Как да свалим и подменим изгорелите крушки на километража
Started by funkera91, 27 Jan 2015 - 00:18:55
27 replies to this topic
#1
Posted 27 January 2015 - 00:18
Здравейте колеги, днес реших да сменя двете ми изгорели крушки на таблото и впоследствие реших да снимам за тези от вас които не са запознати с операцията, която е много лесна.
1. Задължително преди да започнете такава операция, трябва да свалите акумулатора(първо сваляте минусовата клема, а след това плюсовата!!!)
2.След като сте я свалили може да започнете като разглобите кората под волана ето така:
(7 или 8 вита бяха, не помня точно)
3. След като я свалите, отдолу ще видите десетки кабели и жици( не се плашете ). Кората се сваля в да избутаме таблото от вътрешната му страна, за да излезе.Гледката която се открива е ето тази:
4.Бръквате отдолу и с умерена сила избутвате километража към вас, от левия му ъгъл, докато излезе напред, както е показано на снимката,а след това го хващате отпред в горния му край и го издърпвате постепенно без много сила, докато излезе от таблото:
5. След като го извадите от таблото ,ще трябва да поставите волана в изправено положение.Само така, километража може да бъде изваден. Изваждането става като с двата палеца хващате километража от долния му край(отляво и отдясно на волана) и избутвате нагоре и същевременно издърпвате(не е трудно,изисква малко повечко сила и внимание):
6. Вече сме наполовина готови! Ако погледнете отзад ще видите двете букси които са свързани за километража:
Трябва да ги откачите. Това са буксите:
7.След като сте ги откачили, отваряте шофьорската врата,завъртате волана на 30 градуса на ляво и изваждате километража.
Така трябва да изглежда вашето табло от вътрешната страна:
Малките крушки са сини на цвят, марка OSRAM 1.2 W / 12V , а двете жълти са по 2 W. Най - често горящите са тези за осветление на километража,оборотомера, температурата и за ниво на гориво. Именно тези са сините.
Крушките е продават заедно с цокъла и варират от 0.50 ст. - 2 лева. Естествено, обиколих 7 магазина, докато открия такъв модел, защото навсякъде бяха изчерпани и естествено бяха най - скъпи - 2 лв. за бройка. Изгорялата крушка се сваля с тънки клещи, като се върти обратно на часовниковата стрелка. Подменяте я с нова и я завивате по часовниковата стрелка.
Сега следва мушкане на километража,закачане на буксите и пъхане на километража в таблото.
Важно!
Закачате първо плюсовата клема, а след това минусовата.
Давате на контакт и проверявате дали всичко свети. Ако всичко е наред, монтирате кората и сте готови.
Цялата процедура отнема около 10 минутки.
Успех!
#2
Posted 27 January 2015 - 10:25
ЕВАЛА за темата ударих ти един гоуем + ,дано даима повече потребители като теб.
Благодаря ти от името на всички ,които някога ще прочетата тази тема , нека модераторите да я сложат "важна" за да е лесно откриваема!
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Posted 27 January 2015 - 10:41
Вече е важна. Само една добавка от мен: виждам, че имаш дупки без крушки на таблото отзад. При повечето, тези дупки са запушени с лепенки. Ако са паднали, добре е да се сложат нови, за да не влиза прах от там. Праши се както стъклото отвътре, така и стъпковите мотори и започват да работят кофти!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Posted 27 January 2015 - 12:32
А това не го знаех, мерси!
Днес се случи нещо странно, като запалих и една от крушките беше изгоряла, по - точно от старите крушки, не от новите. Имам чувството, че километража не може да работи с всички крушки едновременно.Онзи ден като проверявах за изгорели крушки, ми изгоря крушчицата на мигача.Тоест искам дакажа, че винаги гори по една крушчица.
#5
Posted 27 January 2015 - 13:07
... искам дакажа, че винаги гори по една крушчица.
Така е, и аз на W210 свалих таблото за смяна на една крушка и за няколко
дни се оказа че подмених почти всички . Умора на материала .
#6
Posted 27 January 2015 - 14:11
С фаровете е същото, ако размърдаш стари крушки и започват да горят скоро след това!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Posted 27 January 2015 - 21:36
Колега ако пазиш изгорелите крушки ги разгледай отблизо. Изважда се стъкленото балонче и на негово място се запоява диод с резистор 2К. След това таблото свети невероятно. Диодите са едни къси, без лупа отпред и разпръскват светлината настрани.
П.С. Никога не съм свалял акумулатора при сваляне на таблото, просто не трябва де дава на контакт с ключа. Както и не съм свалял кората отдолу. Сваля се с едни щипки с Г-образна форма.
#8
Posted 28 January 2015 - 09:47
Както и не съм свалял кората отдолу. Сваля се с едни щипки с Г-образна форма.
Насе, ако става дума за 'куките' с които се вади таблото, то те не трябва да бъдат предпочитаният начин за демонтаж, щот риска от нараняване на таблото е много голям.
Куките ги използват там където оправданието е времето или по друг начин казано, места на които не щадят чуждата собственост! Лесно ама грешно!
Макар и продаван от дилъра, любителският инструмент е много вреден за пластмасата и покритието на корубата http://www.benzworld...ve-dashkt9.jpg
Лекото разглобяване е по-правилно! - било то под волана или през шлюза за парното!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Posted 28 January 2015 - 15:43
Това важи и за W124 бай Васо ,нали. Щото скоростомера ми леко се местеше и има едни драскотинки та ни се знае кои го изкалпазанил.
Иначе за опътването не отличен ми ПРЕВЪЗХОДЕН.
Edited by Ванюша, 28 January 2015 - 15:44 .
#10
Posted 09 February 2015 - 20:25
Към всичко казано по горе искам да добавя така или иначе се сваля таблото може да се сложат и по една шлаухка на всички нулеви ограничители за да се избегне ефекта на заспиване на стрелките т.е. стрелките на километража залепват за ограничителите.Разбира се и почистване на самите стрелки.Ако някой не знае какво е шлаух, това е външната изолация на кабелите изрязана като цилиндърче.
#11
Posted 09 February 2015 - 20:27
Аплодисменти за funkera91 за отличната презентация.
#12
Posted 12 February 2015 - 00:33
Наистина е описано много добре, но и аз също ще препоръчам светодиоди. Крушките горят по-често отколкото му се иска на човек. Аз съм със светодиоди от 2010г. и както се казва, вече съм забравил как се сваля таблото. Измислил съм и друго успешно приложение на светодиодите - пълна подмяна на крушките в стоповете (габарит, стоп, задна, заден фар за мъгла) и плафоните. С подходящите светодиоди нещата стават както трябва.
#13
Posted 21 February 2015 - 00:59
Ако на мястото на крушките бъдат поставени диоди ще се постигне невероятен ефект.
Трябва да се внимава да не се сложи диод на мястото на крушката на акумулатора, защото ще прекъснете възбуждането на алтернатора.
Не станаха с голямо качество снимките, но ефекта се вижда.
Attached Files
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#14
Posted 21 February 2015 - 01:18
Поздравление и от мен за темата и старанието.
Не е задължително да се ползват само диодни крушки.
Ето при мен как се получи :
IMG_1964.JPG 66.79K 39 downloads
IMG_1843.JPG 76.88K 29 downloads
Edited by Mr.Benz, 21 February 2015 - 01:20 .
#15
Posted 22 February 2015 - 20:14
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users