4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 23 ноември 2014 - 19:27
Здравейте колеги от три дни съм собственик на С250ТД комби с нивомат. Когато купувах колата забелязах ,че ще имам работа с нивомата ,но съм си мазохист.
Та колата беше клекнала и друсаше яко. Днес я пообгрижих и след като раздвижих регулатора я вдигнах (65см от земята до веждата) от колата няма течове. Проблема с друсането обаче остана. Разбрах ,че след като сваля сферата ,трябва да я замеря с шублер и да покаже между 50-60мм в противен случай сферата е заминала. До тук добре ,но не намерих инфо как се сваля, трябва ли да се източи маслото предварително(искам да го сменя) как се сменя(източва)? Видях през джоба в багажника (за аптечката) самата сфера , но предполагам ,че е необходимо да сваля цялата кора в багажника? Та въпросите ми са следните:
Как се сваля сферата?
Как се сменя маслото в системата нивомат?
Как се сваля кората в багажника?
Колко мм трябва да е мембраната във сферата?
Надявам се да получа точните отговори ,ако има и снимки би било супер ,ако ли не ще се боря и ще пиша и снимам.
Поздрави на всички.
Та колата беше клекнала и друсаше яко. Днес я пообгрижих и след като раздвижих регулатора я вдигнах (65см от земята до веждата) от колата няма течове. Проблема с друсането обаче остана. Разбрах ,че след като сваля сферата ,трябва да я замеря с шублер и да покаже между 50-60мм в противен случай сферата е заминала. До тук добре ,но не намерих инфо как се сваля, трябва ли да се източи маслото предварително(искам да го сменя) как се сменя(източва)? Видях през джоба в багажника (за аптечката) самата сфера , но предполагам ,че е необходимо да сваля цялата кора в багажника? Та въпросите ми са следните:
Как се сваля сферата?
Как се сменя маслото в системата нивомат?
Как се сваля кората в багажника?
Колко мм трябва да е мембраната във сферата?
Надявам се да получа точните отговори ,ако има и снимки би било супер ,ако ли не ще се боря и ще пиша и снимам.
Поздрави на всички.
NO PAIN - NO GAIN!
#2
Публикувано 26 ноември 2014 - 12:53
След подробните отговори по темата ,реших да се захвана на своя глава. Ще опиша как аз ги свалих (не твърдя ,че е най-правилния или единствен начин) Та за дясната сфера е необходимо колата да се вдигне или да се намирате в канал. Първо свалих задницата максимално ниско посредством кантарчето( откачих му щангичката на лостчето и го бутнах в най-долно полужение) самата дясна сфера се намира отдолу на колата и е захваната с 3 болта (за ключе 10мм) ,но първо се развива щуцера който влиза в нея(с шестограмен болт) и изтича определено количество масло. (щуцерите са 2, единия отива от сферата към хидравличния цилиндър (амортисьора) ,а другия идва от кантарчето. След това се развиват 3-те болта с 10-ка и сверата е свалена.
Сега за лявата сфера: Първо се сваля пластмасовата лайсна (където ляга петата врата) след това бутнах задните облегалки напрад ,заедно с щората. После свалих плоскостите от пода и извадих страничната кора ,за да имам свободен достъп до сферата (НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ ПРАВИ ЦЯЛАТА ТАЗИ ОПЕРАЦИЯ ,НО АЗ НЕ НАМЕРИХ ИНФО) (удебеленото важи за подчертаното)
Вдигнах колата на крик от ляво ,свалих колелото, след това демонтирах подкалника и видях къде е захваната самата сфера. (от към задния край на автомобила) Развих големия щуцер с шестостен (изтече маслото) след това тръбичката ,която влиза странично (с ключе 10мм) ,накрая развих 3-те болта които я държат за купето (също са 10-ки) и я издърпах през багажника! Воаля ,днес трябва да закупя нови сфери (в тези потъна шублера до край) и масло.
Това което мисля да направя е да монтирам сферите ,без да включвам тръбичките ,да запаля колата и да вдигна кантарчето , като видя ,че нивото в казанчето намалява към минимум да започна наливане на новото масло и когато от тръбичките потече новото прясно масло, да загася колата и да ги завия във сферите! По този начин ще съм сигурен ,че системата е промита и маслото стига до целта. И ако е рекъл Бог колата ще се вдигне и ще вози както подобава на един Бенц!
За сега от мен толкова ,надявам се да съм полезен на други ентусиасти и когато приключа с операцията ще пиша отново да се знае това ли е начина.
п.п.Ще опитам да снимам ,но телефона ми е бял и с тези маслени ръце ,как да не го пипам....
Поздрави на всички!
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 26 ноември 2014 - 15:26
Като поседи един ден със свалени маркучета пт сферите маслото само изтича. Системата на 124 с нивомат събира около 1 литър и 100 мл. Преполагам, че при теб е същото. После като я покараш се самообезвъздушава.
Sent from my GT-I9505
Sent from my GT-I9505
#4
Публикувано 26 ноември 2014 - 18:18
Хубаво е да кажем и че маслото е ZH M. Пише го и на казанчето за нивомата.
NO PAIN - NO GAIN!
#5
Публикувано 26 ноември 2014 - 21:52
допълни че трявба да отговаря на спецификация по MB343.0 и w202 събира 2л.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни