Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мит ли са първите 10000 км. от експлоатацията на новите коли?


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 25 април 2014 - 15:22

Така, всяка вечер гледам Мегазаводи: Суперколи по Natinal Geographic и всяка суперкола веднага след слизането си от поточната линия се тества като се кара почти на ръба на възмижностите й. Докато за обикновените автомобили се предписва първите 10к км. да се изминат на ниски обороти. То реално има разлика в ръчното сглобяване и материалите при суперкарите и в голяма част машимно сглобените двигатели в голям тираж, но от къде идва реално разликата и опасността за бюджетните автомобили? Или всичко това е присто мит?

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
  • 0

Немеца го е измислил !


#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 април 2014 - 15:41

И аз съм чел на разни места, че това за разработването е мит в наши дни. Разбира се когато става въпрос за нов автомобил.

 

Толерансът в производството на детайлите е достатъчно малък за да не е необходимо особено напасване един към друг.

 

Даже съм срещал мнения, че ако не се натовари добре двигателя, сегментите глазирали хонинга и после не уплътнявали добре.

 

Иначе в заводите за автомобили всеки мотор се тества на лимита преди да се монтира към купето. Който сдаде багажа го подменят с нов и толкоз. По-евтино им е отколкото да правят след това гаранционни смени в дилърски сервизи.

 

10 000км е по-скоро за да се напаснеш ти към колата.


  • 0

#3 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 25 април 2014 - 17:49

Иначе в заводите за автомобили всеки мотор се тества на лимита преди да се монтира към купето. Който сдаде багажа го подменят с нов и толкоз. По-евтино им е отколкото да правят след това гаранционни смени в дилърски сервизи.

 

10 000км е по-скоро за да се напаснеш ти към колата.

 

Мдам :)

 

Колега явно си пропуснал в тези епизоди как тестват двигателите с часове на дино стендове и ги държат в лютеницата и с червени колектори докато не се уверят, че двигателя е ок, че няма течове и тн. Е, в заводите на киа или грейт уол не знам дали го правят това, но за супер колите в малък тираж със сигурност се тества всеки двигател, малко не върви да си купиш кола за 6 цифрена сума в чужда валута и да и изтрака биелен лагер на излизане от представителството. А за тия коли дето ги гледаш по телевизията има и тестов пилот, който кара всяка бройка и и изкарва душичката докато не е сигурен че някой носач няма да се скъса :) Така че бъди спокоен, хубавите коли излизат от завода предостатъчно разработени. А и както казаха преди мен - малко не им е оферта на производителите да продават неразработени коли, предвид че после те ще ги оправят за тяхна сметка. Всеки човек като си купи нова кола си я настъпва да я пробва, така че не могат да разчитат на спокойно каране от клиентите си.

 

 

И понеже засегнахме темата за разработването и тестовите пилоти, ето едно клипче на моя адаш и доскорошен главен тестов пилот как тества колите от любимата марка по тесните италиански пътчета :) И това е преди клиента да си е получил колата, така че който е тръгнал да си купува супер кола, да знае че няма да е първия дето и го дава :D

 


  • 0
Follow your own star...

#4 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 25 април 2014 - 18:09

Суперкарите е ясно че щом го вземеш можеш да му извадиш душичката. Но точно зА коли тип грейт уол питам, та дори и една нова C classe. Дали е мит че като си вземеш ново Рено тряя да го караш леко първите 10к км. Дали са нови Рендаци на ръководните тела във фирмата и шефа се оплакваше, че не можел да го вкара в повече от 2500 оборота хаха
Иначе гледах че на или Huayra или GT-R тест пилота запали спирачките... Мамка му и идиот.. А тия накладки кой ще ги сменя после хаххаххаа

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
  • 0

Немеца го е измислил !


#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 април 2014 - 19:20

Когато си купуваш нова кола никъде в гаранцията не пише с колко да я караш.Това с разработването беше по времето на соца.


  • 0

#6 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 25 април 2014 - 19:29

Когато си купуваш нова кола никъде в гаранцията не пише с колко да я караш.Това с разработването беше по времето на соца.

 

 

Две нови коли имаме и при двете пише, че първите 10 000км трябва да се избягва пърженето.


  • 0

#7 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2761 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 април 2014 - 20:46

Моята тези дни ще направи 10000 ..

so far so good,  да видим нататък ще почнат ли проблемите..


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 април 2014 - 08:31

Две нови коли имаме и при двете пише, че първите 10 000км трябва да се избягва пърженето.

И как ще разберат дали е пържена?

По тест драйвовете ги пържат както си искат и после ги продават с гаранция.


  • 0

#9 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 26 април 2014 - 10:13

И как ще разберат дали е пържена?

По тест драйвовете ги пържат както си искат и после ги продават с гаранция.

 

Казвам, какво пише, а не че ще падне гаранцията или нещо подобно, чети по-внимателно.


  • 0

#10 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 26 април 2014 - 14:04

Преди години, когато наще си бяха взели нови коли бяха посъветвани същото - да не се вкарват в лютеницата първите 10к. Км. Въпреки, че тогава не съм се заглеждал да е описано черно на бяло. Явно не е мит, а реално предписание от производителите. Но защо? Какво точно е различното, че спортните коли да могат да се режат от началото, а за обикновените да дават такива предписания

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
  • 0

Немеца го е измислил !


#11 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2014 - 14:28

S65, чисто нова трябваше 2000 км. да не я караме с повече от 140 км/ч
  • 0

#12 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 26 април 2014 - 15:13

И не устискахте нали? :D

 

Наел е 3 момчета на 8 часови смени, който да навъртят въпросните километри по околовръсното за 48 часа :D


  • 1

Немеца го е измислил !


#13 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 април 2014 - 14:18

В книжката на Маздата на жената пишеше да не се юрка първите 1500 км. Другото което ми направи впечатление, че пишеше в началото да се избягва да се кара дълго време на едни и същи обороти което много ме учуди


  • 0

#14 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 30 април 2014 - 16:38

В книжката на Маздата на жената пишеше да не се юрка първите 1500 км. Другото което ми направи впечатление, че пишеше в началото да се избягва да се кара дълго време на едни и същи обороти което много ме учуди

 

Опа, оня ден гледах и книжката на Патфайндъра - там наистина не пише 10 000км, ами 1500 - като при теб. Пише и същите работи относно оборотите, по-точно пише да се избягва дългото каране на една и съща предавка. Иначе аз си спазих това, което си знам отпреди, че 10 000км не трябва да се юрка и тези 10к км. не съм вдигал над 120км.ч. и над 2,5 хил. оборота.


  • 0

#15 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 15 ноември 2014 - 01:30

Това и пазенето на накладките първите километри както и други подобни ми звучи измишлютина ,не че не съм спазвал и аз де ама вече им давам зор. Едно е да и късаш гумите умишлено на колата друго е съвсем плавно да си набереш до по висока от обичайната скорост ,предполагам производителя е имал предвид първото.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни