Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мерцедеси от Япония


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2015 - 01:28

В една друга тема Ванюша се похвали с нова придобивка - Мерц от страната на изгряващото слънце. И понеже там се повдигна дискусия, но не искам да затрупвам онази тема, пускам си отделна по въпроса, а именно:

 

В япония воланите са отдясно - нали така? Поне така пише в Интернет! Не знам, не съм ходил в Япония. ЗА да няма съмнение - проверих и в wikipedia и за всеки случай хвърлих едно око по улиците на Токио (в Google Street View, не съм ходил до там за целта)... та очевидно - японците карат от лявата страна на пътя и воланите им са отдясно в колите! Или по-популярно у няс - с "обърнат волан" или "от другата страна"!

 

В същото време обаче, вероятно сте виждали т.нар. "японска модификация" на W140 - която е тъпкана с електроника, вътре има 100 телевизора, факсове,телефони, навигации и т.н. Даже си има японска версия на Command за W140, която е е била изпреварила времето си с почти 20 години. Като например на тази снимка (на която даже се вижда, че текстовете на навигацията са на Японски).

 

Прикачен файл  100351d1159802800-japanese-navigation-system-w140-a93f2279.jpg   43,14K   20 Брой сваляния

 

И тук идва интересният въпрос - защо на снимката воланът не е отдясно, а е отляво, след като това е автомобил, който се очаква, че е бил произведен специално за японския пазар. Постоянно слушам за автомобили внос от Япония, които имат ляво разположен волан. Не става дума само за Мерцедеси... Наскоро гледах обяви за разни Мазди внос от Япония... като не визирам, че са японска марка или че са произведени в Япония, а че са внесени втора ръка от японския пазар! Т.е. предполага се, да са с десни волани, а не са!

 

Сигурен съм, че всичкото това си има логично и дори идиотско обяснине, но съм озадачен?!


  • 3

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#2 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2015 - 08:03

Не е точно по темата, но мисля, че е интересно:

В последствие технологиите се усъвършенствали и през 1893г. се появил кръглият волан за управление на автомобил. Този нов вид волан позволявал по-лесно управление на возилото и не случайно се е наложил трайно като средство за управление и до наши дни. Водачът сядал точна зад волана, а не отстрани, което наложило изместването му в единия от двата края на таблото, но не било уточнено точно към кой. Първоначално воланът се поставял от страна на банкета – от дясно за дясното движение и от ляво за лявото. Така било по-лесно за водачите да излизат, да паркират и да следят колата, за да не излезе от пътя. Но автомобилите ставали все повече и основното внимание на шофьора вече било насочено към насрещните и изпреварващи коли. Това наложило прехвърлянето на волана към вътрешната страна на пътя. Първият модел автомобил с ляв волан и съвременното разположение на шофьора, бил Ford-T от 1908г. Ето и един цитат относно автомобила: „Управлението е разположено от ляво, което е логично поради следните причини - при движение от дясно и десен волан се налага пътниците да излизат от колата по средата на пътя и да я заобикалят. Това е неудобно и притеснително, особено когато става дума за лейди. При десен волан водачът се намира най-далече от насрещния автомобил, докато с ляв волан може да види дори колелата на насрещната машина и леко да избегне опасността”.
Около 1920г. почти всички произведени автомобили имали волан от страната на насрещното движение, но имало и изключения. В Италия, където има дясно движение, произведените до 1960г. модели на Lancia имали десен волан – за по-лесно каране в планината и паркиране в града. И до този момент, в Щатите и Канада пощенските автомобили имат десен волан, за да може пощальоните да оставят писмата в кутиите, без да се налага да слизат. Съществуват и коли с два волана, но те се използват само за учебно каране. Технологията е напреднала до такава степен, че вече се предлагат волани, които лесно могат да бъдат прехвърляни от ляво на дясно и обратно.
Интересен случай представлява и Швеция – до 1967г. всички коли имали ляв волан, но движението било в ляво. Осем години по-рано бил проведен референдум за смяна на движението, но 83% от шведите не били съгласни то да се осъществи. И така, през 1963г. парламентът прокарал закон, налагайки дясното движение, без да иска мнението на гражданите. Промяната се осъществила на практика на 3 септември 1967г., когато в 04:50 часа местно време всички коли сменили своето положение на пътя и в 5 часа вече били част от дясното движение. Този акт довел до значително намаляване на пътнотранспортните произшествия, защото никога до този момент шведите не били карали толкова внимателно.
  • 0

#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2015 - 09:50

А у нас, и без реферетдум, на всеки 2 високосни години обръщаме посоката на еднопосочните улици...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 pinokio1972

pinokio1972

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 52 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes S430 2002-продаден
    Mercedes E320 Cupe W124
    Mercedes E500 W211
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2015 - 16:57

До колкото знам в Япония движението е от английски тип .Воланите са десни . Имах познат ,който работеше там и той ми казваше ,че е въпрос на престиж да караш висок клас мерцедес с волан от ляво. Не знам дали имаше в предвид Чочонето защото коментирахме него и евентуална покупка от там. Чочоне с десен волан няма.


  • 0

W124 E320 -94г

026703530-thumb.jpg?r=0


#5 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 25 януари 2015 - 20:25

Не знаех ,че повдигнат върпоса. Обаче признавам си след като го взехме на втория или третия ден осъзнах ,че е японка ,но че е с ЛЯВО разположено кормило. Почудих се защо обаче главоблъсканицата бързо ми отшумя ,а ето Илия като по любознателен е проучил нещата човека. Истина е ,че тук се нагледах на внесени японки на подаръчни цени неприлично малко километри и невероятна чистота. Колкото искате W140 W210 W126 внесени от там особено по новите Ски са бъкани с глезотии за пръв път седнах в W140 с регулиране на задните места има и много с барче като от снимката на Илия. Има и дори W210 с такова барче ,а бе странен случаи са тия японци. Тука да речем е пълно с коли ,а те внасят от там ,внасят дори в Германия до колкото съм чел. И найстина японските са чисти и изпъната явно там са малко по хора.

 

П.П. Горе бях написал дясно сега го видях и поправих на ляво спал съм маи.


Този пост е редактиран от Ванюша: 26 януари 2015 - 16:30

  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 януари 2015 - 11:22

Движението е обратно на нашето,но по някаква причина в сайтовете за продажба на коли за експорт всички коли са с ляв волан!?
Говоря за суперкари-мерцедес,порш,италиански и американски мусколести автомобили.
Може би японците са ги поръчвали с повече екстри от европа/сащ,и не са имали против местоположението на волана...
  • 0

#7 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 26 януари 2015 - 11:44

логиката обягва нещо. хем е само за японския пазар - хем е с обратния за японския пазар волан...
  • 0

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 януари 2015 - 14:13

логиката обягва нещо. хем е само за японския пазар - хем е с обратния за японския пазар волан...

Именно и мен това ме озадачава... но е факт, затова подозирам, че има някаква конкретна причина!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 март 2015 - 22:40

Развитие, оказа се, че наистина си има причина. Информацията е от първа ръка, ако мога така да се изразя - от производителя.

Работата е там, че в Япония се считало за изключително престижно да имаш европейска кола. На цялото местно производство, направо било висша гъзария, да караш европейска марка произведена в Европа. А ляво разположеният волан бил най-силно изразеният фактор, който демонстрира, че автомобилът е европейски.

В началото само най-богатите японци можели, да си позволят S-class по поръчка от Европа. За да демонстрират придобивката си, нарочно ги поръчвали с ляв волан, въпреки, че в Япония се щофира с десен.

В резултат на това се образувала традиция и в момента, дори най-новата S-class - W222 продължава да се произвежда с ляв волан за японския пазар, като ако някой японец желае S-class с десен волан ще трябва да направи специална поръчка.

През годините традицията е толкова силно залегнала в проиоизводителя, че в момента Daimler, по изключение, за всеки нов модел S-class, първо взимат хомологация с ляв волан за японския пазар и чак след това за десен.

Та както казах - причината си била съвсем конкретна!
  • 8

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни