Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Трудно палене на 124ка в студа


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 05 януари 2015 - 17:51

Здравейте колеги,

На първо място - Честита и успешна 2015 година!

Аз се разделих с 210ката бензин миналата година и в момента търкалям 124ката. Става дума за 250TD 90та година. От около седмица имам проблем, който до сега не съм го имал. След първият голям студ (казаха хората, че било -18) отидох да изкарам колата. Подгрях, направи ми впечатление, че лампичката стоя светната по-дълго време от преди. Завъртях и след около 10 секунди въртене се отказах. Повторих, потретих, пробвах с 2-3 подгрявания и нищо. Колата върти, не пали. Погледнах нафтата в маркучите, изглеждаше си прозрачна. Качих се обратно у нас и реших да прочета малко. Намерих темата за подгревните свещи. Проверих - всичко изглежда ОК. Колеги бяха писали, че имат нагари по релето - аз нагари не видях. Акумулатора е нов - 100 амперов варта силвър. Доста въртене отнесе, не си промени работата. Пробвах да затопля колекторите с топла вода (и на такова нещо попаднах в нета) нямаше ефект. Реших, че проблема е дошъл от малкото нафта, имаше около 10-15 литра в резервоара. Викнах 2ма приятели, напънахме се, изкарахме я от преспите на бутане и в момента в който вкарах трета и колата запали за по-малко от метър. Нямаше тракане, нямаше пукане, все едно си пали както всяка друга студена сутрин. Реших, че проблема е решен. Покарах я, заредих 30тина кила нафта и натоварих багаж, че трябваше на другия ден да се пътува. Понеже беше вече натоварена и ме беше страх да стои навън я вкарах в подземния паркинг пред блока за през нощта. Сутринта запалих без проблеми. Заредих до горе и цял ден не я спрях. На следващия ден бяхме на гости в Пазарджик, там хората сняг не виждали :) През нощта температурата била 0 градуса, ставам сутринта въртя - пали от раз. Малко я разточих историята, ама нали да е подробно :) Прибрах се в София, на другия ден отивам да паля... не пали. Въртях пак няколко пъти, пак огледах релето, мерих, всичко изглежда ОК. Бутнах, запали. Покарах през деня, на другия ден - пак не пали. На бутане пали веднага. Ако я запаля, оставя да поработи по-малко от 10тина-15 секунди и запаля на стартер - няма проблем. Когато веднъж запали, през деня си пали без грижи. На бутане пак подгрявам преди да запаля, защото пробвах веднъж да не подгрея и запали по-трудно. Нафтата изглежда добре. Етър или там еквиваленти не съм пръскал, че се притеснявам. Свещите изглеждат добре. Човърка ме компресия, ама колата върви натоварена с 3ма човека, пълен багажник и пълна задна седалка из баирите на Тракия със 140. Стартера... ами не знам, върти си както винаги е въртял. Колата никога не е палила от четвърт, както ми палеше 210ката, винаги е искала по 2-3 превъртания в студа и аз го имам за нормално. Много ме притеснява тая компресия, ама цяла седмица съм на работа, чак другата ще имам време да я закарам да я премерят. Всички идеи са добре дошли!

Извинявайте за дългия пост и поздрави.


  • 0

#2 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2015 - 00:14

Пролетта ще се оправи.Компресията най-вероятно. Проверка разпръсквачи,ГНП,центровка.На дизела му е проблема да запали-после върви и дърпа като нов.

Иска си проверка от специалист горивна система.Като временно решение можеш да палиш със спрей,но внимателно.Задължително със втори човек.Пръска се един или два пъти с интервал и то след като си подгрял и започнал да въртиш със стартера.

Успех.


  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#3 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 06 януари 2015 - 09:24

Ъпдейт на ситуацията. Сложих вчера някаква добавка на Redex. Тази сутрин колата запали без проблем. Прави ми впечатление, че като я настъпя на първа/втора и почти не изпушва с тази добавка. Май ще се ориентирам към сервиз да и погледнат компресията пък... каквото сабя покаже.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 януари 2015 - 11:09

Това 250 ТД като 250 турбодизел ли е, или като 250 дизел-комби?

 

Релето за пренапрежение в какво състояние е?

 

Имал ли си проблеми с оборотомера наскоро или преди време?


  • 0

#5 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 06 януари 2015 - 11:46

TD като турбо дизел. Реле за пренапрежение? Това за подгревните свещи ли? С оборотомер проблеми не съм имал никога.


  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 януари 2015 - 13:57

Ето така изглежда релето за пренапрежение:

3478_1.jpg

 

Намира се зад акумулатора, зад черния пластмасов щит. На твоето има 2 предпазителя - провери ги.

 

За да се изключи възможността от проблем по електрониката, не е зле да се направи диагностика.

 

Пак до акумулатора имаш правоъгълна или квадратна диагностична букса с 8 или 16 извода. Извод 4 е за EDS (Електронна дизел система)

 

 

ELECTRONIC DIESEL SYSTEM (EDS)
Model Model Year
124.128 1990-93
126.134 126.135 1990-91
140.134 1992-93
FAULT CODE TABLE
DTC Readout Possible Cause of Failure
1 No fault found
2 Fuel rack position sensor (L7)
3 Air flow sensor signal (B2/1)
4 Electronic diesel system (EDS) control unit (N39) or atmospheric pressure sensor
5 Exhaust gas recirculation (EGR) valve vacuum transducer (Y31/1) or fault in exhaust gas recirculation
(EGR) control circuit
6 Electronic diesel system (EDS) control unit (N39), internal voltage supply
7 Starter ring gear speed sensor (L3)
8 Engine coolant temperature sensor (B11/4)
9 Intake air temperature sensor (B2/1a)
10 Voltage supply insufficient
11 Electronic idle speed control actuator (Y22) or exhaust gas recirculation (EGR) valve vacuum transducer
(Y31/1) or Boost pressure cut-out switchover valve
12 Not used
13 Electronic diesel system control unit (N39), faulty (internal fault memory)
14 Electronic diesel system pressure sensor (B5/1), defective
15 Boost pressure control/ pressure control flap vacuum transducer (Y31/5) , or defect in Boost pressure
control circuit.
Or
Intake manifold air pressure control valve vacuum transducer (Y31/2), wastage vacuum transducer
(Y31/3), or malfunction Intake manifold air pressure circuit


  • 3

#7 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 06 януари 2015 - 14:24

Ок, ще проверя веднага като имам достъп до колата по светло и ще пиша. Благодаря.


  • 0

#8 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 09 януари 2015 - 10:33

Ъпдейт:
Вчера проверих около въпросното реле всичко е здраво. Няма изгорели бушони. Колата пак спря да пали, независимо от добавката. На бутане няма проблем. Другата седмица отива на доктор, не мога да я мисля вече.


  • 0

#9 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 13 януари 2015 - 09:22

Вчера посетих сервиза на Владимир Вазов срещу Баумакс. Там направиха проверка на свещи и на компресия. Честно казано ходил съм там 3 пъти (с последния) и от предишните 2 бях страшно доволен от отношение и компетенция. Този път обаче съм с доста смесени чувства. Когато ми се обадиха да си взема колата, ми казаха, че компресията е ниска и мотора е за ремонт. Отидох там с надеждата все пак да бъдат цитирани някакви цифри, все пак компресията не се мери с "малко" и "много". Когато помолих за някаква разпечатка или поне да ми ги цитират цифрите, човека почна да ми обяснява, че колата е зле. Попитах - колко зле? Отговора беше - за основен ремонт е. Направих 5-6 опита да разбера компресията на цилиндрите, но максимума информация, която изкопчих беше "ами малко е". След това започнахме да говорим за евентуален ремонт. Споменаха се дори нови бутала и цифри от сорта на 3000 лв. Съжалявам, но това е крайно несериозно отношение. Мнението ми за този сервиз вече е друго. Ще отида на друго място за да измерим компресия с цифри, защото все пак това е идеята и след това, ако е необходимо ще се мисли за сегменти. В интерес на истината последните няколко дни колата си пали нормално.


  • 1

#10 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 13 януари 2015 - 09:36

Януари е слаб икономически месец, явно ползват нестандартни( много стандартни) методи, за увеличение на приходите :)

Търси още едно, две мнения и тогава действай!

Успех!


  • 1

#11 Швабата124

Швабата124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Асеновград
  • Автомобил:
    W124 250D Turbo

Публикувано 13 януари 2015 - 10:00

Алоо тез хора цифромани брее!Да закача манометъра пред теб и да мере в твое пресъствие.... 3000лв. Хъйдуци
  • 1

#12 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2015 - 18:20

Едно време беше тоя сервиз ,сега е сергия за развалени домати ,не ходи повече там! Компресия и свещи може да ти измери всеки себеуважаващ се монтьор и да ти цитира или сам да си видиш резултатите, след това да прецениш ,но за 3000лв ще си вземеш цяла ,здрава кола ...
  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#13 madsnake

madsnake

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1996 E200 W210
    1991 Renault 19

Публикувано 14 януари 2015 - 10:13

Здраве да има, няма да обеднея от 70те лева, които платих за нищо. Другата седмица ще я закарам да я премерим на друго място и да преценя какво да правя. Поста за сервиза го пуснах, просто за да имат предвид колегите, защото по принцип е доста хвален този сервиз.


  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 януари 2015 - 23:02

А прочете ли я?

 

Мисля че едни 20-30 лв. за диагностика няма да са чак такава загуба.


  • 0

#15 Ivan Rashev

Ivan Rashev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 02 март 2015 - 18:43

Къде другаде би могло да се отиде?!
Имам проблем с паленето и празния ход, а и мощността не е както трябва (w 124 - '92 - 300 Турбо Дизел)

Бил съм в Супер Дизел на околомръстното, но там всичко беше на ОкО.


  • 0
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук :) МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана :( АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната :), която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни