Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Тунинг на автоматиксмяна хидротрансформатор


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 February 2015 - 14:14

Колеги,

 

Някой правил ли е опити за тунинговане на автоматик чрез смяна на хидротрансформатора с такъв от друг модел?

 

От това, което намирам като информация, всеки хидротрансформатор има някакъв диапазон на "stall" (буквален превод "срив"). При бегачките, оптимизирани за голяма мощност във високите обороти има добри отзиви при използването на хидротрансформатори, на които "stall"-a е във високите обороти. Оптималното е да е в диапазона на макс. въртящ момент за да може при всяко по-рязко натискане на газта моторът бързо да стига до диапазона на висока мощност.

 

Има основно два варианта за проверка на диапазона на срив на хидротрансформатора - flash stall и brake stall. Flash stall  е моментния срив - това е когато караме на висока предавка с малко газ и смачкаме педала, но без кикдаун. Оборотите на мотора се покачват до някъде и автомобилът почва да ускорява - това са оборотите на flash stall. 

 

Brake stall теста е малко по-брутален и не се препоръчва защото може да изпържим хидротрансформатора - с единия крак държим здраво на спирачката (може да добавим и ръчната), а с другия подаваме газ. Двигателят се форсира до някъде и от там нататък не може да преодолее хидротрансформатора. 

 

Това, което научих, е че един и същ хидротрансформатор се държи различно на автомобили с различна маса или дори еднакви, но с различен диф. Както и един и същи хидротрансформатор се държи различно на два различни мотора с различна мощност. 

 

Ако сложим хидротрансформатор от еС-ка на Ц-класа, хидротрансформаторът ще сталва на по-ниски обороти. И съответно ако сложим такъв от осмак на 4-цилиндров, ще се случи същото.

 

При мерцедес повече хидротрансформатори са оптимизирани да "зацепват" на по-ниски обороти за да се намалят хидравличните загуби в трансмисията и да се подобри икономията на гориво. Но с ползване по-високо "зацепващ" хидротрансформатор може драматично да се подобри ускорението на автомобил, оборудван с автомат.

 


  • 4

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 18 February 2015 - 11:59

Като цяло "бегачка" и "автомат" не ми се връзват много в едно изречение.

 

Иначе съм търсил за 722.6 и излезе инфо за някакъв пауърбокс-спийд-шифт-нам-кво-си за включване към електрониката. Сериозно подобрявала реакцията на кутията. Цената не я помня, но беше сериозна и не ми се занимаваше.

 

Ако ще се вкарваш във филм по-добре търси директно кутия от АМГ и мисли как да я приспособиш.


  • 0

#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 18 February 2015 - 13:16

Вальотурбото ги купува от чужбина и ги настройва,тези електроники за 722.6.Цената беше някъде към 1000 лв.
  • 1

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 18 February 2015 - 23:31

Като цяло "бегачка" и "автомат" не ми се връзват много в едно изречение.

 

Иначе съм търсил за 722.6 и излезе инфо за някакъв пауърбокс-спийд-шифт-нам-кво-си за включване към електрониката. Сериозно подобрявала реакцията на кутията. Цената не я помня, но беше сериозна и не ми се занимаваше.

 

Ако ще се вкарваш във филм по-добре търси директно кутия от АМГ и мисли как да я приспособиш.

 

Почти всички, които се пускат на драгстрип-а в Щатите, са с автомати.

 

И това не им пречи да правят адски добри времена.

Тук изключвам типичните драгстери - те са тотално друга бира. Tам има центробежни съединители, които буквално се заваряват след старта.  http://www.molinarir.../titanium10.jpg

 

Аз не съм с автомат, но материята е интересна. И си заслужава експеримента.

Фабричните автомати са оптимизирани за нисък разход, не толкова за добра динамика.

Това, за което говорите, е за оптимизиране на оборотите на превключване. Мисля, че то не замества изцяло промяната в хидротрансформатора.


  • 0

#5 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 27 March 2015 - 18:55

Ето нещо любопитно за четене. Общо взето човека е облагородил така да се каже скоростната кутия. Любопитното е възможността за настроика на скоростната кутия и задаването на различни дани както и записването им. Сложени са и лостчета на кормилото. Времето за превключване поне на видеата  ми се струва добро. Гледам има и настроика за нагнетяването в скоростната кутия. Долу има препратка към описание на самото устроиство и работата му.

http://mbturbo.com/n...in-you-old-car/Ето и видео с настроиките. https://www.youtube....h?v=ULEGavGRavs


  • 0

#6 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 23 October 2015 - 21:28

http://turbobandit.c...s-transmission/това е страницата на небезизвестния Роман. Замислих се за кутии тези дни и ми стана страно какво точно може да се барне вътре ако приемем ,че хидротрансформатора се променя най вероятно след това за да ги носи тези 1000 конски сили е нужно и по добри фрикционни шаиби от там насетне ми идва на ум дали обаче осите и забазите ще издържат толова по голямата мощност всъшност зависи и колко са износени. И въпреки всичко май работата да се кара Мерцедес с голям двигате е да се запази и неговата си автоматична скоростна кутия.


  • 0

#7 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 24 October 2015 - 04:18

Aз лично не бих вярвал на въпросния Роман.Имам приятел който закупи доста неща от него за да турбинира едно М104 и всички неща се оказаха пълен провал.След това за конете на Роман постигнати с неговите сетъпи също са ала бала.Така,че не си мисли,че всико е така както пише........


  • 0

#8 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 24 October 2015 - 08:00

12108190_10153959173226953_3423253448591


  • 0

#9 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 24 October 2015 - 11:35

Нямам точно и достоверно виждане за нещата на Роман всичко ми се основава на снимки и видео. Личният опит обаче който ти споменаваш е друга работа.

Иначе за меренето на конете е ясно ,че е въпрос на тълкуване кой как. За мен най истинския показател си остава пистата общо взето.

 

Мисълта ми бече ,че явно 722.3 и 722.6 носят доста на мъчения и не дават особени ядове. Просто ми е любопитно как точно трябва да се доработят тези кутии тя мисля ,че 722.6 си носеше до 700 нм без никакви смущения.

 

П.П. Юли някъде ти беше писал за трансмишън контролер за 722.6 можеш ли да споделиш някъкви преживявания от извора както се казва. Също и за контролера на датчанина ли става въпрос /качил съм негово видео по горе/ или за друг. Пусни и малко препратики ако имаш да се образоваме малко.


  • 0

#10 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 25 October 2015 - 12:10

Aз лично не бих вярвал на въпросния Роман.Имам приятел който закупи доста неща от него за да турбинира едно М104 и всички неща се оказаха пълен провал.След това за конете на Роман постигнати с неговите сетъпи също са ала бала.Така,че не си мисли,че всико е така както пише........


Подкрепям мнението на Юли :)
  • 0

#11 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 12 June 2016 - 14:49

 

Прекрасно.


  • 1

#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 12 June 2016 - 21:49


 
Прекрасно.

Чак не ми се иска да вярвам,че са сложили маховик от 320-ка на 55АМG!
  • 0

#13 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 12 June 2016 - 22:22

Аз не видях маховик на клипа ... това което виждам е зъбчатка за стартер с "интегриран" в нея тригър колело. Реално това на което те казват маховик всъщност върши работа за това мотора да чете положение на коляновия вал, както и разбира се самия мотор да стартира т.к. зъбчатката за стартера е на него. Тоест яма абсолютно никъкво значение с колко силен мотор си ... просто няма вариант колата да е с хидротрансформатор и да го няма този така наречен от тях "маховик".

:beer


  • 0

#14 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 14 June 2016 - 06:25

При пълно натоварване на мотора,минава около 95% от въртящия момент през този венец.


  • 0

#15 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 14 June 2016 - 06:50

Оф много съм зле... Верно че хидротрансформатора беше хванат за него с болтове....
Незнам защо реших че хидротрансформатора се хваща по друг начин за коляновия вал...
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users