Здравейте колеги преди 1-2 седмици почнах да чувам едно виене (не е скърцане или съскане) на моменти при въртене на волана.Звъка се получава в началото на навиване на волана. не е по време на целия му ход . Слушахме я не е от шарнирите,баща ми вика ,че май е от секторната кутия. Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация и е на максимума си. Иначе волана се върти леко пак както преди. Ходих при едни "майстори" те ми викат "ами така ще си я караш" ... Искам да попитам за съвети -опасно ли е и какво да предприема да установя проблема и съответно дали може да се ремонтира. Поздрави
Виене във волана на W124
Започната от Chavalinov, 04 юли 2014 - 20:26:08
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 юли 2014 - 20:26
#2
Публикувано 04 юли 2014 - 21:03
Да не би да е хидравлика? Провери ниво на течността.
#3
Публикувано 04 юли 2014 - 21:15
... Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация и е на максимума си.
А да не е повече от максимума?
Я щракни едно фото.
#4
Публикувано 04 юли 2014 - 21:57
Въздух в системата и/или ниско ниво на кормилната течност са причина за звука според WIS.
В ютюб има видео как се сменя голяма част от кормилната течност по най-безопасен начин -при W202, a във WIS е описана процедурата за обезвъздушаване.
При мен звука почти нацяло изчезна след доливане на хидравлична течност - SWAG и обезвъздушаване.
#5
Публикувано 05 юли 2014 - 07:33
Източихме го цялото и го сменихме като въртях волана и обезвъздушавахме и една година след това нямаше проблеми.Ще направя снимка ама нивото е така ,че надписа максимум се подава леко над пповърхността. Снощи излизах към 10 часа и като тръгвах не виеше-мисля си да не да е от топлото . Ще я следя тия дни ако има някаква логика в нещата да я хвана. Мерси за помощта
#6
Публикувано 05 юли 2014 - 11:59
... Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация ...
Няма масло за хидравликата одобрено от Мерцедес .
Признават и препоръчват единствено и само тяхното
на цена около 50лв от Балкан Стар .
#7
Публикувано 05 юли 2014 - 13:12
Може и така да е, бях чел в форума и на други места гледах май и сложих Fuchs Titan PSF - MB 236.3 .
#8
Публикувано 05 юли 2014 - 17:33
 
Да, трябва да отговаря на 236.3
Иначе за това видео писах - - американеца показва лесен начин за смяна на по-голяма част от маслото без да има опасност от влизане на въздух в системата или друга повреда.
И при моя процедирах така (само че с голяма спринцовка с прикрепено маркуче към края и - източих част от старото, което явно не беше сменяно откакто е произведена колата).После обезвъздушаване с въртене открай до край на волана. Във WIS пишат да е до MAX, моето отиде малко отгоре(преди това беше на MIN), но не мисля че е проблем-а и почти не съм имал звуци при завиване след това (а и пишат че системата по-принцип се самообезвъздушава след изминаването на определено разстояние в км- а ако пак има виене-значи все още има въздух в системата и трябва да се обезвъздушава и да се провери за течове .
Ако и тогава не се оправи -четох че могат да се ремонтират тези кутии.
Понеже не ми излиза нещо линка, видеото в youtube e озаглавено така - how to change power steering fluid..Mercedes w202 and others
 Може и така да е, бях чел в форума и на други места гледах май и сложих  Fuchs Titan PSF - MB 236.3 . 
Да, трябва да отговаря на 236.3
Иначе за това видео писах - - американеца показва лесен начин за смяна на по-голяма част от маслото без да има опасност от влизане на въздух в системата или друга повреда.
И при моя процедирах така (само че с голяма спринцовка с прикрепено маркуче към края и - източих част от старото, което явно не беше сменяно откакто е произведена колата).После обезвъздушаване с въртене открай до край на волана. Във WIS пишат да е до MAX, моето отиде малко отгоре(преди това беше на MIN), но не мисля че е проблем-а и почти не съм имал звуци при завиване след това (а и пишат че системата по-принцип се самообезвъздушава след изминаването на определено разстояние в км- а ако пак има виене-значи все още има въздух в системата и трябва да се обезвъздушава и да се провери за течове .
Ако и тогава не се оправи -четох че могат да се ремонтират тези кутии.
Понеже не ми излиза нещо линка, видеото в youtube e озаглавено така - how to change power steering fluid..Mercedes w202 and others
Този пост е редактиран от thedreamer: 05 юли 2014 - 17:46
#9
Публикувано 05 юли 2014 - 18:16
Гледах клипчета днеска,според мен не е въпроса в маслото ли смяната му преди 15000 км ами явно му е дошло времето да се развали. Сигурно някъде може и да ги ремонтират ама колко ще струва и колко ще съм без кола не се знае. По скоро ще се търси донор,ама и тя може да е същата .... Засега ще я карам така ми се струва, то може и по-отдавна да е почнала да шуми ама като си пусна музика преди да тръгна всичко е 6 С времето само ,волумето ще усилвам ....Както казват колата е по-голям бирник и от жената
#10
Публикувано 05 юли 2014 - 23:50
Ако имаш голям луфт във волана (по-голям от 2,5 см -максимума според WIS - за w202) тогава имаш проблем - и дори тогава четох че това може да се намали със затягането на някакъв болт на кутията(като преди това се гледат за луфт шарнири,щанги,лагери и всичко останало свързано с управлението-защото може да идва от там луфта).Иначе звука сам по себе си не е проблем,освен ако имаш проблем с управлението (чувал съм и по-нови и хубави модели от моя да свирят яко при завиване ).
Този пост е редактиран от thedreamer: 05 юли 2014 - 23:53
#11
Публикувано 17 декември 2014 - 09:08
Здравейте колеги от няколко месеца насам не съм чувал шума от хидравликата и нищо не барах по колата тогава. Според мен проблема е бил в жегите които са повлияли на вискозитета на маслото. При по умерени температури и на студено явно изчезва този шум.Благодаря отново на всички отзовали се и весели празници
Този пост е редактиран от Chavalinov: 17 декември 2014 - 09:08
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни