електрическа печка W210 220cdi
Started by dgluharov, 25 Feb 2015 - 10:01:42
8 replies to this topic
#1
Posted 25 February 2015 - 10:01
Здравейте колеги! Отскоро карам горепосоченият Мерцедес и се оказа, че има електрически нагревател на охладителната система, чиято електроника не работи в следствие на което колата загрява доста бавно. Въпросът ми е дали знаете някой, който се занимава с ремонт на такива печки в района на София?
#2
Posted 03 April 2015 - 17:53
Здравейте.
Бихте ли споделили как констатирахте дефекта? Ако е на диагностика какъв е кодът, защото и мен ме вълнува.
По чуждите форуми пише, че редовно сдава багажа, но не било драма. Иначе:
Не е точно печка /AUX WATER HEATER/. Копчето се намира в пепелника. Когато светодиода е червен подгрева е изключен.
Работи при температури под 8 градуса.
Системата има два компонента : "херметическо" казанче и под него нагревателната част. Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#3
Posted 03 April 2015 - 18:42
И мен ме интересува темата. Запис.
#4
Posted 04 April 2015 - 10:33
Най-лесно се познавало като се държат маркучите на системката за подгрев при работещ двигател, защото изсмуква акумулатора. Всичко това по инфо от чуждите сайтове.
Поздрави, Райчо.
Би ли обяснил по-подробно,че немога да схвана.Благодаря!
Поздрави, Райчо.
Би ли обяснил по-подробно,че немога да схвана.Благодаря!
#5
Posted 04 April 2015 - 11:28
Здравейте.
Ще го напиша с повече пунктуационни знаци:
Най-лесно се познавало като се държат с ръка маркучите на системката за подгрев. При работещ двигател, защото изсмуква акумулатора.
Преразказвам в трето лице, защото си го превеждах от английски форуми. Сутринта пробвах на студа, но не разбрах нищо. Не усещам никаква разлика в температурата на маркуча излизащ от това устройство /след това влиза в някаква циркулационна помпа и след това в дуо вентилите. Или влиза?/. Нито при вкл. или изкл. копче. Може и да е повредно устройството. Мисля да го разглобя и да меря вериги. Също по форумите пишеше, че при старите модели не работи при светещ диод, което било объркващо. При новите било обратното. Кои са нови и кои стари / фейслифт, В211?/ - не знам.
Ще си поиграя и ще споделя.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#6
Posted 04 April 2015 - 14:15
Здравейте.
Ето развитието със снимки:
1. Демонтираме вакуумното казанче - 2 винта, торкс Т30 и махаме една малка буксичка на зъбче.
kazanche.jpg 146.91K 10 downloads
2. Под него е самото у/во за загряване на антифриза, с метално капаче на 2 болта торкс Е10. Махаме го.
kapak_kutia.jpg 98.18K 12 downloads
kutia_1.jpg 89.88K 12 downloads
3. Демонтираме капачето което покрива силовия кабел. Естествено щипките се чупят.
ВНИМАНИЕ: на кабелната клема има постоянно 12 В.
4. Развиваме гайката на кабелите. Аз изолирах клемите, за да не откачвам захранването.
5. Развиваме 2 болта торкс Е10 и с помощта на отвертка отделяме нагревателя от металното легенче с антифриз :
legenche.jpg 156.9K 10 downloads
6. Измерих съпротивлението на пиновете на капака на нагревателя с дълги пробници и 45 КОм не ми хареса.
pinove.jpg 95.1K 10 downloads
7. Следва импровизацията. Всеки сам си решава как да махне пластмасовия капак на ел. частта от металната основа.
Металната основа има общо 6 зъба с които държи пластмасата.
8. След като ги разединим вниматено откачаме клемите на пиновете. Клемите са с контра зъбчета :
pinove_inside.jpg 84.98K 7 downloads
9. Отдолу видях това:
lelemale.jpg 264.15K 7 downloads
opaaa.jpg 201.02K 7 downloads
uzas.jpg 211.3K 7 downloads
totalka.jpg 148.91K 7 downloads
10. След като установим, че нищо не може да се поправи, Сглобяваме по обратния ред и продължаваме все едно нищо
не се е случило, докато си намерим работещ подгревател.
В тази връзка дали някой знае колко трябва да е съпротивлението на работещ нагревател?
Поздрави, Райчо.
ПП: малко обърках болтове, винтове и торксове
Edited by Ray4o, 04 April 2015 - 15:58 .
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#7
Posted 04 April 2015 - 14:38
Аз имам работещ нагревател.Като се включи оборотите падат за момент като при вкл.климатик.Усеща се как парното започва да загрява по-бързо.
Това което все още не разбирам е каква е връзката между хващането на маркучите и изсмукването на акумулатора?
:-) :-) :-)
Ей сега докато го пишех се светнах,че искаш да кажеш,че се пробва на запален двигател защото иначе ще падне акумулатора:-) :-) :-)
Това което все още не разбирам е каква е връзката между хващането на маркучите и изсмукването на акумулатора?
:-) :-) :-)
Ей сега докато го пишех се светнах,че искаш да кажеш,че се пробва на запален двигател защото иначе ще падне акумулатора:-) :-) :-)
#8
Posted 04 April 2015 - 14:48
Здравейте.
Нагревателят има 4 елемента с по 1,8 Ом спрямо маса. Т.е. ел. печка.
По-късно ще кача снимки от разглобено да края у/во. Сега съм в творческа почивка . Ще го сглобя без карантиите, за да не стане по-зле.
Поздрави, Райчо.
Edited by Ray4o, 04 April 2015 - 14:57 .
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#9
Posted 04 April 2015 - 15:52
Ето и заключителната част :
Разглобих цялото у/во:
IMG_20150404_152906.jpg 146.18K 11 downloads
IMG_20150404_153513.jpg 121.99K 9 downloads
IMG_20150404_153615.jpg 227.82K 12 downloads
Нагревателите са заляти с някакъв силикон и са необлужваеми. Съпротивление на всеки около 1,8 Ом спрямо маса.
Махнах някои елементи и кабели и го сглобих.
IMG_20150404_155706.jpg 145.7K 11 downloads
И накрая последва монтаж на колата по обратния ред.
Като заключение:
Ако подгревателя не работи - ремонта му е безсмилен и даже невъзможен.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users