Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблеми по ел. инсталацията на МБ-124ДПроблем след подаден ток с кабели от друг автомобил

Динамо оборотомер радио лампа на таблото-ADS свети

  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 vash27

vash27

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:Targovishte
  • Автомобил:
    124/250D-1991g.5

Публикувано 08 декември 2014 - 17:08

Здравейте!Проблема е следния:При слаб акумулатор спрях колега на пътя,поставих кабелите на плюса и минуса на моя акумулатор а колегата от спрялата кола взе да постави кабелите на своя акумулатор,при работещ негов двигател и разменил полюсите!!!Аз вече бях в купето и ми подаде сигнал да запаля.Видях,че лампите на таблото примигаха слабо и веднага върнах контактния ключ,но беше вече късно!Динамото запуши и се запали!От този проблем възникнаха следните проблеми:Оборотомера не работи,на табпото постояно свети лампата-ADS.радиото не работи и изгорялото динамо.Направи ми впечатление,че автоматичната скоростна кутия при превключване от първа на втора предавка имаше един лек тласък,тупване,което чувах и усещах,а то вече го нямаше.Първоначално сложихме динамо,но не е оригинално на БОШ,каквото беше моето,а е словенско.Но оборотомера пак не работи!!!Сега намерих оригинално на БОШ и тези дни ще го монтират и ще се мъчим да отстраним другите проблеми,но в град Търговище,от където съм няма много разбиращи на тази марка авгомобили и ми е необходима вашата помощ!!!Автомобила ми е МБ-124Д 250 пет цилиндъра,чист дизел с автоматични скорости,произведен 1991г.Питанията са ми:От къде чете оборотомера?Едни казват от динамото,други майстори,че има електроника отстрани на скоростната кутия и чете от маховика!Защо ми светна и продължава да свети лампата на таблото-ADS?Защо оборотомера не работи?Защо радиото също не работи и как се демонтира?То е оригиналното-Европа 2000 и има ли си то свой предпазител тъй ,като всички предпазители които са в таблого при двигателя са здрави и си бяха здрави и непосредствено след инцидента с тоците.Простете,че съм многословен,но се старая да Ви дам по вече информасия за да може по лесно да се ориентирате за проблемите.Сложих нов акумулатор,ще монтирам и динамото на БОШ и от къде да започнем,та да не си правят експерименти по колата ми!Благодаря на всеки един,който ще ми отдели от времето си и ще помогне със съвет!Весели празници и безаварийно пътуване!!!


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 декември 2014 - 16:01

Може би вече да сте се оправили, но проверете релето за пренапрежение - зад акумулатора, махаш черния пластмасов капак - реленце с алуминиев корпус и предпазител (или два) отгоре.

 

То захранва всички модули - и електронното управление на помпата, и АСД и т.н.

 

Ако си късметлия - с един-два бушона 10А всичко ще се оправи.

 

Имаш датчик за обороти и сигналът се обработва от модула за управлението на дизела - после се праща и към оборотомера.

 

Това, че ти свети АСД е показателно, че релето за пренапрежение е "сработило". :)

 

След дъжд качулка, ама кабели не трябва да се слагат два по два. Винаги един по един.

 

Плюс на едната -плюс на другата кола, после минус на едната - минус на другата кола, или обратното. Никога плюс и минус на едната кола едновременно.

 

Така можеш и сам да направиш късо ако ги допреш, или както при теб е станало, някой да размени поляритета от другата страна.

 

Бекер-а вероятно е опукал и той някой предпазител.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Динамо, оборотомер, радио, лампа на таблото-ADS свети

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни