Към съдържанието

  •  
  • More

Снимка
- - - - -

Неработещ смукач W124 Е200 136 hpПроблем с ниските обороти


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 22 април 2014 - 13:37

Здравейте колеги.

Изникна ми проблем скоро след като подмених слаботоковата инсталация на двигателя (без частта от дросела до буксата). Та проблема е когато на студен двигател запаля колата държи около 800 оборота около 10-15 секунди и оборотите почват да падат и колата тресе и аха...а да загасне. Подавам газ и двигателя се форсира нормално и след това гасне когато оборотите паднат(не се задържат на 800 оборота , а веднага отиват към нулата). И така около две минути и после всичко е ок. Забелязах, че оборотите падат много по-бързо когато колата е напълно студена, от колкото след две-три минути. Та предполагам, че се дължи на някакъв ел. смукач.

След диагностика със самоделно уредче ми даде грешка - 8 - Клапан за коригиране оборотите на празен ход (ISCV).

Прегледах на дросела клапата - беше чиста. Все пак я почистих пак - но без резултат.

Четох из форумите за някакво алуминиево реле зад акумулатора което да се презапои. Имаше само едно зад акумулатора но не успях да го отворя - щях да го счупя, а и се съмнявам да е то защото като го махнах след това ми светна лампа ABS на таблото. Ако все пак е това реле, моля обяснете как се разглабя.

 

Ако някой има някакви идеи - моля помагайте.

 

Прилагам снимки и на релето за всеки случай.

 

P.S. Колата има газов инжекцион, но си я карам само на бензин от около година.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от xcool: 22 април 2014 - 20:43

  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#2 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 22 април 2014 - 14:47

Ти ли си прави инсталацията ? Проблема имаше ли го преди това ? Ако отговорите са съответно Да и Не сваляй инсталацията и я направи пак, но с повече старание. Изолираи всички букси добре. Кабел с кабел да не се допират. Оправи и тази на бубините ! Ако нямаш проблеми с дросела и дебитомера след като я запалиш тряя да ти държи за около минута 1100 оборота на празен. Минах през същото та знам от опит. За сефте направих некадърно инсталацията, но втория път беше по-добре

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
  • 0

Немеца го е измислил !


#3 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 22 април 2014 - 15:28

Сам си я направих... след като ми изгоря комутатора. :droid_grin ..Тази на бобините също смених. само тая към дросела оставих... а не трябваше май....Работеше си нормално няколко месеца след това колата. Мисля че моя модел няма дебитомер.


  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#4 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 22 април 2014 - 15:36

Прави към дросела там ти е проблема, още по голям ще стане когато трябва и на самия дросел да рециклираш.


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#5 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 април 2014 - 17:37

Колега цялата ел.инсталация се прави.И моята аз си я правих проблеми нямах.Въпросната грешка и аз я имах,но проблема беше в дросела,а кабелите му за учудване бяха здрави.Купих друг който се водеше не работещ подмених му кабелите защото бяха напуакни и заработи но след година му замиха графитните писти.След тва купих още един който е работещ и за сега бачка.А тва реле по принцип има влияние към оборотите но то по скоро е към веригата на ABS и за това ти е светнал като си го махнал.

И няма такова животно смукач в тая кола.Спрямо множеството параметри който следи компютъра подава сигнал на стъпковото моторче колко да отвори дросел клапата и от там се променят оборотите на студено и топло.На студен двигател държи 950-1000 загрял на място 700-750, когато колата е в движение на загрял двигател са към 850-900.


Този пост е редактиран от 200E-16V: 22 април 2014 - 17:38

  • 0

#6 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 22 април 2014 - 18:10

Еми ще подменям жиците и към дросела значи... и без това окъсих с около 20 см. инсталацията като я правих преди. Не ми се режеше буксата между дросела и инсталацията, а кабелите към нея изглеждаха здрави но като тръгнах да ги снаждам изолацията сякаш беше от стъкло и се трошеше - та срязах буксата и я направих като хората. Сега ще направя кабелите към дросела с 20 см по дълги и всичко ще си дойде на място. Дано да е от тях , че ми се свършиха идеите. Туку що тествах релето по методиката която беше пуснал в друга подобна тема някъде из форума колега 200Е - 16V, обаче всичко си е наред - дава си стойностите както е описано.

 

А да питам за дросела ... нещо по - сложно за разглабяне има ли. Аз го отворих преди и като видях механиката там се уплаших и не го пипах повече. За това не смених там кабелите, а не от мързел :rofl


  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#7 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 22 април 2014 - 19:29

Е как си правил инсталацията пък не си сигурен за дебитомера ? Кабела на дебитомера е не по малко важен от тоя на дросела. В 90% от случайте проблема е в инсталацията и дебитомера. Тоя дросел е железен. Направи му кабела. Ако нема ефект отивай при Бай Васо, той ги лекува тия с магия. Някви чудати сили има в него. Там е мястото да диагностицираш точния проблем. Направи го преди да почнеш да даваш парибза дросели и тем подобни работи

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
  • 0

Немеца го е измислил !


#8 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 22 април 2014 - 20:35

Колега BG-681, не съм на 100% сигурен но мисля, че на W124 Е200 с мотор М111 940 - 136 hp (като моя) няма дебитомер. Дебитомер има на W124 Е220 чийто мотор е М111 960 и 150hp. До колкото зная дебитомера се намира непосредствено след въздушния филтър на Е220-то, докато на моя мотор има само тръба за връзка на това място.


  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#9 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 април 2014 - 13:01

Колега BG-681, не съм на 100% сигурен но мисля, че на W124 Е200 с мотор М111 940 - 136 hp (като моя) няма дебитомер. Дебитомер има на W124 Е220 чийто мотор е М111 960 и 150hp. До колкото зная дебитомера се намира непосредствено след въздушния филтър на Е220-то, докато на моя мотор има само тръба за връзка на това място.


Правилно!
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#10 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 23 април 2014 - 16:14

Моя грешка така е. 


  • 0

Немеца го е измислил !


#11 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 24 април 2014 - 20:17

Смених кабелите на дросела...прозвънях ги - всичко ок. Ама пак проблеми....сега пък оборотите са около 1500 на празен ход. Повозих се да загррее колата ама същата работа. Дава грешка 4- Датчик за налягането на въздуха в смукателния колектор (MAP) и 8- Клапан за коригиране оборотите на празен ход (ISCV). Интересното е че като ги описвах на лист пиновете на дросела имаше връзка между кабел 6 и кафявия кабел на ключето (пина до него). Разделих ги пиновете и ги звъннах за проверка. Сега започвам да се чудя дали пък не трябва да са свързани, но на всички схеми които съм гледал са си отделно. Направо ще се побъркам. Не можах да направя повече тестове, че заваля сериозен дъжд.


Този пост е редактиран от xcool: 25 април 2014 - 07:04

  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#12 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 април 2014 - 20:26

Я извади вакума от комутатора и виж дали има масло.Също огледай добре вакум тръбичката и гумените шлаухки за пукнатини и дали няма масло и огледай смукателния колектор и вакумите дали не изспускат.Тва е във връзка с грешката за МАР сензора.Пък 8-ма грешка след подмяната на кабелите и на дросела не изчезне значи иска си друг дросел.
А замери между пин 5 и пин 6 при натиснато ключе трябва да даде някъде 680-720 ома.

Този пост е редактиран от 200E-16V: 25 април 2014 - 20:35

  • 0

#13 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 26 април 2014 - 12:12

Прегледах ги вакумите - ок са. Само този най - големия който излиза от горе на дросела ме притеснява малко, че като го махна няма никаква промяна при работана на мотора (пипам го съвсем леко смуче), докато другите като ги махна или падат оборотите или се увеличават и стават нестабилни. А иначе колата работи ок. Когато я запаля на студен мотор държи 1000-1100 оборота, но като позагрее - започва да ги вдига вместо да падат. Мисля да махна черния капак на дросела и да меря напрежения и съпротивления както си е монтиран (ако става де  :) ) и ще пиша стойностите.


Този пост е редактиран от xcool: 26 април 2014 - 12:14

  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#14 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 април 2014 - 16:45

Аз ти написах цял роман на съобщение,така ли не го прочете?! :
До вчера бяха и моите обороти така.Просто нямаше настройка колата.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#15 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 27 април 2014 - 17:38

 

 

Аз ти написах цял роман на съобщение,така ли не го прочете?! :
До вчера бяха и моите обороти така.Просто нямаше настройка колата.

Прочетох ти съобщението колега, благодаря ти за съветите но не стана нищо. Махах акумулатора, изчаквах определени интервали от време (един път за цяла нощ) и все същото. Правих и обучение на клапата по няколко метода които намерих из форума и ....нищо. Пали колата - държи около 1000 оборота и като позагрее стават 1500 - това е. Мисля да махна капака на дросела и да гледам какво се случва и да меря. За друго не се сещам. Не зная дали не мога да сваля оборотите с онова приличащо на болт нещо ... но се съмнявам да се получи.


  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Зареждане...