Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W210 Масло за двигателя


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#1 Desko

Desko

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210

Публикувано 17 юни 2014 - 08:30

Здравейте,

 

дойде ред да обслужвам колата W210 Е200 1997. Ще ми е първа смяна на маслото и искам да Ви попитам за съвет какво масло да сложа. Че ще е 10W40 и че трябва да отговаря на спецификацията на Mercedes 229.1 или 229.3 е ясно. Въпроса ми е по-скоро към коя марка да се насоча и към кое подразделение на марката. Като колата е на газ.

За сега съм се спрял на тези варианти:

 

Fuchs 10W40 Pro Gas MB 229.1

 

Motul 10W40 4100 MB 229.1
Motul 10W40 6100 MB 229.3  - За това ми казаха, че след 5000км почвал да става шумен двигателя,понеже било по-тънко. Не знам дали е така...

 

Castrol 10W40 Magnatec MB229.1

 

Моля дайте съвет.

 

Благодаря :)


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юни 2014 - 10:00

A защо не пробваш 5в40 229.3 и не видиш как ти го харесва двигателя?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 17 юни 2014 - 14:44

За газ трябват лол-сабс масла иначе трупа много нагар, другият вариянт е на всяка смяна промивка...и аз съм за 5W40 но ако можеш да си позволиш някое 5W30 още по добре ;)

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
  • 0

#4 Boych

Boych

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 29 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Наблюдател...
    на темата и манията МВ, с напън да не става брутален, хард извратеняк!
    Привет на всички.
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц Е-350, 272 к.с. 4-матик, Автоматик, Бензин и ГАЗирана вода.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2015 - 13:16

По темата - съживяване на дебата:

.

Какво ще кажете за S210 да перна оригинално МВ 229.5?

Имаше дебат (при Мечоците W140, при това убедителен), че не е добре или да не се слага чак 229.5, (а макс. 229.3 или 229.31)?

 

Говорих с разни познавачи и казаха за S210 бензин, че не е проблем (особено след като и преди зимата го сменям) да сложа МВ 229.5 което го дават по каталог че е с вискозитет  5W30/40 (?)...

 

А... Аз мисля да си карам колата и през лятото, ама... затова да попитам? :dry

(Абе истината е че постигнах прилична цена за 1 литър - под 17 лв., което си е о.к. при положение че цената в момента е от за тези оригинални масла принципно е 19-21 лв. л.)

 

Та да съживиме малко де-Ебата!...

 

От там и темата за  свещите (да подхванем), но по-скоро като производители:

 

Какво да предпочетем за S-W210?:

Беру,  NGK или ...?

 

Но да се върнем на маслата...

 

 

 

Благодаря на поделите наздравицата (по темата)!


Този пост е редактиран от Boych: 27 октомври 2015 - 13:59

  • 0

#5 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 27 октомври 2015 - 16:41

Аз на C124-ката карам с такова масло и нямам проблеми, та и при теб не очаквам да има.


  • 0

#6 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 19 ноември 2015 - 13:28

с тия масла и аз се чудя какво да налея сега, че скоро ми предстои смяна... карам с 10/40 кастрол, но не съм доволен сякаш - преди беше с мотул, същия вискозитет.... мотора е ом606 чист дизел.

 

някакви съвети относно марка/друг вискозитет... чудя се дали да не сложа 5/40 от някоя по-непозната марка, с по-малък риск от менте?


  • 0

#7 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 20 ноември 2015 - 09:25

Маслата не са менте...просто са си боклук,вече разчитат повече на реклама а не на продукция.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#8 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 20 ноември 2015 - 18:10

За маслата слагай това което пише в книжката, по възможност оригинално и да отговаря на спецификацията.

Беру за дизел

NGK за бензин


  • 0

logo-600-1002.png


#9 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 март 2016 - 23:33

За газ трябват лол-сабс масла иначе трупа много нагар, другият вариянт е на всяка смяна промивка...и аз съм за 5W40 но ако можеш да си позволиш някое 5W30 още по добре ;)

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

Колега имаш ли някакъв източник, който да документира тези съвети? Откъде ги знаеш?

 

има малко неточности за да не кажа че всичко е точно наопаки според документацията на мерцедес:

на първо четене лол сабс масла за забранени за доста бензинови мерцедес мотори според WIS ще посоча точния документ

после къде мерцедес препоръчва промивка официално?

после колко нагар отделя газта? лол сабс маслата са за екологията и дпф дизел филтрите

после за доста бензинови мерцедес мотори се препоръчва именно 5/40 или 0/40 а не 5/30


Този пост е редактиран от polaris: 31 март 2016 - 23:35

  • 0

#10 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 31 март 2016 - 23:52

Не знам къде Мерцедес са дали ръководство за масла за газ и да сигурен съм защото се запознах по подробно с маслата след изчитане на неколкократно темата в субару форума които свтомобили са най капризни на масло.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#11 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 01 април 2016 - 07:47

Ок, но субаро или форд имат различни изисквания за масло.

Мерцедес е мерцедес... за щастие този сайт работи вече...беше спрян.

Полезен е много ето:

http://www.mb-info.r...ids/typ/210.htmза W210

1) согласно документа SI18.00-P-0011A на двигателях М112 , М113 использовать моторное масла из листов допуска 229.31 или 229.51 запрещено !!!

 

4) допускается использовать только масла из ряда 0W-40 , 5W-40 из листа допуска 229.5

 

спецификация 229.31 или 229.51 са лол сапс масла и стават за всички дизели

тука за W211

http://www.mb-info.r...ids/typ/211.htm

и изобщо

http://www.mb-info.r...ids/liquids.htm

дават обеми спецификации за масла гуми  http://www.mb-info.ru/1/rims.htm

 

ето малко анализ за лол сапс маслата

http://www.mb-info.r...ot_low_saps.htm

 

тука по общо

В документах SI18.00-P-0011A/B версии от 9.февраля 2012 года ( актуальный на настоящий момент документ) сказано так :

1) запрещается использовать моторные масла из листов допуска 229.31/51 в двигателях 112 , 113 , 157 , 272 , 273 , 275 , 276 , 278 , 285 . В списке отсутствует М137 , но в таблице применяемости масел в графах 229.31 и 229.51 стоят прочерки . Скорее всего про него забыли или стараются забыть . Кроме того - он прародитель М275/285 , поэтому автоматически причисляем его к этому же списку . Если проштудировать таблицу в документе SI18.00-P-0011B , то получается , что масла 229.31/51 нельзя использовать и в двигателях 103 , 104 , 111, 119 и 120 ;

2) запрещается использовать масла 229.31 в двигателях 266 , 156 , 159 , 270 , 274 и 271.8 ;

3) разрешается использовать масла из листов допуска 228.51 , 229.31 и 229.51 во всех дизельных двигателях Мерседес Бенц ;

4) обязательно применение масел из листов допуска 228.51 , 229.31 и 229.51 в дизельных двигателях Мерседес Бенц с сажевым фильтром ( код 474 в карте данных ) и автомобилях с торговым обозначением BlueTec ( код U42 в карте данных )


Този пост е редактиран от polaris: 01 април 2016 - 07:54

  • 0

#12 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 01 април 2016 - 08:23

А може би логиката на субаро масла за гас е че лоу сапс маслата отделят малко нагар сравнени с другите масла при повишената температура на горене на газта ...тоест имат предвид нагара отделян при изгарянето на масло, но просто тези масла не се препоръчват за доста бензинови мерцедес двигатели по други съображения...

 

 

конкретно по темата макар и стара това в цитата е Ок...може и 0w40 по 229.3 или 229.5...чакай го да се овъгли на гас

 

 

A защо не пробваш 5в40 229.3 и не видиш как ти го харесва двигателя?

 

Това "Яко" е алтернатива много добра...за гас...не го приемайте за реклама може и подобен клас Амсойл...Редлайн и подобни Пао естери

http://shop.yacco-bu...&product_id=624

ето принципни съображенията на спецове от субаро форума за който колегата спомена

 

http://www.subaruclu...17883&start=700

 

"Един от най-сериозните проблеми при Субару моторите, карани с гадни или компромисни масла е натрупването на жестоки депозити в мотора, предимно по сегменти, клапани и бутала. И тези депозити са толкова упорити (има много писано из нет-а на тема ВИДОВЕ ДЕПОЗИТИ в мотора), че премахването им САМО с химия се превръща в чисто предизвикателство и е достатъчно трудно, за да му мине мерака на някой да ги премахва изцяло.
Веднъж завъдил яки депозити, моторът започва да "харчи", буквално казано, сериозни количества масло, да не работи добре, да тресе, да зацапва катализатори, свещи и прочее. Буквално всеки ден виждам по 1-2 такива мотора по различните сервизи, на които по механичен път (стъргане, шлайфане и какво ли не) им премахват маслените депозити от сегменти, бутала и прочее, за да заработят отново както трябва. Въпросът е нужно ли е да се стига до там?!

За да избегнеш тези депозити, първо трябва маслото, с което караш боксер мотор да е с възможно най-качествената и корава база (РАО/Естери към днешна дата), за да издържа температурно и да не губи вискозитет прекалено бързо. След това е качеството на добавките и други подобни (да не влизаме в подробности). А всички тези компоненти са скъпи, когато са наистина качествени.
Това важи с особена сила за турбинираните мотори и караните на газ. Решиш ли да минеш "тънко" с газчица - неминуемо трябва да вдигнеш много летвата за качеството на маслото, ако искаш да нямаш проблеми. Спестиш ли и от него, драмите идват почти без забавяне. Втулковите турбини по начало са особено взискателни към масло."


Този пост е редактиран от polaris: 01 април 2016 - 08:45

  • 0

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 01 април 2016 - 09:10

Благодаря Колега за извадката това е полезно четиво за всички и надявам се разбирате какво имам в предвид.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#14 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 01 април 2016 - 14:32

Спецификациите са много хубаво нещо. 

Най доброто решение е и винаги е добре човек да се уповава и съобразява с тях. 

 

Аз съм експлоатирал и поддържал М112 и М113 дълго време, 8 години.

Ми течът си, от гарнитурите на клапаните, от гарнитурите на масленото радиаторче, 

от задния семеринг на коляновия вал, от капачката за наливане на масло.

 

Всичко това се отстранява за около 200лв части, 100лв труд и един следобед време.

 

Ако не се отстранят се губят 0.2-0.4-1 л  масло на 10 000 км за 20-30лв литъра.

Във зависимост от състоянието и реалния пробег на двигателя.

 

Карал съм с масло по спецификация МВ 229.5 ,

масло 0/30 ( 3 години ), масло 5/40 ( 5 години ) .

 

Винаги, всичко е било наред, драми и ядове не съм имал .


  • 0

#15 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 април 2016 - 18:01

Спецификациите наистина са много хубаво нещо. Но и интервала за смяна не е за подценяване.От моя скромен опит знам,че масло 15w40 се сменя на 8000км или 1 година,10w40-10 000км или 1г.,

5w40-15 000км или 1г.,5w30-20 000км или 2г.,0w40 -25 000км или 2г.,0w30-до 50 000км или според указанията на призводителя на автомобила.

В повечето случай се случва следното : "Слагам скъпо масло 0w40,карам средно около 5 000км на година само градско и няма да го сменям 5 години и спестявам,на далавера съм."Но ,че мотора е на 1милион моточаса и че маслото е на грес,маслените магистрали са запушени - няма никакво значение.Започва се с въпроси от сорта : Защо сипах 8 литра,а източвам 5.Защо нещо трака в мотора и няма мощност.Каква добавка да сложа за почистване на мотора и тн.

Приятели и колеги спазвайте спецификациите и интервала за смяна на моторното масло и на всички течности в автомобилите си.


  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни