20150117_160325.jpg 59,45K
28 Брой свалянияСлед като доста време се опитвах с какво ли не да пръскам в ключалката на багажника, за да си вкарам ключа и все безуспешно се хванах да си го направя.
На двама ключари карах колата с питане дали се оправя и двамата викаха: "Оооо, знаеш ли колко е трудно, колко няма части за тези ключалки и какъв е зор."
Единия ми обяви цена 170 лв. да реставрира моята, като ако се наложи да поръчва части можело над 200 лв. да хване ремонта.
Другия ми обяви твърда цена от 200 лв.
Та се реших да се хвана сам и ако не успея да си взема друг механизъм.
Ще ви трябват камък 14 и 16 от гедоре с малко удължение, чукче /малко/, голяма и малка отвартка, клещи /средни и малки/, шило, игла, пинцети, смазващ спрей /ВД върши работа/, малка пила, шкурка / Р240 и Р2000/, грес /литиева или каквато имате под ръка/, около 200 грама нафта.
Оказа се, че не е трудно и всеки един с малко сръчност може да се справи с този проблем.
Свалянето на ключалката от капака на автомобила не е трудно. Държи се на 2 болта М6 за ключ 10.
След отвоването им се издърпва целия механизъм, откачва се буксата, която управлява вакуум помпата и много внимателно се откачва накрайника на вакуума.
След това се прибирате на топло и уютно и слагате механизма на операционната маса.
Най-напред с голяма широка отвертка се разделят двете части на механизма.
След това се изважда зегерката от оста и се изваждат пластмасовите детайли.
С отвертка се изважда капачката.
След това се сваля пластмасовата гривна като внимателно се подпъхва отвертка.
Чак тогава може да се извади патрона от пластмасовите елементи.
Вижда се реалното състояние.
Изважда се пружинната зегерка и последователно се изваждат останалите дреболии от задната страна на патрона.
След това обръщаме, залагаме камък 14 на хромираната гривна и леко почукваме.
Така самия патрон излиза навън.
След това с леко почукване се разделят и последните две части.
Сега всички свалени части се накисват за няколко часа в нафта.
След това се пристъпва към сваляне на пластините от патрона.
Общо са 10 пластини и пружинки. По 5 срещуположно разположени.
Тук е мястото да спомена, че при ваденето трябва да се запомни коя пластина къде е била.
В противен случай после след сглобяването ключа няма да стане за този патрон.
Лично аз ги наредих по този начин, като №1 е до пръстена, а №10 беше най-далечната от пръстена.
Виждате състоянието на пластинките.
След почистваме на пластинките те добиват вече друг вид.
Пружинките внимавайте да не ги загубите. Много са дребни. Около 5-6 мм. дължина и 1 мм. дебелина.
Пластинките са номерирани по размер, а не по мястото им в патрона.
След почистване на всички пластинки и пружинки и на останалите части на механизма се пристъпва към сглобяване по обратния ред като всички части се смазват юнашки с грес.
На тези, които ще се престрашат - приятно забавление.