
Мит ли са първите 10000 км. от експлоатацията на новите коли?
Започната от BG - 681, 25 апр 2014 - 15:22:58
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 април 2014 - 15:22
Така, всяка вечер гледам Мегазаводи: Суперколи по Natinal Geographic и всяка суперкола веднага след слизането си от поточната линия се тества като се кара почти на ръба на възмижностите й. Докато за обикновените автомобили се предписва първите 10к км. да се изминат на ниски обороти. То реално има разлика в ръчното сглобяване и материалите при суперкарите и в голяма част машимно сглобените двигатели в голям тираж, но от къде идва реално разликата и опасността за бюджетните автомобили? Или всичко това е присто мит?
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Немеца го е измислил !
#2
Публикувано 25 април 2014 - 15:41
И аз съм чел на разни места, че това за разработването е мит в наши дни. Разбира се когато става въпрос за нов автомобил.
Толерансът в производството на детайлите е достатъчно малък за да не е необходимо особено напасване един към друг.
Даже съм срещал мнения, че ако не се натовари добре двигателя, сегментите глазирали хонинга и после не уплътнявали добре.
Иначе в заводите за автомобили всеки мотор се тества на лимита преди да се монтира към купето. Който сдаде багажа го подменят с нов и толкоз. По-евтино им е отколкото да правят след това гаранционни смени в дилърски сервизи.
10 000км е по-скоро за да се напаснеш ти към колата.
#3
Публикувано 25 април 2014 - 17:49
Иначе в заводите за автомобили всеки мотор се тества на лимита преди да се монтира към купето. Който сдаде багажа го подменят с нов и толкоз. По-евтино им е отколкото да правят след това гаранционни смени в дилърски сервизи.
10 000км е по-скоро за да се напаснеш ти към колата.
Мдам
Колега явно си пропуснал в тези епизоди как тестват двигателите с часове на дино стендове и ги държат в лютеницата и с червени колектори докато не се уверят, че двигателя е ок, че няма течове и тн. Е, в заводите на киа или грейт уол не знам дали го правят това, но за супер колите в малък тираж със сигурност се тества всеки двигател, малко не върви да си купиш кола за 6 цифрена сума в чужда валута и да и изтрака биелен лагер на излизане от представителството. А за тия коли дето ги гледаш по телевизията има и тестов пилот, който кара всяка бройка и и изкарва душичката докато не е сигурен че някой носач няма да се скъса Така че бъди спокоен, хубавите коли излизат от завода предостатъчно разработени. А и както казаха преди мен - малко не им е оферта на производителите да продават неразработени коли, предвид че после те ще ги оправят за тяхна сметка. Всеки човек като си купи нова кола си я настъпва да я пробва, така че не могат да разчитат на спокойно каране от клиентите си.
И понеже засегнахме темата за разработването и тестовите пилоти, ето едно клипче на моя адаш и доскорошен главен тестов пилот как тества колите от любимата марка по тесните италиански пътчета И това е преди клиента да си е получил колата, така че който е тръгнал да си купува супер кола, да знае че няма да е първия дето и го дава
Follow your own star...
#4
Публикувано 25 април 2014 - 18:09
Суперкарите е ясно че щом го вземеш можеш да му извадиш душичката. Но точно зА коли тип грейт уол питам, та дори и една нова C classe. Дали е мит че като си вземеш ново Рено тряя да го караш леко първите 10к км. Дали са нови Рендаци на ръководните тела във фирмата и шефа се оплакваше, че не можел да го вкара в повече от 2500 оборота хаха
Иначе гледах че на или Huayra или GT-R тест пилота запали спирачките... Мамка му и идиот.. А тия накладки кой ще ги сменя после хаххаххаа
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Иначе гледах че на или Huayra или GT-R тест пилота запали спирачките... Мамка му и идиот.. А тия накладки кой ще ги сменя после хаххаххаа
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Немеца го е измислил !
#5
Публикувано 25 април 2014 - 19:20
Когато си купуваш нова кола никъде в гаранцията не пише с колко да я караш.Това с разработването беше по времето на соца.
#6
Публикувано 25 април 2014 - 19:29
Когато си купуваш нова кола никъде в гаранцията не пише с колко да я караш.Това с разработването беше по времето на соца.
Две нови коли имаме и при двете пише, че първите 10 000км трябва да се избягва пърженето.
#7
Публикувано 25 април 2014 - 20:46
Моята тези дни ще направи 10000 ..
so far so good, да видим нататък ще почнат ли проблемите..
#8
Публикувано 26 април 2014 - 08:31
Две нови коли имаме и при двете пише, че първите 10 000км трябва да се избягва пърженето.
И как ще разберат дали е пържена?
По тест драйвовете ги пържат както си искат и после ги продават с гаранция.
#9
Публикувано 26 април 2014 - 10:13
И как ще разберат дали е пържена?
По тест драйвовете ги пържат както си искат и после ги продават с гаранция.
Казвам, какво пише, а не че ще падне гаранцията или нещо подобно, чети по-внимателно.
#10
Публикувано 26 април 2014 - 14:04
Преди години, когато наще си бяха взели нови коли бяха посъветвани същото - да не се вкарват в лютеницата първите 10к. Км. Въпреки, че тогава не съм се заглеждал да е описано черно на бяло. Явно не е мит, а реално предписание от производителите. Но защо? Какво точно е различното, че спортните коли да могат да се режат от началото, а за обикновените да дават такива предписания
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Немеца го е измислил !
#11
Публикувано 26 април 2014 - 14:28
S65, чисто нова трябваше 2000 км. да не я караме с повече от 140 км/ч
#12
Публикувано 26 април 2014 - 15:13
И не устискахте нали?
Наел е 3 момчета на 8 часови смени, който да навъртят въпросните километри по околовръсното за 48 часа
Немеца го е измислил !
#13
Публикувано 30 април 2014 - 14:18
В книжката на Маздата на жената пишеше да не се юрка първите 1500 км. Другото което ми направи впечатление, че пишеше в началото да се избягва да се кара дълго време на едни и същи обороти което много ме учуди
#14
Публикувано 30 април 2014 - 16:38
В книжката на Маздата на жената пишеше да не се юрка първите 1500 км. Другото което ми направи впечатление, че пишеше в началото да се избягва да се кара дълго време на едни и същи обороти което много ме учуди
Опа, оня ден гледах и книжката на Патфайндъра - там наистина не пише 10 000км, ами 1500 - като при теб. Пише и същите работи относно оборотите, по-точно пише да се избягва дългото каране на една и съща предавка. Иначе аз си спазих това, което си знам отпреди, че 10 000км не трябва да се юрка и тези 10к км. не съм вдигал над 120км.ч. и над 2,5 хил. оборота.
#15
Публикувано 15 ноември 2014 - 01:30
Това и пазенето на накладките първите километри както и други подобни ми звучи измишлютина ,не че не съм спазвал и аз де ама вече им давам зор. Едно е да и късаш гумите умишлено на колата друго е съвсем плавно да си набереш до по висока от обичайната скорост ,предполагам производителя е имал предвид първото.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни