Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Следващият шестак ще е редови... следващият SL ще е последния


  • Please log in to reply
43 мнения по тази тема

#16 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юли 2014 - 23:59

сяяяяяя, няяяя сЪ ебаФате с мултиплата! поръчал съм си една-дФе за евридейки. мноууууу мъ кефят. па за 170 само мирнооооооо!
  • 0

#17 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 09 юли 2014 - 07:27

Мултиплата е много добра кола като изключим че е най грозното нещо което е правено някога. Вътре 6 места, скоростния лост е до волана, огромни прозорци, тънки колонки, като аквариум е, перфектна видимост навсякъде, а не като на някои нови коли дето колонките им са по 20-30 санта дебели и доста често могат да "скрият" някой обект докато се оглеждаш.. А пък и багажника не е малък, сигурно ще става за пренасяне на осмаци :D


  • 0
Follow your own star...

#18 sakata

sakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 724 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 E320T CDI
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2014 - 16:27

Новината за редовия 6-так определено ме зарадва.

Разбира се, всеки си има собствено разбиране за всекидневна кола, но това определено е моето. В последна сметка дори бях решил да сменя марката(някога когато се наложи), но не и редовия 6-так. Та ако моя издържи още 5-6 години, може и да не сменям марката с бимер :)


  • 1
I expect nothing. I fear no one. I am free.

#19 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 09 юли 2014 - 21:41

Аз се чудя,защо изобщо им трябваше да минават към V6 мотори.Колкото до Ауди и те няма да седят безучастни и наблюдават конкуренцията.Те поне са лесни,ако вземат малко инжинери с опит от Порше и такъв двигател могат да спретнат,че ум да ти зайде.Иначе е вярно,че БМВ диктуват за сега тенденцията.


  • 0

#20 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 09 юли 2014 - 22:21

Точно пък ауди никога няма да направят редови шестак :) Точно по същата причина поради която 12 цилиндровите им двигатели не са V12 а W12 :D И пак по същата причина поради която ангренажа е отзад на двигателя...

 

Мен честно казано много ме съмнява и за Мерцедес да върнат редовите шестаци. Четох някаква статия че категорично няма да се подчиняват на даунсайзинга и всички AMG-та ще останат с V8 (поне), колкото до "обикновените" бенцове пак силно ме съмнява след като чак наскоро направиха читав 60 градусов шестак с двувалови глави, след като дълго страдаха от недомислицата М112, ама те хората са си казали икономията е майка на мизерията. БМВ според мен направиха голяма грешка че се върнаха към прехвалените редови шестаци в новите тройки ама то за това и ще ядат все повече шамари от амг-тата


  • 0
Follow your own star...

#21 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2014 - 23:42

BMW никога не са спирали с редовите 6аци...

За M ли говориш или за тройките по принцип?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#22 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 10 юли 2014 - 00:14

Е след като споменах АМГ е редно да говоря за М-ката :) Хубав им беше осмака в старата М3-ка, 5 поредни години беше двигател на годината в категорията от 3 и 4 литра, и е 15кг по-лек от шестака в Е46 :)


  • 0
Follow your own star...

#23 krasimo

krasimo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bansko
  • Автомобил:
    W211 280 CDI
    W245 200 CDI

Публикувано 10 юли 2014 - 09:57

http://www.parts.bg/...бразен-двигател


  • 0

Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.


#24 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2014 - 11:38

"От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от I и II порядък напълно се самоуравновесяват" Глупости на търкалета.От гледна точка на динамиката 8 -цилиндровия редови двигател е много по идеален от 6 цилиндровия.Да не говорим че от гледна точка на термодинамиката идеалния двигател е 16 -цилиндров редови(4 такта X 4 цилиндъра).6 цилиндров редови може да е идеален само при 3 тактов двигател ама няма такъв.Кагато двигателя е 2 тактов числото на цилиндрите не е от такова голямо значение.


Този пост е редактиран от doich: 10 юли 2014 - 11:39

  • 1

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#25 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 10 юли 2014 - 21:49

V6 има едно МНОООГО голямо предимство пред L6

май никой не се сеща.
КПД-то му е технически по-високо.

Защо ли? щото 6 бутала въртят колянов вал, ДВА ПЪТИ ПО-КЪС от на редовия 6так.

От там инерционно съпротивителната сила пада.

А коляновият вал+ маховика са най-тежките движещи се части в ДВГ-то.

Още един + е че центърът на тежест на автомобила отива по-назад. демек аха да стане 50:50

недостатък, че има 2 глави, но надали се отразява фрапантно на цената като нов.

 

Много се кефя някой като каже: -то тоя 5,6литров V8мак докато се развъртииии... много ме напушва на смях.

Грам не се сеща че еднакво дълъг вал като на 4 цилиндровия мотор, се развърта самоче от 8 бутала. И развъртането е много по-бързо.


  • 3

#26 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2014 - 22:50

Точно пък ауди никога няма да направят редови шестак :) Точно по същата причина поради която 12 цилиндровите им двигатели не са V12 а W12 :D И пак по същата причина поради която ангренажа е отзад на двигателя...

 

Мен честно казано много ме съмнява и за Мерцедес да върнат редовите шестаци. Четох някаква статия че категорично няма да се подчиняват на даунсайзинга и всички AMG-та ще останат с V8 (поне), колкото до "обикновените" бенцове пак силно ме съмнява след като чак наскоро направиха читав 60 градусов шестак с двувалови глави, след като дълго страдаха от недомислицата М112, ама те хората са си казали икономията е майка на мизерията. БМВ според мен направиха голяма грешка че се върнаха към прехвалените редови шестаци в новите тройки ама то за това и ще ядат все повече шамари от амг-тата

Само да вметна, че източниците ми не са статии в нета... а това в какво силно се съмняваш си е твое право 

Кой 6так е читав М276 ли? 2010 съм се занимавал с него (точно преди да влезе в серийно производство) и няма нищо кой знае колко живо в този мотор. Е да свещите са с електроди от иридиум. Вариаторите са доста зле, веригата е като на колело (не че на осмака е по яка) За бубините и пиезоинжекторите няма да коментирам нищо

Иначе бенцовите вериги не са това което бяха едно време. Даймлер също имат актуален мотор с верига отзад ОМ651 

Не че се заяждам, но това което съм го видял с очите си, няма как да ме убеди някоя платена статия в обратното :beer


  • 4

#27 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2014 - 22:53

Относно МНОГООООО голямото предимство не е баш тъй.Противотежестите на коляновия вал при IN LINE двигателя са много по-МАЛКИ като маса от тези при V образния,Второ ъгълът между цилиндрите ако е по малък от 60 градуса се нуждаеш от балансиращи валове.Tрето ъгълът между цилиндрте ако е 90градуса възникват сили на усукване и късане на вала-справка Субаро и 6 цилиндровия им дизелов боксер(първият в света след 10 години разработки и тотален неуспех).   Трето- цилиндровата глава си е цифра,справка VR-6 мотора на WV(с една обща глава).Къде го чете тва че V  има по високо КПД от IN LINE че аз нещо в мойте учебници не мога да го намеря.Единствено  предимство на V -то е ,че е компактен и влиза в коша.Тва е!


  • 3

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#28 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 11 юли 2014 - 00:43

А това, че валът му е наполовина на редовия? Никакво предимство ли не е?

Или противотежестите изравняват теглото с този на редовия 6так?

 

Въобще не правя никави справки, говорим технически, не за конкретни мотори, или разработки.

На VW мотора с общата глава или боксер моторите пък къде ги вкарваш в разговора за класичческия V6.

 

много по-скъпа... не бих казал, впредвид че имаме 2 глави за два 3 цилиндрови мотора.

да кажем че една една глава за 6так е Х-сума, тогава 3цилиндрова е Х/1,8 (не бих казал че се дели на 2)

 

Не само учебници, имал съм доста лекции по ДВГ в техническия, а и би трябвало да виждаш логиката, щом си тех.грамотен.

 

И още едно предимство, самия блок е по-лек, защото:

Картера е с по-малка площ!! Преди да стане недоразумение, само да поясня какво е картер, защото масово е насадено в България че картера е отдолу под мотора, където се събира маслото, но това е МАСЛЕНА ВАНА. Картер е частта между цилиндрите и маслената вана, да речем грубо, стените около коляновия вал.
 


  • 4

#29 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юли 2014 - 08:58

V6 има едно МНОООГО голямо предимство пред L6

май никой не се сеща.
КПД-то му е технически по-високо.

Защо ли? щото 6 бутала въртят колянов вал, ДВА ПЪТИ ПО-КЪС от на редовия 6так.

От там инерционно съпротивителната сила пада.

А коляновият вал+ маховика са най-тежките движещи се части в ДВГ-то.

Още един + е че центърът на тежест на автомобила отива по-назад. демек аха да стане 50:50

недостатък, че има 2 глави, но надали се отразява фрапантно на цената като нов.

 

Много се кефя някой като каже: -то тоя 5,6литров V8мак докато се развъртииии... много ме напушва на смях.

Грам не се сеща че еднакво дълъг вал като на 4 цилиндровия мотор, се развърта самоче от 8 бутала. И развъртането е много по-бързо.

Предвкусвам интересна дискусия с Боянски, и като гледам ще я решим на някое по приятно място от клавиатурата

Не че V моторите са за в коша, даже напротив, но поне за мен си струва когато цилиндрите са над 8

Попринцип КПД-то на модерен V образен е пренебрежимо по голямо от редовия (около 3 процента) Вала е по къс, но противотежестите са повече като тегло

Това което си спомням е от скрипта по двигатели, е че V4 и V6 цилиндровите мотори имат доста лошо компенсиране на инерционните моменти, което води до вибрации и неравномерна работа. Коляновият вал е по къс и по лек, но е несиметричен което води до свободни масови моменти от 1ва или втора степен (не помня вече). Което налага и по тежък маховик за да компенсира тези недостатъци (пак казвам за V6 не за V8)

 

Коляновия вал на редовия шестак, главите, разпределителните валове са доста по скъпи за изработка заради дължината. Проблемни са охлаждането на 3 4 цилиндър, също не е тайна. Истината е, че V6 е доста по-евтин като изработка, но доста по труден и скъп за конструиране, ако се гони максимално прецизна работа. 

Та какво имаме, палене през 120 градуса на коляновия вал.

Тежест на конструкцията (вал с маховик) ще проверя кое е по-тежко и кое има по голям инерционен момент (това ни интересува за развъртането на мотора)


  • 2

#30 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 11 юли 2014 - 09:22

мда Анди,  прав си за вибро-проблемът.

Всъщност аз не се изразих правилно като написах мнооого по-голямо КПД. Точно имах впредвид тези 1 до 3%, но при буталните  ДВГ, всеки % е сериозно подобрение.

(По спомен КПД на бутален ДВГ е около 25%)


  • 2




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни