между другото накрайника отзад също променя звука, и то не пренебрежимо малко. моя е Unique - китайче, но качествено, надупчено отвътре и доста масивно като изработка
Колектор за м102 с разменени двойкиSound FX Tuning :)
Started by Subsonic, 29 Mar 2014 - 22:50:07
63 replies to this topic
#46
Posted 13 June 2014 - 20:22
#47
Posted 15 June 2014 - 22:05
Безспорно накрайникът модулира звука. Особено ако е по-големичък.
Аз бях пробвал с накрайник на стандартно задно гърне и стана с около 2-3 дБ по-шумна в ниските само от накрайника.
Сега в момента съм без накрайник - мисля си за една тръба от неръждавейка, но незначително по-широка от стандартната.
#48
Posted 16 June 2014 - 07:33
И аз да кажа от малкия ми опит с гърнетата.Тъй като моето гърне стърчеше много(става въпрос за крайно гърне от 210ка амг)около 20сантиметра ми остана време оня ден да го скъся и какво се получи:Вътре аз самия не разбрах,че има промяна,но хора които са чували колата ми казаха ,че е станал доста по-силен от преди.Не знам защо се усили само подчертания АМГ звук.Аз лично си мислих,че нищо не променям като приближих накрайниците по близо до гърнето,но явно не е така..........
#49
Posted 16 June 2014 - 10:15
Ами предполагам, че като скъсиш тръбите с накрайниците (tailpipe-овете) почва да пропуска повече средни и високи честоти спрямо преди.
А слухът на човек е най-чувствителен именно към средните и високите.
Ти в купето не ги чуваш защото е добре шумоизолирано, пък и гърнето ги излъчва назад, а в този диапазон звукът става по-насочен.
Аз съм си изтеглил едно приложение за Андроида, което мери звуково налягане. Макар и като абсолютна стойност да не е точно, като относителна стойност, "преди" спрямо "сега" ми дава добра представа кога става по-шумна колата. Човешкото ухо е адаптивно и човек свиква постепенно, докато микрофонът е по-безпристрастен.
#50
Posted 02 August 2014 - 13:12
ето я мойта кочина само с тръби, без нито едно гърне, на метан по баира нагоре )) звука е убийстен наживо, но е твърде силен и ще сложа гърне-резонатор на мястото на катализатора, че въпреки, че ме кефи, така не може да се кара, особено в тясна уличка ще изпопадат стъклата на къщите
#51
Posted 13 August 2014 - 15:02
Пълна лудница .
Не ти ли се надува главата на дълъг път?
Аз моята я пробвах вече на няколко трип-а и не е много шумна. Тъй като съм с развален климатик и карам с отворени или леко отворени прозорци, в зависимост от скоростта, основно преобладава шума от вятъра.
На затворени прозорци е една идея по-шумна от стандартно, но не е неприятно.
Най-яко е в града - като спра до някой дизел, най-често чувам дизела, обаче като я изрежа на 1-ва и 2-ра и почва да се "кара" на висок глас.
#52
Posted 17 August 2014 - 10:04
сложх после един 40см резонатор, но пак е по-шумна от нормалното, поне махна от ниските обороти шума. сега мисля да сложа един по-къс и по-обемен резонатор и отзад точно преди накрайника и според мен ще уплътни звука и ще махне паразитните препатквания
#53
Posted 18 August 2014 - 00:01
ето я мойта кочина само с тръби, без нито едно гърне, на метан по баира нагоре )) звука е убийстен наживо, но е твърде силен и ще сложа гърне-резонатор на мястото на катализатора, че въпреки, че ме кефи, така не може да се кара, особено в тясна уличка ще изпопадат стъклата на къщите
всички други участници в движението нарочно ли си ги избрал с плъгин хибриди да минават ))
#54
Posted 19 August 2014 - 13:44
Набарах безплатен трайъл на програма за симулация на генерации.
Дай си размерите и типа на гърнетата ако искаш да ти сметна затихването по честоти докато не е изтекъл срока на безплатно ползване.
Сечението на резонатора ти определя амплитудата на затихване, а дължината ти определя диапазона на затихване.
Иначе симулирах и моя сетъп и определено изглежда странно. Максимум затихване имам на средни обороти, там е настройката на глухата камера, около 30 дБ. На 1500 и на 5250 оборота затихването е само 5 дБ. Най-добре се държи в диапазона 2400-3900 оборота, където затихването е поне 15дБ.
Пуснах набързо една графика и на едно АМГ гърне за SLK 230 - интересни резултати. Няма особено затихване в ниските и скромно във високите, като затихването нараства плавно от ниски към високи честоти в диапазона на работа на мотора.
#55
Posted 19 August 2014 - 14:58
Малко да онагледя написаното по-горе.
Дисекция на SLK 230K гърне - картинка от нета.
Модел на гърнето - резонатор, разширителна камера с удължен вход и изход/изходи, съединителна тръба/тръби, резонатор, ауспух/ауспуси
Първият ПДФ представя затихването от 0-1000Hz.
Четирицилиндров мотор, работещ до 6000 оборота, възпроизвежда шум с фундаментална честота 200Hz. Всяка честота има и хармоници - 2-ри, 3-ти, 4-ти, 5-ти и т.н. като най-голямо значение имат хармониците до 5-ти. При фундаментална 200Hz, хармониците са на 400, 600, 800 и 1000 Hz. Затова графиката от 0-1000 дава добра представа за представянето на заглушителя в целия работен диапазон.
Вторият ПДФ се фокусира върху затихването от 0-200 Hz. Тук можем да видим, че максимумът е 8дб на 200Hz. Тоест заглушителят не подтиска особено много фундаменталните честоти (0-200Hz), но подтиска добре хармониците (200-1000Hz), като дава на колата басово звучене. Не знам как се държи при продължително шофиране.
Наличието на катализатор сваля около 10 dB в целия диапазон. Резонаторно гърне тип пура сваля 4-5 dB в зависимост от диаметъра, но не в целия диапазон.
Не нося отговорност за достоверността на модела и/или симулациите.
Attached Files
#56
Posted 19 August 2014 - 15:06
И сега subsonic заглушителя .
входна тръба, разширителна камера, хелмхолц резонатор, изходна тръба.
Първи ПДФ - затихване на фундаменталните честоти и хармониците от 0-1000Hz.
Максимално затихване на 110Hz, 35 dB, средно затихване на хармониците 200-1000Hz, 18dB.
Втори ПДФ - затихване на фундаменталните честоти 0-200Hz.
Доста неравнoмерна характеричстика, но с добро затихване на фундаменталните в диапазона 80-140Hz (2400-4200 RPM). Не бучи и не надува главата при продължително шофиране по магистрала. Приемливо затихване на хармониците в диапазона 200-1000Hz.
В допълнение има 2 резонатора тип пура по генерацията - което вероятно сваля още 8-10 дБ в диапазона 200-1000Hz.
Attached Files
#57
Posted 19 August 2014 - 17:16
Ето и модел и симулация на цялата subsonic генерация:
Attached Files
#58
Posted 19 August 2014 - 17:19
А ето и модел и симулация на SLK 230K генерацията.
Attached Files
#59
Posted 19 August 2014 - 19:14
Малко по простичко може ли за мен да обясните как да не ми бучат ушите на моето ЦЛК230к като имам един голям резонатор на мястото на двата катализатора и средното гърне май вътре е поизгоряло а задното си е сток.
#60
Posted 19 August 2014 - 20:59
Дайте да съберем пари да купим едни гърнета от 63/65, да им направим дисекция и да разберем каква е магията.. И после яко копи/пейст
Follow your own star...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users