Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Колата "сее"


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 02 юни 2014 - 19:51

Здравейте колеги.

Проблема е следния.

Като взех колата в сряда видях че е "изяла" предните гуми от вътрешната страна, разбрахме се с продавача да ми сложи нови гуми отпред, дори не искаше да ми даде колата преди да са сменени гумите (днес), но я взех така или иначе.

След това видях че и задните гуми са галош - има няма 2мм грайфер е останал, та днес се разбрахме и задните да ми смени.

Като я изпънах извънградско имаше много странно бучене все едно е лагер, обаче след смяна на предните гуми днес изчезна, та от гумите е било. Другото нещо е че при по висока скорост ми се струва че дори и най-малката неравност като чели  изхвърля колата от пътя, някакво "сеене" отзад има (или така ми се струва). Някога имах едно BMW, отзад гумите ми бяха на галош и "сееше" по същия начин, обаче там и задницата беше на тор.

Днес ми смениха предните гуми, направиха реглаж и пак я изпънах - същата работа. Качих я на подемник при друг човек - отдолу всичко е перфектно, няма разбито абсолютно никъде! Обясних му как се държи колата, не можа да ми каже от какво може да е.

Колата е с Airmatic ако това е от значение.

Въпроса ми е - възможно ли е това "сеене" да е от задните гуми, (пак казвам, на сликове са) или да търся проблем другаде?

Колата е минала преглед миналата година октомври и на листа със забележки пише че забележките са единствено в изядените предни гуми, малък грайфер на задните и предни спирачки (които са сменени, дискове, накладки и спирачни апарати.), та други забележки при прегледа не е имало. 

Някои има ли представа какво може да е?


  • 0

#2 machine

machine

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 503 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210
    E 290 TD
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 юни 2014 - 21:19

Гумите сa, aко е нaред всичко с окaчвaнето. Преди месец и нa мен ми сееше с нaд 80, рев зaвоите беше стрaшно. Реглaжи, проверки нa ходовa чaст вс беше ок. Едни чисто нови гуми опрaвихa нещaтa и с 200 + нямa никaкви проблеми

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
  • 0

#3 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 02 юни 2014 - 22:59

Здравейте колеги.

Проблема е следния.

Като взех колата в сряда видях че е "изяла" предните гуми от вътрешната страна, разбрахме се с продавача да ми сложи нови гуми отпред, дори не искаше да ми даде колата преди да са сменени гумите (днес), но я взех така или иначе.

След това видях че и задните гуми са галош - има няма 2мм грайфер е останал, та днес се разбрахме и задните да ми смени.

Като я изпънах извънградско имаше много странно бучене все едно е лагер, обаче след смяна на предните гуми днес изчезна, та от гумите е било. Другото нещо е че при по висока скорост ми се струва че дори и най-малката неравност като чели  изхвърля колата от пътя, някакво "сеене" отзад има (или така ми се струва). Някога имах едно BMW, отзад гумите ми бяха на галош и "сееше" по същия начин, обаче там и задницата беше на тор.

Днес ми смениха предните гуми, направиха реглаж и пак я изпънах - същата работа. Качих я на подемник при друг човек - отдолу всичко е перфектно, няма разбито абсолютно никъде! Обясних му как се държи колата, не можа да ми каже от какво може да е.

Колата е с Airmatic ако това е от значение.

Въпроса ми е - възможно ли е това "сеене" да е от задните гуми, (пак казвам, на сликове са) или да търся проблем другаде?

Колата е минала преглед миналата година октомври и на листа със забележки пише че забележките са единствено в изядените предни гуми, малък грайфер на задните и предни спирачки (които са сменени, дискове, накладки и спирачни апарати.), та други забележки при прегледа не е имало. 

Някои има ли представа какво може да е?

 

Смени и задните гуми и направи предвиденото за тях налягане, пише го на капачката на резервоара и пиши как се държи.

 

 

Гумите сa, aко е нaред всичко с окaчвaнето. Преди месец и нa мен ми сееше с нaд 80, рев зaвоите беше стрaшно. Реглaжи, проверки нa ходовa чaст вс беше ок. Едни чисто нови гуми опрaвихa нещaтa и с 200 + нямa никaкви проблеми

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

 

Двата автомобила нямат нищо общо ;)


  • 0

logo-600-1002.png


#4 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 03 юни 2014 - 01:23

Аз съм за тампони. Ако гумите ти са с необходимото налягане и нямат някакви деформации, от личен опит бих казал че грайфера няма никакво значение, особено пък по широките завои на магистралите. Неравномерното изяждане на гумите може да е от реглаж, но не е задължително - на реглажа тампоните ти може да държат, но с 200 на магистралата в завой е друго. Вижте и тампоните на рейката, всякакви реглажни болтове дали са стегнати и тн.. Ако гумите ти не са криви или меки и реглажа ти е направен качествено, аз съм за тампони. Кола със стабилно окачване, здрави тампони и правилен реглаж по-скоро ще изяжда външните ръбове на гумите при яко каране в завоите. Освен ако който ти е правил реглажа не се изживява като състезателен механик и не ти е заложил отрицателен напречен наклон на предните гуми, при което при нормално каране ще се изяжда вътрешния ръб на гумите.


  • 0
Follow your own star...

#5 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 03 юни 2014 - 09:40

Мерси за бързите отговори колеги!

Предните бяха изядени от вътрешната страна, тях ги смениха вчера и направиха реглаж, това в Мерцедес става, да се надявам че са го направили грамотно. Задните гуми са поръчани и трябва да пристигнат утре или вдругиден. След смяната ще и направя един тест и ще пиша дали има промяна.


  • 0

#6 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 03 юни 2014 - 09:56

Да споделя и аз малко относно гумите пък може и да помогне...Та преди 2 години карах моето ЦЛК230компресор с 18-ки джанти 8.5 широки и го обух с гуми 225/40/18 вреденщайн и четирите като седяха леко стречнати...повтарям леко.Реших задните да са по-широки и следващият комплект задни ги поръчах чисто нови Федерал 255/35/18.Така и започна да сее задницата след монтажа им при скорост над 130-140 и довежда до опасно неуправляемост на 200км/ч.Минах през всякакви майстори за реглаж на задницата но нищо пак си е така.И така отивам при един приятел...държи картинг пистата в Благоевград и му давам колата да установи причината...качи се сви един кръг и каза че това не се кара сее яко отзад.Така напомпа задните гуми на максимум мисля 3.5 бара а предните изпусна на 1.9 бара.Проба и да имаше подобрение не беше ок но поне сеенето намаля чувствително.Та тези гуми бяха чисто нови какъв ли им е проблема...и тогава разбрах какво се е получило.Предната гума е леко стречната и бордовете не се кривят а задната седи леко балонна и се криви в бордовете като факта подсилваше и разликата в товарния индекс на гумата като досега не знаех за него.Значи освен скоростен индекс има и товарен от което в голяма степен зависи твърдостта на страничния борд оттам и усукването и към джантата.Та продадох гуми на 500 км на безценица за един Голф4 и човека беше щастлив обаждами се при него проблеми няма.Така че вероятността да ти е сеенето от меки бордове или несъибразена ширина към джантата предни задни и нисък товарен индекс е голяма.Дано съм бил полезен.

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
  • 0

#7 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 03 юни 2014 - 20:29

Мамка му, с тия гуми ме замисли много, не за друго а защото видях размера и размера който му дават и има несъответствие.

Отпред съм със 255/35/19 а отзад съм със 275/30/19, а му дават че отзад трябва да е със 285/30/19. Дали това ще е от значение че гумите са по-тесни от това което му дават че трябва да е?


  • 0

#8 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 04 юни 2014 - 07:37

Колко са широки джантите съответно предна задна...какъв е товарния индекс съответно отпред отзад.Каква е марката гума и имат ли подсилен борд съответно отпред отзад.

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
  • 1

#9 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 04 юни 2014 - 14:28

Е*а ли ги. Обадих се да върнат 275-ците и да изпратят 285, поне като ги сменя и пак сее, да знам на 100% че не е от гумите.


  • 0

#10 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 04 юни 2014 - 15:49

Не разбрах последното но ми се струва че и ти мен...прочети пак последния ми пост.

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
  • 0

#11 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 04 юни 2014 - 20:37

Имай предвид че предните и задните джанти са с различна широчина, много често съм виждал задните отпред :D


Този пост е редактиран от grosmaster: 04 юни 2014 - 20:37

  • 0

logo-600-1002.png


#12 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 04 юни 2014 - 21:33

grosmaster чак такъв тъпанар не съм  :happy

Митко, ще погледна утре и ще ти кажа. Гумите са Falken, смотани са, но поне са чисто нови, до другото лято ще изкарат ако не друго. Иначе исках да му сложа Michelin Pilot Super Sport, на CLK-то сложих Pilot Sport 3 и съм много доволен от тях, държат много, но тия тъпунгери вече бяха поръчали Falken когато им предложих да доплатя разликата в цената за Michelin-a.


  • 0

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 04 юни 2014 - 22:04

Да ти кажа не робувам на марка гума като в последните тестове на гуми в Аутобилд китайска и румънска марка попаднаха в 10 най добри без да коментираме цената която е в пъти по-малка.Исках да те насоча към друго,ако предните гуми са по твърди а задните по меки ще имаш голямо сеене без значение от марка или износеност...бих те посъветвал точно това да видиш.Напиши какъв е товарния индекс на предните и какъв на задните гуми.Погледни на място дали гумата се клати в джантата бордовете и странично става като клатош колата странично и гледаш кои гуми играят повече.Ако играят еднакво няма проблем но ако отзад е повече лошо.

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
  • 0

#14 Бако Мецан

Бако Мецан

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Salzburg
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI W219

Публикувано 05 юни 2014 - 12:12

Колеги от гумите е било! Преди малко монтираха новите гуми (285/30/19) и колата "заспа", до преди малко я бях изкарал на магистралата да я тествам - направо се залепи за асфалта. Проблема е бил или в изтритите стари гуми или в грешния размер. 


  • 0

#15 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 05 юни 2014 - 12:20

И в двете е бил проблема според мен, Мерца е капризен много от към износена гума, но и от към размер.

Радвам се, че всичко е ок, кефа от здрав екземпляр, от нашата марка е сравним с много малко четириколесни :)


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни