможен.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни