Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

електрическа печка W210 220cdi


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 dgluharov

dgluharov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 220cdi

Posted 25 February 2015 - 10:01

Здравейте колеги! Отскоро карам горепосоченият Мерцедес и се оказа, че има електрически нагревател на охладителната система, чиято електроника не работи в следствие на което колата загрява доста бавно. Въпросът ми е дали знаете някой, който се занимава с ремонт на такива печки в района на София?
  • 0

#2 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 03 April 2015 - 17:53

Здравейте.

Бихте ли споделили как констатирахте дефекта? Ако е на диагностика какъв е кодът, защото и мен ме вълнува.

По чуждите форуми пише, че редовно сдава багажа, но не било драма. Иначе:

Не е точно печка /AUX WATER HEATER/. Копчето се намира в пепелника. Когато светодиода е червен подгрева е изключен.

Работи при температури под 8 градуса.

Системата има два компонента : "херметическо" казанче и под него нагревателната част. Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.

Поздрави, Райчо.


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#3 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,713 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Posted 03 April 2015 - 18:42

И мен ме интересува темата. Запис.


  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 04 April 2015 - 10:33

Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.
Поздрави, Райчо.
Би ли обяснил по-подробно,че немога да схвана.Благодаря!
  • 0

#5 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 04 April 2015 - 11:28

Здравейте.

Ще го напиша с повече пунктуационни знаци:

 

Най-лесно се познавало като се държат с ръка маркучите на системката за подгрев. При работещ двигател, защото изсмуква акумулатора.

 

Преразказвам в трето лице, защото си го превеждах от английски форуми. Сутринта пробвах на студа, но не разбрах нищо. Не усещам никаква разлика в температурата на маркуча излизащ от това устройство /след това влиза в някаква циркулационна помпа и след това в дуо вентилите. Или влиза?/. Нито при вкл. или изкл. копче. Може и да е повредно устройството. Мисля да го разглобя и да меря вериги. Също по форумите пишеше, че при старите модели не работи при светещ диод, което било объркващо. При новите било обратното. Кои са нови и кои стари / фейслифт, В211?/ - не знам.

Ще си поиграя и ще споделя.

Поздрави, Райчо.


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#6 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 04 April 2015 - 14:15

Здравейте.

Ето развитието със снимки:

1. Демонтираме вакуумното казанче - 2 винта, торкс Т30 и махаме една малка буксичка на зъбче.

Attached File  kazanche.jpg   146.91K   10 downloads

2. Под него е самото у/во за загряване на антифриза, с метално капаче на 2 болта торкс Е10. Махаме го.

Attached File  kapak_kutia.jpg   98.18K   12 downloads

Attached File  kutia_1.jpg   89.88K   12 downloads

3. Демонтираме капачето което покрива силовия кабел. Естествено щипките се чупят.

ВНИМАНИЕ: на кабелната клема има постоянно 12 В.

4. Развиваме гайката на кабелите. Аз изолирах клемите, за да не откачвам захранването.

5. Развиваме 2 болта торкс Е10 и с помощта на отвертка отделяме нагревателя от металното легенче с антифриз :

Attached File  legenche.jpg   156.9K   10 downloads

6. Измерих съпротивлението на пиновете на капака на нагревателя с дълги пробници и 45 КОм не ми хареса.

Attached File  pinove.jpg   95.1K   10 downloads

7. Следва импровизацията. Всеки сам си решава как да махне пластмасовия капак на ел. частта от металната основа.

Металната основа има общо 6 зъба с които държи пластмасата.

8. След като ги разединим вниматено откачаме клемите на пиновете. Клемите са с контра зъбчета :

Attached File  pinove_inside.jpg   84.98K   7 downloads

9. Отдолу видях това:

Attached File  lelemale.jpg   264.15K   7 downloads

Attached File  opaaa.jpg   201.02K   7 downloads

Attached File  uzas.jpg   211.3K   7 downloads

Attached File  totalka.jpg   148.91K   7 downloads

 

10. След като установим, че нищо не може да се поправи, Сглобяваме по обратния ред и продължаваме все едно нищо

не се е случило, докато си намерим работещ подгревател.

 

В тази връзка дали някой знае колко трябва да е съпротивлението на работещ нагревател?

 

Поздрави, Райчо.

 

ПП: малко обърках болтове, винтове и торксове :)


Edited by Ray4o, 04 April 2015 - 15:58 .

  • 2

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#7 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 04 April 2015 - 14:38

Аз имам работещ нагревател.Като се включи оборотите падат за момент като при вкл.климатик.Усеща се как парното започва да загрява по-бързо.
Това което все още не разбирам е каква е връзката между хващането на маркучите и изсмукването на акумулатора?
:-) :-) :-)
Ей сега докато го пишех се светнах,че искаш да кажеш,че се пробва на запален двигател защото иначе ще падне акумулатора:-) :-) :-)
  • 0

#8 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 04 April 2015 - 14:48

Здравейте.

Нагревателят има 4 елемента с по 1,8 Ом спрямо маса. Т.е. ел. печка.

По-късно ще кача снимки от разглобено да края у/во. Сега съм в творческа почивка :) . Ще го сглобя без карантиите, за да не стане по-зле.

Поздрави, Райчо.


Edited by Ray4o, 04 April 2015 - 14:57 .

  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#9 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Posted 04 April 2015 - 15:52

Ето и заключителната част :

Разглобих цялото у/во:

Attached File  IMG_20150404_152906.jpg   146.18K   11 downloads

Attached File  IMG_20150404_153513.jpg   121.99K   9 downloads

Attached File  IMG_20150404_153615.jpg   227.82K   12 downloads

 

Нагревателите са заляти с някакъв силикон и са необлужваеми. Съпротивление на всеки около 1,8 Ом спрямо маса.

 

Махнах някои елементи и кабели и го сглобих.

Attached File  IMG_20150404_155706.jpg   145.7K   11 downloads

И накрая последва монтаж на колата по обратния ред.

Като заключение:

Ако подгревателя не работи - ремонта му е безсмилен и даже невъзможен.

 

Поздрави, Райчо.

 


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users