Колеги,
Някой правил ли е опити за тунинговане на автоматик чрез смяна на хидротрансформатора с такъв от друг модел?
От това, което намирам като информация, всеки хидротрансформатор има някакъв диапазон на "stall" (буквален превод "срив"). При бегачките, оптимизирани за голяма мощност във високите обороти има добри отзиви при използването на хидротрансформатори, на които "stall"-a е във високите обороти. Оптималното е да е в диапазона на макс. въртящ момент за да може при всяко по-рязко натискане на газта моторът бързо да стига до диапазона на висока мощност.
Има основно два варианта за проверка на диапазона на срив на хидротрансформатора - flash stall и brake stall. Flash stall е моментния срив - това е когато караме на висока предавка с малко газ и смачкаме педала, но без кикдаун. Оборотите на мотора се покачват до някъде и автомобилът почва да ускорява - това са оборотите на flash stall.
Brake stall теста е малко по-брутален и не се препоръчва защото може да изпържим хидротрансформатора - с единия крак държим здраво на спирачката (може да добавим и ръчната), а с другия подаваме газ. Двигателят се форсира до някъде и от там нататък не може да преодолее хидротрансформатора.
Това, което научих, е че един и същ хидротрансформатор се държи различно на автомобили с различна маса или дори еднакви, но с различен диф. Както и един и същи хидротрансформатор се държи различно на два различни мотора с различна мощност.
Ако сложим хидротрансформатор от еС-ка на Ц-класа, хидротрансформаторът ще сталва на по-ниски обороти. И съответно ако сложим такъв от осмак на 4-цилиндров, ще се случи същото.
При мерцедес повече хидротрансформатори са оптимизирани да "зацепват" на по-ниски обороти за да се намалят хидравличните загуби в трансмисията и да се подобри икономията на гориво. Но с ползване по-високо "зацепващ" хидротрансформатор може драматично да се подобри ускорението на автомобил, оборудван с автомат.