Стар диагнозата винаги показва една и съща грешка: "Количеството сажди в DPF е прекалено голямо за да започне процеса на регенерация". Сменихме датчика за диференциално налягане, защото той също показваше грешка, но проблема остана. След двукратно почистване чрез промиване на DPF, включително с иновативната технология на Liqui Molly, и във фирмен сервиз на Bosch, филтъра се замърсява след два дни градско каране. Между две измивания на филтъра колата измина 1 000 км до морето и обратно без да светне лампата и без да преминава в авариен режим. При опит за принудителна регенерация на място през Стар диагноза, температурата достига до 440"C и процеса спира без да достигне необходимите 570"С. Каране по магистрала 40 км, с 90 км/ч, или на 5-та предавка с 2 000 об/мин, или с 3 000 об/мин, (има различни мнения затова, как да се предизвика регенерация - изпробвах всички възможни) също не дават резултат - заветния бял дим не се вижда въобще. Моля за компетентно мнение, кои са вероятните причини за проблема с регенерацията ?
Проблем с регенерация на DPF за C220 CDI 2006 г. комби
Започната от wiLL, 20 юли 2014 - 10:51:56
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 юли 2014 - 10:51
#2
Публикувано 20 юли 2014 - 11:42
Причината за проблема с регенерацията, според мен е състоянието на DPF филтъра. Тоест, когато започне да се запушва филтъра, първите няколко регенерации ще са успешни и ефективни, но колкото по-често се прави регенерация, започва да се усеща по-честото запушване на филтъра и по-малкия период, който изкарва между две регенерации.Тук нямам предвид за регенерацията, която автомобила сам си прави на всеки около 500км, а тази намеса, която вие сте направили. Мисля че най-добрия вариант за теб е премахване на филтъра и софтуерно елиминиране, защото от тук нататък все повече ще зачестява периода за почистване на филтъра, а и самият филтър вътре е с нарушена структура вече.
P.S. Има условие към производителите на автомобили, филтрите които вграждат, да издържат на пробег между 80 000 и 160 000км. А повечето автомобили, в нашата държава, отдавна са подминали този пробег.
Този пост е редактиран от CarlBenz: 20 юли 2014 - 11:59
The Best or Nothing
#3
Публикувано 20 юли 2014 - 12:10
Благодаря за съвета. Доколкото разбирам има два варианта:
1. Смяна на филтъра - Иваи Джет съобщиха за около 4 000 лева, а в Балкан Стар нямаха време да ми обърнат внимание, но ще отида отново с повече настойчивост. В E-Bay и Amazon се предлага на цени около 400 паунда, пише че става дума за нови, но гаранция няма, че не са рециклирани ако въобще има такава възможност ?;
2. Премахване на филтъра и препрограмиране на софтуера, което трябва да се направи от квалифициран сервиз, но най-рекламирания в Интернет се намира на адреса на ромска къща в кв. Орландовци. Ще съм благодарен ако имате мейл или телефон на читав сервиз в София.
Интересно е, че купих колата на очевидно реални 150 000 км (може би!?) , с оригинален въздушен филтър в изключително окаяно състояние, смених маслото с 5W30, една ролка и пистовия ремък, горивния филтър. Два пъти доливах в нафтата някакви добавки за прочистване на DPF, но очевидно нафтата в България не е подходяща за такава кола. Изпробвах вече всички бензиностанции, като последното наливане направих на Ромпетрол, интересно ми е че в България има толкова много луксозни автомобили, не ми се вярва да зареждат нафта в Германия ?
#4
Публикувано 20 юли 2014 - 12:21
защо спира регенерацията не изписва ли нещо
ако филтъра е много задръстен въобще няма да почне
пробвай след като го измиите веднага а не да я караш
и пак да се запуши
по принцип ако няма механични увреждания както е писал колегата
то тези филтри нямат определен пробег не е като FAP
изключването е вариянт но внимавай къде ще го правиш ,че после
може и да имаш повече проблеми
#5
Публикувано 20 юли 2014 - 12:27
Доколкото разбрах препоръката на колегата от Стара Загора е да се измие филтъра и без да се кара да се опита регенерация на място? Ще предам това послание на майсторите в понеделник и ще върна информация за резултата, предполагам до четвъртък ще приключи процедурата по накисване, измиване, продухване и регенерация.
#6
Публикувано 20 юли 2014 - 12:29
Благодаря за съвета. Доколкото разбирам има два варианта:
1. Смяна на филтъра - Иваи Джет съобщиха за около 4 000 лева, а в Балкан Стар нямаха време да ми обърнат внимание, но ще отида отново с повече настойчивост. В E-Bay и Amazon се предлага на цени около 400 паунда, пише че става дума за нови, но гаранция няма, че не са рециклирани ако въобще има такава възможност ?;
2. Премахване на филтъра и препрограмиране на софтуера, което трябва да се направи от квалифициран сервиз, но най-рекламирания в Интернет се намира на адреса на ромска къща в кв. Орландовци. Ще съм благодарен ако имате мейл или телефон на читав сервиз в София.
Интересно е, че купих колата на очевидно реални 150 000 км (може би!?) , с оригинален въздушен филтър в изключително окаяно състояние, смених маслото с 5W30, една ролка и пистовия ремък, горивния филтър. Два пъти доливах в нафтата някакви добавки за прочистване на DPF, но очевидно нафтата в България не е подходяща за такава кола. Изпробвах вече всички бензиностанции, като последното наливане направих на Ромпетрол, интересно ми е че в България има толкова много луксозни автомобили, не ми се вярва да зареждат нафта в Германия ?
Цената е Балкан Стар ще е почти същата като в Ивайджет, разликата ще е 50-тина лева, така че не си губи времето с тях. По въпроса за втора употреба филтър, трябва да си направиш груба сметка какви са рисковете и дали си заслужава цената.
При софтуерното елиминиране могат да ти помогнат не малко хора, но трябва да се прави от човек, който знае какво прави, защото не става с натискане на едно копче, а правилно разчитане на бинарни кодове.
Относно горивата - да нашите са с доста лошо качество и в сравнение с тези в Германия, се усеща разлика в поведението на автомобила и разхода му, но незабравяй, че всички компоненти (инжектори, горивни помпи, филтри за твърди частици и т.н.) има износване, което е неизбежно с каквито и добавки и гориво да се кара колата.
"При нарастване на количеството сажди във филтъра, трябва да се стартира регенерация в правилния момент. Колкото повече нараства насищането на филтъра, толкова по-голямо количество топлина се освобождава при изгарянето на сажди, а също така се покачва и пиковата температура на филтъра. За да се предотврати разрушаването на филтъра от тези температури, регенерацията трябва да се стартира преди достигането на критично ниво на насищане. В зависимост от материала на филтъра, от 5 до 10 грама сажди на литър обем на филтъра се смяна за критична маса на насищане."
"Температурните нива от 550-600 градуса по Целзий, които са необходими за регенерация по време на нормална работа на дизеловия двигател, се постигат само при високи обороти и пълно натоварване на двигателя."
Имам четиво на български език, в което има раздел за тези филтри (около 4-5 странички са). Ако имаш интерес, мога да ти ги снимам да прочетеш всичко. Описано е доста подробно.
Този пост е редактиран от CarlBenz: 20 юли 2014 - 12:39
The Best or Nothing
#7
Публикувано 20 юли 2014 - 12:51
Ще съм Ви благодарен за всякаква информация.
#8
Публикувано 21 юли 2014 - 13:08
На Стар Диагнозата не Ви ли изписва, колко живот има филтъра? Ако можеш да си позволиш да го смениш с нов оригинален е най-добре, но с нашата нафта не се знае колко ще изкара.
Ако решиш да го премахваш сложи права тръба на неговото място. Ако е невъзможно нека ти заварят вътре в кутията на филтъра колкото е въжможно дълга права тръба и умотаят със специялен негорим плат(вата), за да избегнеш дрънчащия метален звук от завихрянето след турбото. Изключи си софтуерно ЕГР за да ти пуши по-малко и по-добър респонс на педала за газта. Едновременно с тия две оперции може и да си засилиш колата, като ремапнеш софтуера.
За изкупуване на катализатор и ДПФ филтър, препоръчвам този човек http://olx.bg/izkupu...tseni-i40266937 като най-добре като свалите да му го занесете за анализ. Ако ти се занимава с други при свалянето си запиши номера на катализатора (kt.....) и на ДПФ филтъра (pf.....) и разпитая за цени.
За всичките операции по софтуера препоръчвам Ангел (някой може и да го познават, но човека ще дойде на място и разберете). Номера му ти го изпращам на лично, като не е проблем да го предоставя на всеки.
Като цени:
-механично отстръняване на катализатора(-ите) около 100 лв (М Комплект 33 са подходящи)
-софтуерно за трите операции 300-450 лв както се договориш
-изкупуване на катализатор и филтъра 300-600 лв зависи от модела
От цялата операция може да излезеш и на плюс. И на минус за екологията.
Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни