Винаги ми е било интересно тоя звук при връщане на газта от какво се получава, едно такова като обратно засмукване ми звучи, доста е характерен за шестаците на бмв, но пък при мерцедес не е толкова изразен обикновено..
Колектор за м102 с разменени двойкиSound FX Tuning :)
Started by Subsonic, 29 Mar 2014 - 22:50:07
63 replies to this topic
#31
Posted 07 May 2014 - 14:10
Follow your own star...
#32
Posted 07 May 2014 - 16:26
Идеално е станало, няма как да стане по друг начин с камера, на живо сигурно е супер и при това с обикновенно гърне, ако се сложи нещо по звучно ще стане убиец
C200 KOMPRESSOR
#33
Posted 08 May 2014 - 10:39
В момента, генерацията до крайното е с 2 резонатора тип "пура". Един на мястото на катализатора, и един вместо средно гърне.
И се замислям дали да не сменя и крайното гърне.
Но пък уикенда навъртях първите 700км и колата си беше супер за дълги пътувания.
Притеснява ме ако е по-шумна генерацията дали няма да стане уморително. Мога да пробвам да махна едното резонаторче.
#34
Posted 08 May 2014 - 11:03
А къде са избягали останалите кончета?
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030X using Tapatalk
Немеца го е измислил !
#35
Posted 13 May 2014 - 11:05
Останалите кончета - няколко са избягали, и няколко се появяват само на бензин, защото всичко е мерено на газ (обикновена газова).
От гледна точка оптимално извеждане на газовете - този тип събиране на тръбите през 180 градуса не е най-доброто, но целта на упражнението беше различно звучене.
Освен това има какво да се пипне тук-там за да се компенсират нещата.
Изместването на вала с 4 градуса закъснение също жертва въртящ момент на ниски обороти за по-добро пълнене във високите. За да се оползотвори на максимум, трябва най-малкото да се скъсят вторичните тръби на 4-2-1 колектора, независимо дали първичните са събрани през 360 или през 180 градуса, а при мен двуцевката е удължена. Мисля, обаче вместо да си модвам удължената двуцевка - да си взема друга, за да имам различни варианти.
Ако вземем EJ22 (EJ221) мотора на Субару - обем 2212см3, по 2 клапана на цилндър, степен на сгъстяване 9.5-9.7:1, и сравним с м102 2295см3, степен на сгъстяване 9.0:1, ще видим следното:
- EJ 22 дава 135 коня на 5800 оборота и 186 Нм на 4800 оборота, т.е. двата пика са във високите и близо един до друг;
- М102 дава 132 коня на 5100 оборота и 198 Нм на 3500 оборота, т.е. двата пика са в ниските и по-далеч един от друг и BMEP на м102 е по-добър от този на EJ 22 въпреки по-малката статична степен на сгъстяване.
- EJ 22 има продължителност на засмукване 236 градуса, и подължителност на издухване 240 градуса, Intake Center Line ICL 114 градуса, Exhaust Center Line ECL 108 градуса, Lobe Separation Angle LSA 111 градуса, т.е. валът има 3 градуса закъснение.
- м102 има продължителност на засмукване 226 градуса, продължитленост на издухване пак около 240 градуса, ICL 105 градуса, ECL 111.5 gradusa, LSA 108.25, т.е. валът има 3 градуса предварение. При мен обаче валът е монтиран с 4 градуса закъснение от заводските параметри, което дава ICL 109 градуса, ECL 107.5, LSA 108.25, или около градус закъснение, т.е. почти straight-up (ICL~ECL~LSA).
Сега да се върнем на моите резултати - 112.9 коня на 5047 оборота и 181Нм на 3239 оборота. Тук пиковете са дори по-ниско от тези на сток м102 заради удължената двуцевка (вече без байпас). Въртящия момент е близък до този на EJ22, но идва на по-ниски обороти. Мощността е по-ниска с около 20 коня от стоков м102 и стоков EJ22, което приемаме оптималното за този мотор,с това газоразпределение и с тази степен на сгъстяване.
Мощността обаче се определя по формулата KW = NmxRPM/9550. За да я вдигхнеш, трябва или да вдигнеш кривата на въртящия момент нагоре, или да задържиш същия момент, но до по-високи обороти. Първото е по-скоро даденост и зависи от технологията при атмосферните мотори (с турбо обаче е постижимо). Второто е по-лесно постижимо, но обикновено се получава завъртане на графика около пика на въртящия момент. Накланяш наляво, губиш мощност в ниските, но печелиш във високите, накланяш надясно - печелиш мощност в ниските, но губиш във високите. 1 конска сила в ниските обикновено е равна на 2-3 във високите.
Именно това бих могъл да направя като преместя пика на въртящия момент в по-високи обороти - да вдигна максималната мощност и да я доближа до заветните сто тридесет и няколко конски сили. Предвид това, че моторът е с изместено газоразпределение, целта ми ще бъде да настроя така генерацията така, че да подпомогна издухването около 4000 оборота (в момента пикът на Nm е на 3200, а фабрично трябва да е на 3500 оборота). Подозирам, че това се получава заради двуцевката, която е по-дълга от стокова (предишен мод), а всъщност трябва да бъде по-къса с около 1/4 от сегашната дължина (към общата дължина се прибавя и дължината на първичните, което е около 20-30см допълнително).
Вероятно няма да успея да си върна всичките 20 кончета, или поне не само с модове по изпускателната част, но мога да пробввам.
ЕДИТ: Качил съм снимки - докъде трябва да се върне Y-връзката на двуцевката, и къде имаше бай-пас, който беше премахнат.
Attached Files
#36
Posted 17 May 2014 - 20:06
Винаги ми е било интересно тоя звук при връщане на газта от какво се получава, едно такова като обратно засмукване ми звучи, доста е характерен за шестаците на бмв, но пък при мерцедес не е толкова изразен обикновено..
Ами май си е точно това - обратно засмукване. Явно като се затвори дросела и мотора почва да дърпа от където е по-лесно, например през генерацията в някакъв диапазон от обороти. Интересно, че като бях махнал едното резонаторче за проба и при мен го имаше много ясно изразено - докато падат обороите от 4000 до към 3000. После много скоро го върнах обратно.
Днес се позанимавахме малко с генерацията пак .
Двуцевката беше намалена с около 70-80см. Събирането сега е веднага след скобата - на около метър след главата. Десетина кончета се върнаха обратно в конюшната, но което ме радва повече е кривата на въртящия момент. Изненадващо и за мен кривата се сплеска и направи широко плато от 3000 до към 4500 оборота. Накрая съм сложил и предишната графика за сравнение.
Attached Files
#37
Posted 18 May 2014 - 06:47
Subsonic, в графики не си коригирал за атмосферните условия и от там може да ти даде голяма разлика в конете. На мен ми се е случвало да ми показва 15-20 коня отгоре само заради различните атмосферни условия (без промени по колата) и когато въведа правилно температурата и атмосферното налягане (влажността не е важна) резултата става подобен на предишните . Също така атмосферното налягане ти е много ниско (ако си мерил в София) което автоматично надува конете. На 1-ви Май атмосферното налягане е било ~1008hpa a на 17-ти ~1013hpa. Пиша тези работа за да имаш по-реални данни с които да правиш по-точен анализ.
П.П. не ползвай автоматичното взимане на атмосферните условя тъй като за България налягането е винаги сгрешено и се получават доста надути коне, отделно има бъг във версията за андройд телефоните и после не могат да се коригират.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#38
Posted 18 May 2014 - 14:09
Ами аз бях избрал опцията за автоматично изтегляне на атмосферните условия с надеждата, че няма да ми се наложи да ги въвеждам ръчно.
Дано поне температурата да е вярна. Гледам на по-предните измервания е 8 градуса, на последните 2 - 13 градуса. Между другото и двете последни, и на 1-ви и на 17-ти, бяха по време или малко след дъжд, към 8 и нещо вечерта.
Иначе при мен едва ли са 15-20 коня от налягане - по-скоро са 3-4 тъй като нямам толкова коне като теб .
Въпреки всичко, кривата въртящия момент е различна на двете - тази по-рзлятата ме кефи повече, макар да очаквах да се изостри вместо да се разлее.
#39
Posted 22 May 2014 - 21:56
за подчертан и плътен звук - махни втория резонатор (ако махнеш първия, ще дрънчи), а крайното гърне го направи максимално отворено - едно гърне тип пура също става.
утре ако остане време, ще ти пусна клипче на моето волво само с едно оригинално средно гърне.
#40
Posted 30 May 2014 - 15:47
С един резонатор се получава ефекта "полски фиат" при връщане на газта от 3000-4000 оборота.
Иначе и аз гледам да махна каквото не е необходимо по генерацията, но все пак колата трябва да бъде поносима като ниво на шум защото се ползва за ежедневна
Последния уикенд навъртях още 600км по родните пътища след основните интервенции и скъсяването на двуцевката. Колата се движи най-добре между 3000 и 4000 оборота, като средният разход спадна с 10% спрямо дългата двуцевка, но пък в ниските ми се струва малко по-мудна.
Иначе имам идея за едно проходно гърне със специална камера вътре, която да обира проблемните честоти за да не се получава характерното бучене на проходната генерация.
По спомен, Жорето ползва такъв Хелмхолц резонатор - глухо гърне, присъединено към основната генерация.
Аз мисля да го интегрирам в крайното гърне, което по същество да бъде проходно. Но да видим.
#41
Posted 30 May 2014 - 15:52
Subsonic, в графики не си коригирал за атмосферните условия и от там може да ти даде голяма разлика в конете. На мен ми се е случвало да ми показва 15-20 коня отгоре само заради различните атмосферни условия (без промени по колата) и когато въведа правилно температурата и атмосферното налягане (влажността не е важна) резултата става подобен на предишните . Също така атмосферното налягане ти е много ниско (ако си мерил в София) което автоматично надува конете. На 1-ви Май атмосферното налягане е било ~1008hpa a на 17-ти ~1013hpa. Пиша тези работа за да имаш по-реални данни с които да правиш по-точен анализ.
П.П. не ползвай автоматичното взимане на атмосферните условя тъй като за България налягането е винаги сгрешено и се получават доста надути коне, отделно има бъг във версията за андройд телефоните и после не могат да се коригират.
Коригирах ги ръчно, като взех Т и налягането за конретния ден и час от историческата база данни на wunderground.com.
Показателите паднаха с по няколко коня, но последния сетъп от 17-ти продължава да е по-добър от този от 1-ви май. Формата на графиките, разбира се, остава непроменена.
#42
Posted 09 June 2014 - 14:05
за подчертан и плътен звук - махни втория резонатор (ако махнеш първия, ще дрънчи), а крайното гърне го направи максимално отворено - едно гърне тип пура също става.
утре ако остане време, ще ти пусна клипче на моето волво само с едно оригинално средно гърне.
За подчертан и плътен звук приготвих едно гърненце...
...крайно гърненце .
По-късно ще пусна и клипче, засега само снимка.
Attached Files
#43
Posted 09 June 2014 - 22:15
Ето и две кратки филмчета. Извинявам се за качеството.
Вътре (отворен прозорец):
Вън:
Второто стана малко "вулгарно"
#44
Posted 12 June 2014 - 20:03
много радва гъргоренето, аз бих го уплътнил леко само - да е по-басово, иначе си го докарал много яко
ето едно клипче, малко кофти, но се добива представа:
колата е 2.0 атмосферен петак, само с едно голямо оригинално гърне посредата - на момент се чува как хубаво реди цилиндрите като задържа на около 2к оборота... иначе над 4500 става лудница и ако вляза в тунел, пада мазилка от тавана
понеже на мястото на кат-а имам тръба и леко дразни един паразитен резонанс, мисля там да сложа проходно гърненце, да махна сегашното голямо средно и на края да сложа едно "спортно" кухо, малка пура. шведите са го обезшумили добре и се пътува нормално на дълго.
Edited by Marto BS, 12 June 2014 - 22:47 .
#45
Posted 13 June 2014 - 09:35
На живо е по-добре, повярвай ми, не звучи така тенекиено.
На празен ход е една идея по-шумна, а най-готино обажда между 2 и 3К оборота. На 4К почва да звучи както с нормално гърне.
При теб добре се е получило. Само за да не звъни след отнемане на газта, наистина трябва да сложиш една "пура" на мястото на катализатора.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users