Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Колектор за м102 с разменени двойкиSound FX Tuning :)


  • Please log in to reply
63 мнения по тази тема

#46 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 13 юни 2014 - 20:22

между другото накрайника отзад също променя звука, и то не пренебрежимо малко. моя е Unique - китайче, но качествено, надупчено отвътре и доста масивно като изработка


  • 0

#47 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юни 2014 - 22:05

Безспорно накрайникът модулира звука. Особено ако е по-големичък.

 

Аз бях пробвал с накрайник на стандартно задно гърне и стана с около 2-3 дБ по-шумна в ниските само от накрайника.

 

Сега в момента съм без накрайник - мисля си за една тръба от неръждавейка, но незначително по-широка от стандартната.


  • 0

#48 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 16 юни 2014 - 07:33

И аз да кажа от малкия ми опит с гърнетата.Тъй като моето гърне стърчеше много(става въпрос за крайно гърне от 210ка амг)около 20сантиметра ми остана време оня ден да го скъся и какво се получи:Вътре аз самия не разбрах,че има промяна,но хора които са чували колата ми казаха ,че е станал доста по-силен от преди.Не знам защо се усили само подчертания АМГ звук.Аз лично си мислих,че нищо не променям като приближих накрайниците по близо до гърнето,но явно не е така..........
  • 0

#49 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 юни 2014 - 10:15

Ами предполагам, че като скъсиш тръбите с накрайниците (tailpipe-овете) почва да пропуска повече средни и високи честоти спрямо преди.

 

А слухът на човек е най-чувствителен именно към средните и високите.

 

Ти в купето не ги чуваш защото е добре шумоизолирано, пък и гърнето ги излъчва назад, а в този диапазон звукът става по-насочен.

 

Аз съм си изтеглил едно приложение за Андроида, което мери звуково налягане. Макар и като абсолютна стойност да не е точно, като относителна стойност, "преди" спрямо "сега" ми дава добра представа кога става по-шумна колата. Човешкото ухо е адаптивно и човек свиква постепенно, докато микрофонът е по-безпристрастен.


  • 0

#50 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 02 август 2014 - 13:12

 

ето я мойта кочина само с тръби, без нито едно гърне, на метан по баира нагоре :)))  звука е убийстен наживо, но е твърде силен и ще сложа гърне-резонатор на мястото на катализатора, че въпреки, че ме кефи, така не може да се кара, особено в тясна уличка ще изпопадат стъклата на къщите :)


  • 0

#51 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 август 2014 - 15:02

Пълна лудница :).

 

Не ти ли се надува главата на дълъг път?

 

Аз моята я пробвах вече на няколко трип-а и не е много шумна. Тъй като съм с развален климатик и карам с отворени или леко отворени прозорци, в зависимост от скоростта, основно преобладава шума от вятъра.

 

На затворени прозорци е една идея по-шумна от стандартно, но не е неприятно.

 

Най-яко е в града - като спра до някой дизел, най-често чувам дизела, обаче като я изрежа на 1-ва и 2-ра и почва да се "кара" на висок глас.


  • 0

#52 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 17 август 2014 - 10:04

сложх после един 40см резонатор, но пак е по-шумна от нормалното, поне махна от ниските обороти шума. сега мисля да сложа един по-къс и по-обемен резонатор и отзад точно преди накрайника и според мен ще уплътни звука и ще махне паразитните препатквания


  • 0

#53 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2014 - 00:01



ето я мойта кочина само с тръби, без нито едно гърне, на метан по баира нагоре :))) звука е убийстен наживо, но е твърде силен и ще сложа гърне-резонатор на мястото на катализатора, че въпреки, че ме кефи, така не може да се кара, особено в тясна уличка ще изпопадат стъклата на къщите :)


всички други участници в движението нарочно ли си ги избрал с плъгин хибриди да минават ;) :)))
  • 0

#54 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 август 2014 - 13:44

Набарах безплатен трайъл на програма за симулация на генерации.

 

Дай си размерите и типа на гърнетата ако искаш да ти сметна затихването по честоти докато не е изтекъл срока на безплатно ползване.

 

Сечението на резонатора ти определя амплитудата на затихване, а дължината ти определя диапазона на затихване.

 

Иначе симулирах и моя сетъп и определено изглежда странно. Максимум затихване имам на средни обороти, там е настройката на глухата камера, около 30 дБ. На 1500 и на 5250 оборота затихването е само 5 дБ. Най-добре се държи в диапазона 2400-3900 оборота, където затихването е поне 15дБ.

 

Пуснах набързо една графика и на едно АМГ гърне за SLK 230 - интересни резултати. Няма особено затихване в ниските и скромно във високите, като затихването нараства плавно от ниски към високи честоти в диапазона на работа на мотора.


  • 1

#55 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 август 2014 - 14:58

Малко да онагледя написаното по-горе.

 

Дисекция на SLK 230K гърне - картинка от нета.

 

Модел на гърнето - резонатор, разширителна камера с удължен вход и изход/изходи, съединителна тръба/тръби, резонатор, ауспух/ауспуси

 

Първият ПДФ представя затихването от 0-1000Hz.

 

Четирицилиндров мотор, работещ до 6000 оборота, възпроизвежда шум с фундаментална честота 200Hz. Всяка честота има и хармоници - 2-ри, 3-ти, 4-ти, 5-ти и т.н. като най-голямо значение имат хармониците до 5-ти. При фундаментална 200Hz, хармониците са на 400, 600, 800 и 1000 Hz. Затова графиката от 0-1000 дава добра представа за представянето на заглушителя в целия работен диапазон.

 

Вторият ПДФ се фокусира върху затихването от 0-200 Hz. Тук можем да видим, че максимумът е 8дб на 200Hz. Тоест заглушителят не подтиска особено много фундаменталните честоти (0-200Hz), но подтиска добре хармониците (200-1000Hz), като дава на колата басово звучене. Не знам как се държи при продължително шофиране.

 

Наличието на катализатор сваля около 10 dB в целия диапазон. Резонаторно гърне тип пура сваля 4-5 dB в зависимост от диаметъра, но не в целия диапазон.

 

Не нося отговорност за достоверността на модела и/или симулациите.  :)

Прикачени файлове


  • 1

#56 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 август 2014 - 15:06

И сега subsonic заглушителя :).

 

входна тръба, разширителна камера, хелмхолц резонатор, изходна тръба.

 

Първи ПДФ - затихване на фундаменталните честоти и хармониците от 0-1000Hz. 

 

Максимално затихване на 110Hz, 35 dB, средно затихване на хармониците 200-1000Hz, 18dB.

 

Втори ПДФ - затихване на фундаменталните честоти 0-200Hz.

 

Доста неравнoмерна характеричстика, но с добро затихване на фундаменталните в диапазона 80-140Hz (2400-4200 RPM). Не бучи и не надува главата при продължително шофиране по магистрала. Приемливо затихване на хармониците в диапазона 200-1000Hz.

 

В допълнение има 2 резонатора тип пура по генерацията - което вероятно сваля още 8-10 дБ в диапазона 200-1000Hz.

Прикачени файлове


  • 1

#57 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 август 2014 - 17:16

Ето и модел и симулация на цялата subsonic генерация:

Прикачени файлове


  • 1

#58 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 август 2014 - 17:19

А ето и модел и симулация на SLK 230K генерацията.

Прикачени файлове


  • 1

#59 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 19 август 2014 - 19:14

Малко по простичко може ли за мен да обясните как да не ми бучат ушите на моето ЦЛК230к като имам един голям резонатор на мястото на двата катализатора и средното гърне май вътре е поизгоряло а задното си е сток.
  • 0

#60 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 19 август 2014 - 20:59

Дайте да съберем пари да купим едни гърнета от 63/65, да им направим дисекция и да разберем каква е магията.. И после яко копи/пейст


  • 0
Follow your own star...




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни