Здравейте!Проблема е следния:При слаб акумулатор спрях колега на пътя,поставих кабелите на плюса и минуса на моя акумулатор а колегата от спрялата кола взе да постави кабелите на своя акумулатор,при работещ негов двигател и разменил полюсите!!!Аз вече бях в купето и ми подаде сигнал да запаля.Видях,че лампите на таблото примигаха слабо и веднага върнах контактния ключ,но беше вече късно!Динамото запуши и се запали!От този проблем възникнаха следните проблеми:Оборотомера не работи,на табпото постояно свети лампата-ADS.радиото не работи и изгорялото динамо.Направи ми впечатление,че автоматичната скоростна кутия при превключване от първа на втора предавка имаше един лек тласък,тупване,което чувах и усещах,а то вече го нямаше.Първоначално сложихме динамо,но не е оригинално на БОШ,каквото беше моето,а е словенско.Но оборотомера пак не работи!!!Сега намерих оригинално на БОШ и тези дни ще го монтират и ще се мъчим да отстраним другите проблеми,но в град Търговище,от където съм няма много разбиращи на тази марка авгомобили и ми е необходима вашата помощ!!!Автомобила ми е МБ-124Д 250 пет цилиндъра,чист дизел с автоматични скорости,произведен 1991г.Питанията са ми:От къде чете оборотомера?Едни казват от динамото,други майстори,че има електроника отстрани на скоростната кутия и чете от маховика!Защо ми светна и продължава да свети лампата на таблото-ADS?Защо оборотомера не работи?Защо радиото също не работи и как се демонтира?То е оригиналното-Европа 2000 и има ли си то свой предпазител тъй ,като всички предпазители които са в таблого при двигателя са здрави и си бяха здрави и непосредствено след инцидента с тоците.Простете,че съм многословен,но се старая да Ви дам по вече информасия за да може по лесно да се ориентирате за проблемите.Сложих нов акумулатор,ще монтирам и динамото на БОШ и от къде да започнем,та да не си правят експерименти по колата ми!Благодаря на всеки един,който ще ми отдели от времето си и ще помогне със съвет!Весели празници и безаварийно пътуване!!!
Проблеми по ел. инсталацията на МБ-124ДПроблем след подаден ток с кабели от друг автомобил
Started by vash27, 08 Dec 2014 - 17:08:41
Динамо оборотомер радио лампа на таблото-ADS свети
1 reply to this topic
#1
Posted 08 December 2014 - 17:08
#2
Posted 18 December 2014 - 16:01
Може би вече да сте се оправили, но проверете релето за пренапрежение - зад акумулатора, махаш черния пластмасов капак - реленце с алуминиев корпус и предпазител (или два) отгоре.
То захранва всички модули - и електронното управление на помпата, и АСД и т.н.
Ако си късметлия - с един-два бушона 10А всичко ще се оправи.
Имаш датчик за обороти и сигналът се обработва от модула за управлението на дизела - после се праща и към оборотомера.
Това, че ти свети АСД е показателно, че релето за пренапрежение е "сработило".
След дъжд качулка, ама кабели не трябва да се слагат два по два. Винаги един по един.
Плюс на едната -плюс на другата кола, после минус на едната - минус на другата кола, или обратното. Никога плюс и минус на едната кола едновременно.
Така можеш и сам да направиш късо ако ги допреш, или както при теб е станало, някой да размени поляритета от другата страна.
Бекер-а вероятно е опукал и той някой предпазител.
Also tagged with one or more of these keywords: Динамо, оборотомер, радио, лампа на таблото-ADS свети
Модели →
C-класа →
Проблеми и ремонти →
W203 →
Алтернатор - проблеми, профилактикаКакви са нормалните стойности на заряд и нормално поведение на алтернатора? Started by Mitakat, 23 Aug 2019 w203, алтернатор, динамо and 2 more... |
|
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users